AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Hei. Jeg lurer på om noen her har forsøkt kjemisk kastrering på sin hannhund. Hvordan fungerte det? Eventuelt om du kjenner noen som har, og kan dele erfaringer Anonymkode: c55f1...310
Honnikorn Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Jeg prøvde på min hanhund, virket veldig bra det. Helt rolig når det var løpetid i hus
A-nonym Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 Jeg kjemisk kastrerte min hannhund i forsøk på å roe ned stress, men det hadde ingen effekt. Det var fordi stresset hans ikke var relatert til testosteron. Opplevde ingen bieffekt ellers og kastrerte han på ordentlig etterpå. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 1 minutt siden, A-nonym skrev: Jeg kjemisk kastrerte min hannhund i forsøk på å roe ned stress, men det hadde ingen effekt. Det var fordi stresset hans ikke var relatert til testosteron. Opplevde ingen bieffekt ellers og kastrerte han på ordentlig etterpå. Takk for den erfaringen. Det leste jeg om. Hvordan fungerte den ikke-kjemiske kastreringen ? Anonymkode: c55f1...310
A-nonym Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for den erfaringen. Det leste jeg om. Hvordan fungerte den ikke-kjemiske kastreringen ? Anonymkode: c55f1...310 Desverre hjalp ikke det heller på stresset. Det var også forventet, men var uansett verdt forsøket. Angret aldri på at jeg kastrerte han. Hvorfor vurderer du kjemisk kastrering av din hund?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #6 Skrevet 4. januar 2017 23 minutter siden, A-nonym skrev: Desverre hjalp ikke det heller på stresset. Det var også forventet, men var uansett verdt forsøket. Angret aldri på at jeg kastrerte han. Hvorfor vurderer du kjemisk kastrering av din hund? Så leit. Det er det jeg er mest redd for. Vi ble anbefalt dette på grunn av måten han er rundt tisper. Vi har forsøkt med hundetrener både på kurs og privat, vært på flere kurs med litt ulike innfallsvinkler og hos veterinær for å få litt tips og hjelp, noe har det hjulpet på. Problemet er at han er ekstremt kjønnsdrevet. Han kan ikke omgås tisper uten å markere inne og konstant ri på dem. Han klarer fint å leke i flokk når tispene har satt han på plass en eller to ganger, og er generelt en flott hund som har alt på plass mtp basis oppdragelse osv, mente hundetrenerne. Han er styrt dessverre av hormonene og går helt i stå når det er tisper rundt. Anonymkode: c55f1...310
A-nonym Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så leit. Det er det jeg er mest redd for. Vi ble anbefalt dette på grunn av måten han er rundt tisper. Vi har forsøkt med hundetrener både på kurs og privat, vært på flere kurs med litt ulike innfallsvinkler og hos veterinær for å få litt tips og hjelp, noe har det hjulpet på. Problemet er at han er ekstremt kjønnsdrevet. Han kan ikke omgås tisper uten å markere inne og konstant ri på dem. Han klarer fint å leke i flokk når tispene har satt han på plass en eller to ganger, og er generelt en flott hund som har alt på plass mtp basis oppdragelse osv, mente hundetrenerne. Han er styrt dessverre av hormonene og går helt i stå når det er tisper rundt. Anonymkode: c55f1...310 Høres ut som kjemisk eller vanlig kastrering kan hjelpe deg og din hund Min hunds stress var ikke kjønnsdrevet, men ren angst.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #8 Skrevet 4. januar 2017 54 minutter siden, Honnikorn skrev: Jeg prøvde på min hanhund, virket veldig bra det. Helt rolig når det var løpetid i hus Takk for at du delte 14 minutter siden, A-nonym skrev: Høres ut som kjemisk eller vanlig kastrering kan hjelpe deg og din hund Min hunds stress var ikke kjønnsdrevet, men ren angst. Takk. Det håper jeg. Å, så kjipt angst har han visst ikke, hvis vi skal tro det som fagfolkene har sagt Anonymkode: c55f1...310
Tabris Skrevet 4. januar 2017 #9 Skrevet 4. januar 2017 Jeg har bare positive erfaringer med kjemisk (chip) og kirurgisk kastrering på min hannhund. Han slet med mye stress i hverdagen, jokket på alt som var av hunder uansett kjønn og kastreringsstatus - og eierne deres. Det forsvant når jeg først chipet og så kirurgisk kastrerte etterpå.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #10 Skrevet 4. januar 2017 13 minutter siden, Tabris skrev: Jeg har bare positive erfaringer med kjemisk (chip) og kirurgisk kastrering på min hannhund. Han slet med mye stress i hverdagen, jokket på alt som var av hunder uansett kjønn og kastreringsstatus - og eierne deres. Det forsvant når jeg først chipet og så kirurgisk kastrerte etterpå. Det er godt å høre. Jeg håper virkelig det hjelper. Vi har lest opp og ned, side på side om dette etter vi fikk det anbefalt. Jeg får helt vondt av han når han går i stressmodus rundt tipper. Vi var skeptisk til fare for sykdommer osv i forbindelse med kjemisk. Vi prøver kjemisk først. Chip var det som var best og minst fare med sa veterinær, så da prøver vi det. Ser vi at det hjelper blir neste steg kirurgisk. Anonymkode: c55f1...310
A-nonym Skrevet 4. januar 2017 #11 Skrevet 4. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er godt å høre. Jeg håper virkelig det hjelper. Vi har lest opp og ned, side på side om dette etter vi fikk det anbefalt. Jeg får helt vondt av han når han går i stressmodus rundt tipper. Vi var skeptisk til fare for sykdommer osv i forbindelse med kjemisk. Vi prøver kjemisk først. Chip var det som var best og minst fare med sa veterinær, så da prøver vi det. Ser vi at det hjelper blir neste steg kirurgisk. Anonymkode: c55f1...310 Lykke til
