Gå til innhold

Hva om det blir regn?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Min store bekymring er nå om det blir regn eller ei å dagen vår. Vil så gjerne ha fint vær....

Hva gjør vi egentlig hvis det blir så mye regn at vi ikke kan stå på kirketrappa, jeg nesten ikke kan gå ut uten at kjolen blir sølete. Og hvordan unngår man i størst grad at kjolen blir sølete? Og hvordan unngår man at frisyren detter sammen i øs pøs regn?

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo sånn at det betyr lykke med noen regndråper, men øs pøs regnvær er jo ikke noe hyggelig.

Du får følge med på værmeldingen og dersom det ser ut til å bli skikkelig ruskevær får du gå til innkjøp av en diger paraply som beskytter frisyre og det meste av kjolen.

Bildene kan dere jo kanskje ta inne i kirken i steden for.

Annet er det vel ikke å gjøre, været kan ingen gjøre noe med. Vi får krysse fingrene og håpe på SOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dersom det regner og dere ikke kan stå på kirketrappen, tar dere tilsvarende bilder inne i kirken. Med kyss og det hele. Er det et lite overbygg til trappen, kan dere fint stå der. Om det kommer noen dråper på kjolen eller i hår/slør, så er ikke det så dramatisk. Frisyren holder mye, frisørene sprayer slik at det skal litt til å få ødelagt den.

Til og fra kirke, fotograf etc kan dere f eks bruke en svær golfparaply. De er ikke så dyre på Morris veskebutikker/sportsbutikk. Mange er fine og diskrete også.

Er det kun jordvei til kirken? Regner med det er asfalt eller steinheller. Da blir ikke kjolen sølete, men har du slep må du løfte det. Kjolen ellers skal ikke være så sid at den sleper ned i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går faktisk ann å stå i kirkedøra!!!! og ta bilder inni kirka...

Forloveren din er vel der, hun løfter slepet for deg hvis det er vått på bakken. Uansett klarer du ikke å unngå at kjolen blir skitten i løpet av dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått gode forslag, men jeg vil bare si at kjolen blir møkkete i løpet av dagen - uansett om det er regn eller ikke.

Vi fikk noen regndråper i det vi var på vei mellom fotografen og selskapet. Måtte stoppe å ta på taket og når jeg skulle ut av bilen og inn i festlokalet bar jeg kjolen. Resten av kvelden løftet jeg den bare opp når jeg skulle ut å røyke, ellers slepte jeg den etter meg. 1,5 meter slep.

Den er ganske møkkete, det er til og med noen som har tråkket på den.

Men det gjør ingenting, den skal jo renses.

Mitt største problem er faktisk at jeg ikke vet om jeg orker å selge den!

Den er jo såååå fiiin!

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Heia

Det er desverre ikke så mye man kan gjøre om det blir regn. Og som du sikkert ser har du fått mange gode råd :wink:

Vi hadde nydelig vær når vi giftet oss, men du og du så skitten kjolen ble når dagen var over :D Men det er nå helst under kjolen det er da. Det er vel ulempen med å ha en hvit/krem farvet kjole det da.

Ønsker deg masse av lykke på bryllupsdagen din og krysser fingrene for at dere skal få flott vær :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Junibrud (ikke logget inn

Den bekymringen hadde jeg også. Vi hadde bestemt at vi skulle ta fotografbildene ute og krysset alt for at det skulle bli fint vær. Dagen kom og det var ganske fint. Men en time før jeg skulle reise i kirken, begynte det å regne... Vi hadde kjøpt en stor fin paraply i tilfelle, så når vi kom ut av kirken sto vi littegranne på kirketrappen i duskregn (alle sto rundt under sine paraplyer og tok bilde:-)) Så snakket vi med fotografen og bestemte oss å prøve å ta bildene ute. Fotografen var redd jeg skulle være for pysete når det gjaldt kjolen, men jeg sa som sant var at kjolen skulle jeg da bare bruke den ene dagen, men bildene skal jeg jo ha resten av livet. Dessuten går jo det meste bort hos renseriet. Fotografen sa at det ikke ble finest bilder i sol, men i overskyet vær. Så så lenge det ikke var alt for mye regn slik at det ble mørkt så kunne de ta bildene ute.

Bildene ble KJEMPEFINE!

Er i etterkant glad for at det ikke var FOR fint vær da det hadde blitt VELDIG varmt inne i lokalet med sol. Det var egentlig varmt nok selv om det regnet. Her tenkt på at det igrunnen var bra et været var såpass dårlig slik at folk holdt seg inne og ikke forsvant ut hele tiden. Det hadde kanskje blitt litt tomt inne hvis alle skulle vært ute, og det hadde blitt litt kjipt for bandet som spilte...

Du får ha lykke til og ta været som det kommer. Dagen blir sikkert fin uansett.

Klem fra lykkelig gift Junibrud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Du har fått gode forslag, men jeg vil bare si at kjolen blir møkkete i løpet av dagen - uansett om det er regn eller ikke.

Problemer er jo at kjolen kommer til å bli skikkelig sølete om det plasker ned. Ikke spesielt moro å skulle ta fotografbilder med søle oppover kjolen. :ler:

Men det går vel bra det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...