Gå til innhold

Sende pakke til USA

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg skal sende pakke til USA og lurer på hvordan det fungerer. Er det egne esker man må bruke? Må man ha noe tollskjema? Kan man pakke i en Norgespakke for jeg har flere liggende som har blitt sendt til meg? Er det kilopris? Jeg blir ikke helt klok av å lese på posten.no

Anonymkode: bb16c...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor lester du på Posten.no? De har vel bare for levering i Norge å gjøre.

Sjekk DHL eller noe annet spedisjonsfirma som bringer pakker over dammen.

Anonymkode: e739b...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil du anbefale en annen metode enn posten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke egne esker, du kan fint bruke en gammel norgespakke-eske. Du må fylle ut en faktura for tollvesenet og en detaljert navnelapp - begge disse får du på posten. Prisen varierer etter vekt. Er pakken under 2 kg og ikke diger, så kan du også sende som brev, det er billigere, men uten sporing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, FantasDick skrev:

Det er ikke egne esker, du kan fint bruke en gammel norgespakke-eske. Du må fylle ut en faktura for tollvesenet og en detaljert navnelapp - begge disse får du på posten. Prisen varierer etter vekt. Er pakken under 2 kg og ikke diger, så kan du også sende som brev, det er billigere, men uten sporing. 

Tusen takk! Må jeg betale toll for pakken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har noe som heter quickpack og carry on cash på posten. Quick pack er dyrere da for det skal være fremme innen et døgn. Gå på postkontoret så hjelper de deg☺

Du kan og bruke Norgespk med egen tollfaktura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

De har noe som heter quickpack og carry on cash på posten. Quick pack er dyrere da for det skal være fremme innen et døgn. Gå på postkontoret så hjelper de deg☺

Du kan og bruke Norgespk med egen tollfaktura

Til USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, applestories skrev:

Til USA?

Hvor som helst☺ Skal være fremme innen 24t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, applestories skrev:

Til USA?

Dobbeltsjekket nå og det er 2 virkedager til sentrale områder I EU og nord-Amerika, 3-4 resten av verden. Var 24t før☺ bare google quickpack så kommer det opp link til posten. Carry on cash er billigere da men tar lengre tid☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Hvor som helst☺ Skal være fremme innen 24t

Er det dette du mener?

Innen 2 virkedager til de fleste sentralområder i Europa/Nord-Amerika og levering 3-4 virkedager til de fleste steder i verden.

Veldig raskt uansett om det er en eller to dager :)

- Men dyrt;1203,- for 1kg dokumenter, og 1449,- for 1kg varer til USA.

2 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Dobbeltsjekket nå og det er 2 virkedager til sentrale områder I EU og nord-Amerika, 3-4 resten av verden. Var 24t før☺ bare google quickpack så kommer det opp link til posten. Carry on cash er billigere da men tar lengre tid☺

Du kom meg i forkjøpet ;) 

Edit: På "Les mer" står det forresten 3 dager til USA og Canada, så litt sleipt at klumpe sammen "Europa/Nord-Amerika" på den måten når det bare er Europa som er innen 2 virkedager...

Endret av applestories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, applestories skrev:

Er det dette du mener?

Innen 2 virkedager til de fleste sentralområder i Europa/Nord-Amerika og levering 3-4 virkedager til de fleste steder i verden.

Veldig raskt uansett om det er en eller to dager :)

- Men dyrt;1203,- for 1kg dokumenter, og 1449,- for 1kg varer til USA.

Du kom meg i forkjøpet ;) 

Edit: På "Les mer" står det forresten 3 dager til USA og Canada, så litt sleipt at klumpe sammen "Europa/Nord-Amerika" på den måten når det bare er Europa som er innen 2 virkedager...

Ja. Sånn er det med det meste...man må alltid lese den lille skriften Hehe....typ TA 3 BETAL FOR 2 PÅ ALLE VARER!!! *Gjelder ikke nye varer,varer over 1000 kr og kun utvalgte butikker😜

Håper du får sendt pakken din da og fant ut av det du trengte☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SunnivaOslo skrev:

Ja. Sånn er det med det meste...man må alltid lese den lille skriften Hehe....typ TA 3 BETAL FOR 2 PÅ ALLE VARER!!! *Gjelder ikke nye varer,varer over 1000 kr og kun utvalgte butikker😜

Håper du får sendt pakken din da og fant ut av det du trengte☺

Jeg er ikke TS, men vedkommende stiller nok noen gode spørsmål. Jeg ville ikke tenkt noe over hva jeg må gjøre om jeg skal sende en pakke utenfor Europa, hadde bare sjekket posten.no for priser, så gått på nærmeste Post-i-butikk for å levere.

...jeg skulle til å skrive at de sier helt sikkert ifra der om jeg trenger gjøre noe mer, men mine erfaringer fra min lille Post-i-butikk er at det fungerer ikke helt slik. sist jeg var innom måtte de ringe distriktssjefen sin som tilfeldigvis var på reise i området, og som kom innom for å svare på spørsmålene mine :fnise: 

Endret av applestories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og om noen må betale noe toll, er det isåfall mottaker. 

Anonymkode: 9b061...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Må jeg betale toll for pakken? 

Nei, det er mottaker som betaler ev. tollavgifter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...