Gå til innhold

Involvert med to menn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før dømmende kommentarer kommer flygende - jeg har hele veien vært ærlig med begge to og dette er ikke en situasjon jeg noensinne ville forventet å havne i. To break it down;

K: Vennskap startet 1 år siden, i oktober utviklet det seg til et svært tett vennskap. Jeg var i utgangspunktet aldri fysisk tiltrukket av ham, men det gjorde derimot hans personlighet og intellekt. Våre to bestekompiser er et par, så vi fire er et perfektfirkløver med veldig god kjemi. Litt etter litt oppdaget jeg at jeg er mer og mer interessert i ham på et fysisk nivå også, men jeg avventet med sex fordi jeg ikke ville ødelegge vennskapet før jeg visste hva vi hadde gående. 

J: Bekjentskap startet i september, umiddelbart MEGET tiltrukket av hverandre. Vi har svært mange felles venner og han datet en av jentene i gjengen i omkring 8 mnd, han avsluttet i juni/juni. Hun var hjerteknust, men dater såvidt en ny kar. Dette er ikke en av mine nærmeste venninner og treffer henne ikke alene etc., men vi har samme omgangskrets. Jeg er ekstremt tiltrukket av ham både mentalt og fysisk, med et eneste lite minus av at han av og til blir litt for pushy, men det bunner i usikkerhet grunnet situasjonen, hvilket jeg forstår fullt. 

Vi er alle tre i slutten av tjueårene. 

J og jeg har en intens connection, men jeg sto i mot så lenge jeg klarte, inntil en fuktig aften for en mnd siden. På dette tidspunkt hadde jeg ikke hatt sex med K og min tankegang var at J og jeg hadde for mye sexual tension mellom oss og at denne ville minskes etter at vi hadde sex, slik at jeg kunne fokusere på videre dating med K, da jeg ser på J som "forbidden fruit" pga jenta i omgangskretsen. 

Natten jeg hadde med J var ut av en annen verden, men jeg stakk da han sovnet fordi jeg ikke ville la meg selv eller han få noen andre tanker. Vi hadde avtalt at det skulle forbli et engangstilfelle som vi skulle holde on the downlow. Noen kvelder senere valgte K å prøve seg for å ta skrittet videre, men jeg kunne ikke det før jeg hadde fortalt ham at jeg nylig hadde hatt sex med en annen kar og jeg var helt ærlig om situasjonen. Han forstod og vi snakket om våre tanker mpt forhold, ærlighet, utroskap, frihet osv og vi har svært lik tankegang om det hele. Vi har deretter gått videre, vi dater og har sex (som bare er blitt bedre og bedre, men ingenting i forhold til J..), men er ikke eksklusive. Han har dog fortalt meg nylig at han holder på å falle for meg og aldri har opplevd en slik connection med jenter tidligere. 

J holder seg ikke til avtalen vi hadde og aktivt "jakter" meg. Han har en sjarm uten sidestykke og jeg har måtte innse at tiltrekningen er langt ifra minsket; om noe er den økt. Jeg har truffet ham igjenet par ganger til og nå i helgen gjordehan det veldig klart at han er heftig betatt av meg og at han vil satse. Han er fullt klar over at hans eks er bekjent/venninne av meg og han er også fullt klar over at jeg dater K. 

Sosialt sett vil jeg få store problemer ved å satse på noe som helst med J, både pga venninnen og siden alle er meget fornøyde med at jeg og K dater, alle har vært tydelige på at de ønsker at det skal bli oss. K er noe mer stabil og mtp våre like tankeganger om viktige issues. Han tenner meg veldig nå, men jeg vet at tiltrekningen ikke var der fysisk sett fra starten av og jeg frykter derfor at den lett kan forsvinne i løpet av få år, når spenningen legger seg. J er en fantastisk mann som tenner meg mer enn noen andre tidligere har gjort, i tillegg til at vår dialog er spennende og utfordrende. Jeg nyter begges selskap svært godt og har det fantastisk morsomt med dem. 

Jeg føler meg helt lost her nå og vet ikke hva jeg skal gjøre. Innerst inne tenker jeg kanskje at det bedre er å gi slipp på dem begge to, men samtidig ser jeg jo et håp om kjærlighet etter mange år med singleliv. 

Anonymkode: bfa63...3c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min første tanke er at kanskje ikke noen av dem er riktig siden du ikke klarer å velge?

Utover det, fysisk tiltrekning vil avta litt med tiden. Sats på den du trives best med, han som gjør deg lykkelig. Ikke han som gjør deg våt i musa.

Anonymkode: 716c1...f85

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

J. Hands down.

Du vil angre bittert hvis du velger noe annet. 

Trengte ikke lese hele innlegget engang, det lyser lang vei.

Anonymkode: a0f3d...c0d

• Liker 3
Skrevet

Min erfaring er at sterk lidenskap dør, mens forhold basert på vennskap blir sterkere med tiden. Så min logikk sier K, men jeg kan ikke svare for deg :)

Det høres ut som at du føler at du bør velge K, men at du helst vil ha J. 

Sett deg ned og tenk, hva er verst: 
Om du aldri treffer elelr snakker med J igjen? 
Eller K? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, A-nonym skrev:

Det høres ut som at du føler at du bør velge K, men at du helst vil ha J. 

TS her. Jeg tror setningen din her traff midt i blinken..

Jeg er vant til å gjøre som jeg vil uten noen særlig betenkning, men bor nå på et mindre sted hvor alle kjenner til alle og jeg er fremdeles relativt ny. Frykten for å miste venner holder meg definitivt tilbake, deretter ubehaget ved ryktespredning og baksnakking. Trist at det er slik selv i vår aldersgruppe.. 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg tror setningen din her traff midt i blinken..

Jeg er vant til å gjøre som jeg vil uten noen særlig betenkning, men bor nå på et mindre sted hvor alle kjenner til alle og jeg er fremdeles relativt ny. Frykten for å miste venner holder meg definitivt tilbake, deretter ubehaget ved ryktespredning og baksnakking. Trist at det er slik selv i vår aldersgruppe.. 

Så bra!

Høres ut som at du har vært ærlig, åpen og real ovenfor begge to hele veien. Hvis du har vært real i situasjonen så kan du takle litt baknsakking - det går alltid over. 

Men, firkløveret deres kan nok bli ødelagt, men du kan jo ikke ha et forhold for å ta vare på det. 

Endret av A-nonym
  • Liker 1
Gjest 007_008_007
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Før dømmende kommentarer kommer flygende - jeg har hele veien vært ærlig med begge to og dette er ikke en situasjon jeg noensinne ville forventet å havne i. To break it down;

K: Vennskap startet 1 år siden, i oktober utviklet det seg til et svært tett vennskap. Jeg var i utgangspunktet aldri fysisk tiltrukket av ham, men det gjorde derimot hans personlighet og intellekt. Våre to bestekompiser er et par, så vi fire er et perfektfirkløver med veldig god kjemi. Litt etter litt oppdaget jeg at jeg er mer og mer interessert i ham på et fysisk nivå også, men jeg avventet med sex fordi jeg ikke ville ødelegge vennskapet før jeg visste hva vi hadde gående. 

J: Bekjentskap startet i september, umiddelbart MEGET tiltrukket av hverandre. Vi har svært mange felles venner og han datet en av jentene i gjengen i omkring 8 mnd, han avsluttet i juni/juni. Hun var hjerteknust, men dater såvidt en ny kar. Dette er ikke en av mine nærmeste venninner og treffer henne ikke alene etc., men vi har samme omgangskrets. Jeg er ekstremt tiltrukket av ham både mentalt og fysisk, med et eneste lite minus av at han av og til blir litt for pushy, men det bunner i usikkerhet grunnet situasjonen, hvilket jeg forstår fullt. 

Vi er alle tre i slutten av tjueårene. 

J og jeg har en intens connection, men jeg sto i mot så lenge jeg klarte, inntil en fuktig aften for en mnd siden. På dette tidspunkt hadde jeg ikke hatt sex med K og min tankegang var at J og jeg hadde for mye sexual tension mellom oss og at denne ville minskes etter at vi hadde sex, slik at jeg kunne fokusere på videre dating med K, da jeg ser på J som "forbidden fruit" pga jenta i omgangskretsen. 

Natten jeg hadde med J var ut av en annen verden, men jeg stakk da han sovnet fordi jeg ikke ville la meg selv eller han få noen andre tanker. Vi hadde avtalt at det skulle forbli et engangstilfelle som vi skulle holde on the downlow. Noen kvelder senere valgte K å prøve seg for å ta skrittet videre, men jeg kunne ikke det før jeg hadde fortalt ham at jeg nylig hadde hatt sex med en annen kar og jeg var helt ærlig om situasjonen. Han forstod og vi snakket om våre tanker mpt forhold, ærlighet, utroskap, frihet osv og vi har svært lik tankegang om det hele. Vi har deretter gått videre, vi dater og har sex (som bare er blitt bedre og bedre, men ingenting i forhold til J..), men er ikke eksklusive. Han har dog fortalt meg nylig at han holder på å falle for meg og aldri har opplevd en slik connection med jenter tidligere. 

J holder seg ikke til avtalen vi hadde og aktivt "jakter" meg. Han har en sjarm uten sidestykke og jeg har måtte innse at tiltrekningen er langt ifra minsket; om noe er den økt. Jeg har truffet ham igjenet par ganger til og nå i helgen gjordehan det veldig klart at han er heftig betatt av meg og at han vil satse. Han er fullt klar over at hans eks er bekjent/venninne av meg og han er også fullt klar over at jeg dater K. 

Sosialt sett vil jeg få store problemer ved å satse på noe som helst med J, både pga venninnen og siden alle er meget fornøyde med at jeg og K dater, alle har vært tydelige på at de ønsker at det skal bli oss. K er noe mer stabil og mtp våre like tankeganger om viktige issues. Han tenner meg veldig nå, men jeg vet at tiltrekningen ikke var der fysisk sett fra starten av og jeg frykter derfor at den lett kan forsvinne i løpet av få år, når spenningen legger seg. J er en fantastisk mann som tenner meg mer enn noen andre tidligere har gjort, i tillegg til at vår dialog er spennende og utfordrende. Jeg nyter begges selskap svært godt og har det fantastisk morsomt med dem. 

Jeg føler meg helt lost her nå og vet ikke hva jeg skal gjøre. Innerst inne tenker jeg kanskje at det bedre er å gi slipp på dem begge to, men samtidig ser jeg jo et håp om kjærlighet etter mange år med singleliv. 

Kvinner...

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke leve ut som polyamorøse siden du ikke klarer å velge ? Du høres ut som typen til å like det..

Anonymkode: 7558c...cfb

Skrevet

Jeg ville også tenkt på hvem det vil være vondest å kutte helt ut. Ikke lag romantiske tanker om å kunne beholde vennskap med K, det er bare slemt. Og at du ikke kan drøye det for lenge, men heller ikke forhaste deg (kanskje kutte ut datinga og holde deg helt unna begge en uke eller to fysisk sett, og se hvordan det føles ut og hvem du savner? Og om noen av dem gir deg opp da er det kanskje like greit). Og om du ikke klarer holde deg unna J er det nesten han du må gå for, selv hvis du ser mer for deg noe langvarig med J

Jeg var i en liknende situasjon for mange år siden (var endel yngre og rekkefølgen på det var litt annerledes). Var i startfasen av et veldig bra men kanskje litt lite lidenskapelig forhold til verdens beste kompis (såpass lik K dom du beskriver at jeg lurer på om det er samme person :p) , og hadde bra sex også, da jeg traff en annen i samme vennegjeng som jeg var langt mer fysisk tiltrukket av. Viste seg også at vi hadde bedre kjemi og samtaler jeg var hakket mer interessert i, men ting virker jo også mer spennende når det er "forbudt", så jeg prøvde å holde meg til min fyr. Måtte bare gi det opp og slå opp da jeg virkelig ikke ville klart å holde meg unna han andre. Lot det gå såpass lang tid at jeg heldigvis følte meg ganske sikker på valget der og da.

Vi har snart vært sammen i ti år nå, så jeg er jo glad for valget, selv om jeg savner mye med eksen også. Virkelig ikke lett når man blir så glad i to flotte men litt forskjellige menn samtidig.

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør at sexen med J er bedre? Kan den bli like god med K eller har han noen "mangler"? Har J en personlighet som gjør at du kan se for deg en fremtid med han? Av hensyn til folkene rundt deg (også andre venner) så tror jeg kanskje det beste er å droppe begge, men det er du som har følelsene, ikke jeg. Håper du tar et valg som ikke "skader" noen i nevneverdig grad

Anonymkode: c7af9...6a7

AnonymBruker
Skrevet

Håper begge dumper deg, two-faced slut.

Anonymkode: ea730...2d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan noen av dem egentlig føle seg trygge sammen med deg? Det er også noe du bør ta høyde for.

Det høres ut som veien fra nytt, interessant ansikt med folkeskikk til senga er ganske kort. Kan K eller J stole på at det bare er dem når dere er ferdige med første møtes sødme?

Anonymkode: 7e388...280

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Om begge vet om hverandre, kan du ikke bare date begge da? Ha to kjærester der de vet om hverandre?

Det hadde jeg en periode, der jeg var usikker. Begge visste om hverandre og godtok det. Tilslutt valgte jeg å være mye mer sammen med bare den ene og da visste jeg hva som var rett :)

Skrevet

Høres jo virkelig ut som du mest vil ha J.

Du kan prøve å snu det litt på hodet, tenk hvem du kan leve uten i stedet for hvem du kan leve med. Eller hvem du hadde sørget mest over og satset alt for og få tilbake dersom begge hadde dumpet deg i dag.

Men høres også ut som at uansett hvem av dem du velger, så kommer du til å sitte med en følelse av anger for at du ikke valgte han andre. Hvis du ikke er helt pladask forelsket i noen av dem, så vil du savne han du kuttet ut uansett og tenke for mye på de styrkene han hadde som er mer svakheter hos han du valgte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 4.1.2017 den 14.32, AnonymBruker skrev:

Min første tanke er at kanskje ikke noen av dem er riktig siden du ikke klarer å velge?

Utover det, fysisk tiltrekning vil avta litt med tiden. Sats på den du trives best med, han som gjør deg lykkelig. Ikke han som gjør deg våt i musa.

Anonymkode: 716c1...f85

Du er mann eller? 

Selvfølgelig skal hun ikke velge noen av dem, hun har ødelagt vennskapet med K uansett, og et forhold med K vil aldri gå så lenge J eksisterer. Fysisk tiltrekning avtar IKKE, lidenskap er den sterkeste drivkraften for å holde sammen med noen. 

Ingen med vettet i behold velger den fornuftige, når de er forelsket i noen andre. 

Anonymkode: 795e8...7a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det virker definitivt som det er J du innerst inne vil ha. Synes ikke du bør kutte begge to bare fordi du har datet dem samtidig. Det er jo ganske tydelig at det er J du egentlig vil ha, men at K virker tryggere og fornuften vil da bli å velge den trygge? Men J kan jo være like trygg som K når alt kommer til alt. Så jeg synes du skal gå for den du virkelig føler noe for. Prøv og ikke tenk på hva andre måtte tenke om valget ditt. Husk det er du som skal leve med personen, ikke noen andre. 

Anonymkode: b0f1c...305

Skrevet
8 timer siden, Mysticgirl skrev:

Om begge vet om hverandre, kan du ikke bare date begge da? Ha to kjærester der de vet om hverandre?

Det hadde jeg en periode, der jeg var usikker. Begge visste om hverandre og godtok det. Tilslutt valgte jeg å være mye mer sammen med bare den ene og da visste jeg hva som var rett :)

Det er det sykeste jeg har hørt. Sorry, men jeg hadde kastet opp hvis jeg var i hans sko. Faktisk blir jeg litt kvalm her jeg sitter. Hva er det med noen menn som aksepterer den slags lugubre dritt-kontrakter? Du får i pose og sekk, og han må konkurrere?? Så dårlig selvtillit har ikke jeg iallefall. Unnskyld for kjølhaling Mystic, men dette syns jeg er helt over styr (Thoze boat-references tho). Ship o'hoi! Håper du ikke knuste hjertet til stakkaren som fikk halv-dama si frastjålet. (Altså, dette er jo noe som skjer hver dag, bortsett fra at man sjelden hører om noen som lager en etablert greie ut av det. Overlapping, tsk tsk. No good girl). Etikk, etikk, etikk. Her mangla du.

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
10 timer siden, Arcturus skrev:

Det er det sykeste jeg har hørt. Sorry, men jeg hadde kastet opp hvis jeg var i hans sko. Faktisk blir jeg litt kvalm her jeg sitter. Hva er det med noen menn som aksepterer den slags lugubre dritt-kontrakter? Du får i pose og sekk, og han må konkurrere?? Så dårlig selvtillit har ikke jeg iallefall. Unnskyld for kjølhaling Mystic, men dette syns jeg er helt over styr (Thoze boat-references tho). Ship o'hoi! Håper du ikke knuste hjertet til stakkaren som fikk halv-dama si frastjålet. (Altså, dette er jo noe som skjer hver dag, bortsett fra at man sjelden hører om noen som lager en etablert greie ut av det. Overlapping, tsk tsk. No good girl). Etikk, etikk, etikk. Her mangla du.

Du hadde jo aldri vært i hans sko, siden du ikke hadde akseptert det ;) Ja, bare spy opp det du vil du , men du må bare akseptere at andre kan ha et mer åpent sinn om ting enn du :)

Gjest 007_008_007
Skrevet
23 timer siden, Mysticgirl skrev:

Noen som har sett for mye Sex og singelliv?

Skrevet
4 timer siden, Mysticgirl skrev:

Du hadde jo aldri vært i hans sko, siden du ikke hadde akseptert det ;) Ja, bare spy opp det du vil du , men du må bare akseptere at andre kan ha et mer åpent sinn om ting enn du :)

Keep telling yourself that. Det du gjorde var uetisk. Det er ikke noen vei utenom. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...