AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Hei. Jeg har IBS, og har derfor jevnlig forstoppelse og/eller treg mage, med smerter og oppblåsthet. Jeg vet man skal vise forsiktighet ved bruk av avføringsmidler, men de periodene det står på som verst har jeg altså brukt klystèr av typen Microlax. Det fungerer til en viss grad ved forstoppelse, men ingenting på treg mage (hvor jeg går på do 4-6 ganger pr dag, og det bare kommer litt og litt og jeg har en følelse av at jeg konstant må på veldig do). Duphalac har ingen effekt på meg. Laktulose gjorde tilstanden verre. Jeg antar det er laktosen jeg ikke tåler, da jeg har brukt annen medisin som inneholdt laktose tidligere som også ga tarmproblemer. Det ville vært så godt å bare få tømt meg. Jeg føler meg helt full i magen pga dette, ubehag og smerter, kvalme... Det har vært sånn siden før jul, og aldri har jeg vært dårlig så lenge før. Kostholdet etter jula er fullstendig ryddet opp i, men likevel blir det ikke bedre. På forhånd takk for svar. Anonymkode: 6f414...f71
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har IBS, og har derfor jevnlig forstoppelse og/eller treg mage, med smerter og oppblåsthet. Jeg vet man skal vise forsiktighet ved bruk av avføringsmidler, men de periodene det står på som verst har jeg altså brukt klystèr av typen Microlax. Det fungerer til en viss grad ved forstoppelse, men ingenting på treg mage (hvor jeg går på do 4-6 ganger pr dag, og det bare kommer litt og litt og jeg har en følelse av at jeg konstant må på veldig do). Duphalac har ingen effekt på meg. Laktulose gjorde tilstanden verre. Jeg antar det er laktosen jeg ikke tåler, da jeg har brukt annen medisin som inneholdt laktose tidligere som også ga tarmproblemer. Det ville vært så godt å bare få tømt meg. Jeg føler meg helt full i magen pga dette, ubehag og smerter, kvalme... Det har vært sånn siden før jul, og aldri har jeg vært dårlig så lenge før. Kostholdet etter jula er fullstendig ryddet opp i, men likevel blir det ikke bedre. På forhånd takk for svar. Anonymkode: 6f414...f71 Har irritabel tarm selv. Og hatt vondt i magen, forstoppelse og oppblåst siden 1 januar. Så drakk en red bull. Det fikk fart på sakene, nå er magen mye bedre! Har opplevd med avføringsmidler at det står det skal gi seg etter så og så lang tid, men jeg får diare i flere dager så det lar jeg være. Skokolade og redbull får i gang magen min. Og om jeg har diare spiser jeg havregrøt eller banan. Anonymkode: 8e9e3...5ab
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har irritabel tarm selv. Og hatt vondt i magen, forstoppelse og oppblåst siden 1 januar. Så drakk en red bull. Det fikk fart på sakene, nå er magen mye bedre! Har opplevd med avføringsmidler at det står det skal gi seg etter så og så lang tid, men jeg får diare i flere dager så det lar jeg være. Skokolade og redbull får i gang magen min. Og om jeg har diare spiser jeg havregrøt eller banan. Anonymkode: 8e9e3...5ab Sjokolade gjør meg forstoppet. Kaffe setter fart på ting om jeg ikke er veldig klein, så det funker ikke nå. Jeg kan forsøke Redbull. Takk for forslag. Anonymkode: 6f414...f71
Honey Dew Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Snakk med apoteket. Det finnes tabletter å få tak i
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå