Gå til innhold

Betaling til nabojente

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei nabojente på 13 år skal passe litt på kattene våre i helga. Det innebærer at hun må låse seg inn hos oss, fylle på mat og gi vann. Hun bor nærmest vegg i vegg med oss, så vil vel bruke 5-10 min på det, hvis hun ikke velger å kose litt med dem. Vil gjerne gi henne noen kroner for jobben. Er det lite med 150kr? Tenkte enten 150 eller 200...

Anonymkode: 8d0fa...bee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

150 kroner er mye penger for ei på 13, så tror det holder :)

Anonymkode: cd8bd...08c

• Liker 1
Skrevet

Kjøp en liten ting?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Lou Salome skrev:

Kjøp en liten ting?

Nei, jeg har allerede sagt at hun skal få noen kroner for jobben, så tror nok jeg holder meg til det.

• Liker 1
Skrevet

Gi henne en 200-lapp. Lite penger for deg, en strålende fornøyd 13-åring. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville gitt henne 200 kroner. Da gjør hun det gladelig igjen senere når du har bruk for  hjelp :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gitt 200 kr for 10 min jobb X 2, ikke fordi jeg ikke vil eller er smålig av meg, men det er mye for kortvarig jobb, som dog selvfølgelig er ansvarsfult. Man legger grunnlaget for betaling, og neste gang så må du øke for hver lille ting du må spørre henne om. 

Anonymkode: 96d9f...599

• Liker 1
Gjest Magnifiq
Skrevet

Hadde gitt en 200lapp. Hun skal jo passe kattene en helg.

AnonymBruker
Skrevet

200 kr høres passende ut. 

To ting det er viktig å ikke glemme når lønn skal fastsettes.

1. Prisutviklingen (200 kr er ikke det samme nå som da du var ung)

2. Selv om selve jobben bare tar 10 minutter, binder hun seg til jobben og har et ansvar for et (dyre)liv til bestemte tider. Det betyr at hun kanskje må si nei til andre forpliktelser eller andre muligheter. Dette bør reflekteres i kompensasjonen. 

Anonymkode: 05e26...bc7

• Liker 5
Skrevet

Hvor mange ganger må hun komme innom? Er det fredag til søndag, eller kun lørdag det er snakk om? 100 lapp for 1 dag og så 50 kr for hver dag utover det? 

Skrevet

Jeg hadde gitt henne et par tusen.

Men hvis jeg hadde hatt katt hadde det vært en dyr kinesisk nakenkatt, og de trenger jo litt stell. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Det er snakk om å låse seg inn hos oss lørdag og søndag for å fylle på mat og vann. Det trenger ikke skje på noe bestemt tidspunkt. Tror vi ender opp på 200kr.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det? Var hun fornøyd med 200 kroner?

Anonymkode: 4ec48...fd2

AnonymBruker
Skrevet

Vi endte opp med å bli hjemme pga sykt barn, så da ble det ikke aktuelt allikevel. Men har det i bakhodet til senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...