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #12 Skrevet 4. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for den erfaringen. Det leste jeg om. Hvordan fungerte den ikke-kjemiske kastreringen ? Anonymkode: c55f1...310 Det tar 2-3 minutter, om få dg er hunden helt normal , MEN nå får den leve et liv med mindre stress, får mulighet leke intenst med hunn og han hunder. Kastrering er topp for HUNDENS velvære livet igjennom. Anonymkode: e21cb...8ba
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #13 Skrevet 5. januar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det tar 2-3 minutter, om få dg er hunden helt normal , MEN nå får den leve et liv med mindre stress, får mulighet leke intenst med hunn og han hunder. Kastrering er topp for HUNDENS velvære livet igjennom. Anonymkode: e21cb...8ba Takk Anonymkode: c55f1...310
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #14 Skrevet 7. januar 2017 Min erfaring med kjemisk kastrering var ikke bare positiv. Han ble så dorsk og virket deprimert. Måtte slepes avgårde på tur, han som alltid tidligere gikk ytterst i båndet. Mtp løpetid hos tispen vår var det selvsagt god virkning. Vi fornyet ikke chippen når den gikk ut, og nå har vi den gode gamle hunden tilbake. Så glad for at vi prøvde kjemisk kastrering først. Anonymkode: 975db...036 1
IronMaiden Skrevet 7. januar 2017 #16 Skrevet 7. januar 2017 Min hund ble kjemisk kastrert pga stress, og det funket kjempebra! Hunden hadde så mange symptomer og så mye rar adferd som eg gikk jevnlig til adferdsterapeut og veterinær med, og prøvde å trene det bort, men ingenting hjalp. Etter et drøyt halvår ble alle enige om at det var best å prøve chip. Hunden var totalforandra etter noen få uker, fremdeles like treningsvillig og ivrig, men likevel avslappet og mere glad i forhold til tidligere da han bare var superstresset. Når chipen sluttet å virke et halvt år etterpå så merket eg aldri noen forandring i oppførselen til hunden, så det var ikke nødvendig å ta ny. Denne erfaringen vet eg flere andre har hatt med sine hunder. Eg vil ihvertfall anbefale å prøve kjemisk kastrering, det har hjulpet min hund veldig mye 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #17 Skrevet 7. januar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring med kjemisk kastrering var ikke bare positiv. Han ble så dorsk og virket deprimert. Måtte slepes avgårde på tur, han som alltid tidligere gikk ytterst i båndet. Mtp løpetid hos tispen vår var det selvsagt god virkning. Vi fornyet ikke chippen når den gikk ut, og nå har vi den gode gamle hunden tilbake. Så glad for at vi prøvde kjemisk kastrering først. Anonymkode: 975db...036 Det hørtes ikke så bra ut, men jeg vet ikke om hunden min er i stand til å bli slapp eller doven. Han har så mye energi at alle tror han er valp. Jeg har vanskelig for å se for meg at han blir doven. Anonymkode: c55f1...310
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2017 #18 Skrevet 7. januar 2017 8 timer siden, ArtyFarty skrev: Hvor gammel er hunden da? 5 år Anonymkode: c55f1...310
AnonymBruker Skrevet 17. september 2018 #19 Skrevet 17. september 2018 On 1/4/2017 at 10:25 PM, AnonymBruker said: Det er godt å høre. Jeg håper virkelig det hjelper. Vi har lest opp og ned, side på side om dette etter vi fikk det anbefalt. Jeg får helt vondt av han når han går i stressmodus rundt tipper. Vi var skeptisk til fare for sykdommer osv i forbindelse med kjemisk. Vi prøver kjemisk først. Chip var det som var best og minst fare med sa veterinær, så da prøver vi det. Ser vi at det hjelper blir neste steg kirurgisk. Anonymkode: c55f1...310 Hvordan gikk det? Valgte du chip? Anonymkode: bece6...88a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2018 #20 Skrevet 19. september 2018 Vår erfaring med kjemisk kastrering er litt uvanlig, skal vi tro på dyrlegen (og det gjør vi jo). Det er meningen at den kjemiske kastreringen skal ha effekt i opptil 26 uker, og enda litt lenger for små hunder. Vi ble informert om at det ville ta opptil 6 uker før virkningen var optimal, men så ville det hele roe seg ned. For vår hund tok det hele 12 uker før den virket optimalt. I mellomtiden spekulerte dyrlegen i om oppførsel og stress ikke var hormonrelatert, men da chipen først virket ordentlig fikk vi bekreftet at problemene skyldtes hormoner. Vi fikk en helt annen hund. Han sluttet markere inne, satt ikke lenger ved døra og peip for å komme ut selv om det var tisper med løpetid i nærheten, var ikke lenger "vakthund" (knurring og bjeffing på alle lyder), kunne være sammen med andre hunder igjen, klarte å gjøre fra seg uten å bli distrahert, var ikke lenger stresset mm. Kort sagt, han ble den avbalanserte, lekne, stabile hunden vi kjente. Etter dette virket chipen veldig bra i 6-7 uker, før hunden igjen gradvis begynte å få tilbake symptomene som førte til at vi valgte kjemisk kastrering i første omgang. Nå har vi prøvd kjemisk kastrering, vi vet at det fungerer veldig bra, og at problemene er hormonrelatert, og derfor har vi i samråd med dyrlegen valgt å gjøre kastreringen kirurgisk denne gangen. Anonymkode: 1626f...666
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå