WubWub Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 I jula så har jeg laget meg en blog. Har i den perioden ikke hatt noen kontakt med psykiatrien. Imorgen har jeg et møte med en spesialist psykolog som har fulgt meg i 12+ år. På fredag skal jeg treffe ei psykiater som har vært med meg i 2 år. Det jeg lurer på er : Skal jeg fortelle de at jeg har opprettet en blog hvor jeg deler mine følelser og tanker? Eller blir det for privat?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Fortelle kan du jo, men de trenger jo ikke vite hva bloggen heter. Så slipper du å få de helt oppi det private du skriver om. Anonymkode: eea61...b4a 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fortelle kan du jo, men de trenger jo ikke vite hva bloggen heter. Så slipper du å få de helt oppi det private du skriver om. Anonymkode: eea61...b4a Enkelte vil se det som "mistenkelig" at en ikke sier hva bloggen heter. Greit å være obs på. Anonymkode: 85789...ce7 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 Det blir ikke vanskelig å søke seg frem til en blogg. Anonymkode: 7e328...51a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 Min psykologspesialist sa at de hadde som hovedregel å ikke lese bloggene til pasientene, selvom de visste om de. Dette var på en DPS. Men er jo bare å fortelle om du har et behov for at behandleren din skal vite om det. Spiller vel strangt tatt ingen rolle om du skriver en blogg. Kan vel heller bare tyde på et eksponeringsbehov. Anonymkode: 5761f...166 1
WubWub Skrevet 4. januar 2017 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min psykologspesialist sa at de hadde som hovedregel å ikke lese bloggene til pasientene, selvom de visste om de. Dette var på en DPS. Men er jo bare å fortelle om du har et behov for at behandleren din skal vite om det. Spiller vel strangt tatt ingen rolle om du skriver en blogg. Kan vel heller bare tyde på et eksponeringsbehov. Anonymkode: 5761f...166 Kanskje du har rett
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 1 time siden, WubWub skrev: I jula så har jeg laget meg en blog. Har i den perioden ikke hatt noen kontakt med psykiatrien. Imorgen har jeg et møte med en spesialist psykolog som har fulgt meg i 12+ år. På fredag skal jeg treffe ei psykiater som har vært med meg i 2 år. Det jeg lurer på er : Skal jeg fortelle de at jeg har opprettet en blog hvor jeg deler mine følelser og tanker? Eller blir det for privat? Jeg synes at det er svært positivt at du har laget en blogg der du deler dine følelser og tanker. Det er også bare positivt at du forteller spesialistpsykologen og psykologen om det, og eventuelt også gir de navnet på bloggen. Å gi de nanvet på bloggen gjør du selvfølgelig kun dersom du er komfortabel med at de leser det som du skriver i bloggen. Anonymkode: cf1bf...6e0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #8 Skrevet 4. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg synes at det er svært positivt at du har laget en blogg der du deler dine følelser og tanker. Det er også bare positivt at du forteller spesialistpsykologen og psykiateren om det, og eventuelt også gir de navnet på bloggen. Å gi de nanvet på bloggen gjør du selvfølgelig kun dersom du er komfortabel med at de leser det som du skriver i bloggen. Anonymkode: cf1bf...6e0 Beklager skrivefeil, som er rettet nå @WubWub Anonymkode: cf1bf...6e0
WubWub Skrevet 4. januar 2017 Forfatter #9 Skrevet 4. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes at det er svært positivt at du har laget en blogg der du deler dine følelser og tanker. Det er også bare positivt at du forteller spesialistpsykologen og psykologen om det, og eventuelt også gir de navnet på bloggen. Å gi de nanvet på bloggen gjør du selvfølgelig kun dersom du er komfortabel med at de leser det som du skriver i bloggen. Anonymkode: cf1bf...6e0 Bloggen min handler om det eksakt samme som de emnene jeg prater om i samtalene de ; biologi, historie og vitenskap. Så jeg tror neppe at de blir sjokkert over tankene og "følelsene" mine.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå