AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Jeg har funnet et nydelig stoff som jeg vil lage noen pynteputer av... men er totalt grønn.... Er det noen som kan forklare sånn halvveis hvordan man gjør det? Trekket må vel være lutt større enn puten, og med glidelås(?) for å ta innerputen ut ol? Men hvor stor er en pute egentlig??? Anonymkode: 06965...a18
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har funnet et nydelig stoff som jeg vil lage noen pynteputer av... men er totalt grønn.... Er det noen som kan forklare sånn halvveis hvordan man gjør det? Trekket må vel være lutt større enn puten, og med glidelås(?) for å ta innerputen ut ol? Men hvor stor er en pute egentlig??? Anonymkode: 06965...a18 Finn først ut hvilke innerputer du vil kjøpe, og ta mål av de for å finne ut hvor stort trekket må være. Evt se på Ikea.no. Finn rett str innerpute, finn deretter trekk på Ikea som passer til puten, sjekk målene på dette trekket. Sy så trekk i den str og kjøp den førstnevnte innerputen Anonymkode: 4bcb2...924
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 Her har du en innerpute på 50 cm x 50 cm http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60262193/ Jeg klikket på *produkter som passer til* og fant dette http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90326508/ som også er 50 cm x 50 cm Anonymkode: 4bcb2...924
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 Du kan også velge å ha små trykknapper eller borrelåsbånd til å lukke igjen putetrekket med på baksiden. Det blir kanskje enklere enn å sy i glidelås? Ikea har også mye billig stoff i metervare Lykke til Anonymkode: 4bcb2...924
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 Lag putetrekket litt mindre enn puta, hvis ikke blir den veldig slapp. Jeg syr 48x48cm trekk til 50x50 cm puter. Hvis du vil unngå glidelås, kan du lage en overlapping på baksiden. Borrelås eller knapper er også et alternativ. Søk gjerne på pinterest etter tutorials Anonymkode: 6cab7...b7a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 #6 Skrevet 5. januar 2017 jeg har sydd pynteputer med glidelås på, kjøpte vanlig glidelås men brukte denne metoden - som er egentlig for skjult glidelås men funket som bare det. - http://www.makeit-loveit.com/2011/10/sewing-tips-installing-a-basic-zipper.html i korte trekk, du begynner hele puta med å sy inn glidelås. Du syr sammen rette mot rette en side av pute, men med løs trådspenning sånn at det er enkelt løsne sømmen når du er ferdig. Så syr du glidelåsen på, på begge sider av sømmen din. Så løsner du den første sømmen din, og syr sammen de 3 andre sider av puta. Voalá, det er faktisk ganske raskt og putene ser som kjøpte ut, med glidelås og greier :-D Anonymkode: 26840...242
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå