Gå til innhold

Gave på andre eller tredje date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt en hjemmedate med ei dame og vi har fortsatt kontakt, og etterhvert så blir det en ny date, jeg tok ikke med noen gave på den første daten, derfor lurer jeg på om det er vanlig å gjøre det på den andre daten eller om jeg skal vente til tredje date istedet,  eller hva er vanlig i dag? 

Et lite smykke er vel noe de fleste kvinner liker :)

Anonymkode: 7b806...2da

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1076396-gave-p%C3%A5-andre-eller-tredje-date/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Stikkordet her er vel hjemmedate. Hvis du er invitert hjem til henne på middag for eksempel, så tar du med en vinflaske, blomster eller sjokolade. (Det gjelder forøvrig ikke bare dater, men alle du er på besøk hos). Ikke diamantring....

Anonymkode: 521f4...f13

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt en hjemmedate med ei dame og vi har fortsatt kontakt, og etterhvert så blir det en ny date, jeg tok ikke med noen gave på den første daten, derfor lurer jeg på om det er vanlig å gjøre det på den andre daten eller om jeg skal vente til tredje date istedet,  eller hva er vanlig i dag? 

Et lite smykke er vel noe de fleste kvinner liker :)

Har du lyst å skremme henne, så kjør  på

Anonymkode: 548be...e3f

• Liker 3
AnonymBruker

Vin el sjokolade el pene blomster (bare ikke røde roser) er fine gaver om du skal besøke henne, men noe utover det ville jeg følt var desperat.

Hvorfor håper du på et forhold - fordi du er så innmari klar for det og denne dama er "grei foran, grei bak, grei for meg" eller er det spesielt god match. Om fyren  orker for keen for tidlig, kan det på mange virke som at han tar hvem som helst, og at han ikke er interessert i å bli kjent med eller SE meg eller se MEG, for det kan han jo umulig etter en-to dager. Og bare selskapet ditt bør være godt nok i denne fasen, må du "smøre" noen for å dage deg er det ikke liv laga.

Anonymkode: 4f5bf...5fa

• Liker 1
AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stikkordet her er vel hjemmedate. Hvis du er invitert hjem til henne på middag for eksempel, så tar du med en vinflaske, blomster eller sjokolade. (Det gjelder forøvrig ikke bare dater, men alle du er på besøk hos). Ikke diamantring....

Anonymkode: 521f4...f13

Jeg tok ikke med meg noe sånt på den første, selv om jeg ble invitert hjem til henne da, neste date er hun invitert hjem til meg, kanskje jeg skal gi henne blomster da. Hvis det passer? 

AnonymBruker

NEI!

Dette er en utrolig dårlig idé. 

Faktisk er jeg ganske sikker på at du kommer til å skremme henne bort, helt uavhengig av om du alt nå gir en gave eller ikke. Men for å kunne klare å holde på henne LITT lenger, så NEI. Ingen gave. Det er jo ingen oppside med det overhodet. Om hun alt liker det veldig godt, så kommer hun ikke til å like deg bedre. Om hun liker deg ganske bra, så kommer hun ikke til å like deg noe bedre. Nei, uff.

Anonymkode: e4a00...ca5

• Liker 3
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok ikke med meg noe sånt på den første, selv om jeg ble invitert hjem til henne da, neste date er hun invitert hjem til meg, kanskje jeg skal gi henne blomster da. Hvis det passer? 

Nei nei nei!

Men ta med vin og/eller blomster neste gang du er invitert til henne. 

En ting som kan være "too much", men også sjarmerende fra rett mann er å få blomster tilsendt på døren som en "takk for sist" :)

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker

Jeg syns det holder med vin, blomster eller konfekteske. 

Noe mer blir for voldsomt. Men da jeg datet i Oslo, fikk jeg ofte dyre gaver noe jeg høflig avslo. Det var nok godt ment, men føler at det blir feil. Det viktigste er at du er deg selv😊

Anonymkode: a651e...505

• Liker 1
Annonse
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det holder med vin, blomster eller konfekteske. 

Noe mer blir for voldsomt. Men da jeg datet i Oslo, fikk jeg ofte dyre gaver noe jeg høflig avslo. Det var nok godt ment, men føler at det blir feil. Det viktigste er at du er deg selv😊

Anonymkode: a651e...505

Enig, bortsett fra konfektesken. Da tror jeg at jeg hadde følt meg som en hot dame på femogsøtti. En god sjokolade derimot... eller en pose smågodt hadde smeltet meg :hjerte:

• Liker 1
AnonymBruker
15 minutter siden, Anthrax skrev:

Hjemmedate nr 2 hos deg? Kjøp heller en god vin til å dele. Gave er litt rart så tidlig.

Vil hun ligge over så blir det nok vin eller øl, men dette vet jeg ikke foreløpig,  jeg skal ikke presse henne til sex :)

AnonymBruker
20 minutter siden, A-nonym skrev:

Nei nei nei!

Men ta med vin og/eller blomster neste gang du er invitert til henne. 

En ting som kan være "too much", men også sjarmerende fra rett mann er å få blomster tilsendt på døren som en "takk for sist" :)

Ok,  takk for tips 🙂👍

AnonymBruker

Sier som andre her: Til hjemmedate er det veldig hyggelig at du tar med noe, men da bør det være blomster, vin eller noe spiselig. Er daten hos deg så holder du mat/drikke/snacks, så da gir du ikke noe i tillegg til det.

Andre gaver kommer senere. Jeg hadde blitt ille berørt om jeg hadde fått smykke på 2.eller 3. date. Da hadde jeg ikke tatt imot. Blomster derimot hadde jeg elsket å få!

Anonymkode: 37037...918

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...