Gå til innhold

Pakke i posten, ikke bestilt.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert min pakke. Jeg har bestilt flere pakker jeg aldri har fått :P 

Anonymkode: bba6f...18a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man får beskjed om at det ligger ein pakke på postkontor / post i butikk. Men man ikke har bestilt noe noe som helst.

Kan man kreve at man får åpnet pakken, ved disken på postkontoret - før man eventuelt går man med på å motta pakken?

Anonymkode: 4b17b...7a8

Du kan jo chatte med posten hvis du ikke bare vil gå på posten og spørre dem 

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke være noe mer spennende enn nabovarsel fra et firma i forbindelse med mulig utbygging/fasadeendring el.l..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En sending kan inneholde alt mulig rart. Det trenger ikke være noe du har bestilt, men kan være noe du må ha eller trenger. Som nevnt lenger oppe, bør du gå til posten og spørre hvem avsender er (be dem sjekke i hylla). Du trenger ikke hente ut pakken (da har du på en måte godkjent mottaket av den), bare be personalet om å sjekke avsender.

F.eks. da tenåringen min fikk egen bankkonto, fikk vi hentelapp på posten for bankkode-brikken hans. Den måtte vi hente der, sammen med litt annet materiell i en boblekonvolutt. Kanskje din gamle kodebrikke er gått ut, og du får tilsendt en ny, evt en mer moderne variant av den gamle så banken skifter ut? Dette er bare et eksempel på ting som ikke er bestilt, men som kan komme i posten og være fullt berettiget.

Anonymkode: ac153...391

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Mis(s)Understood skrev:

Trenger ikke være noe mer spennende enn nabovarsel fra et firma i forbindelse med mulig utbygging/fasadeendring el.l..

Da er det vel rekommandert brev og ikke pakke.

Anonymkode: 7e6f0...6a3

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det vel rekommandert brev og ikke pakke.

Anonymkode: 7e6f0...6a3

Det pleide være sånn, men i romjula fikk jeg en av de nye pakkelappene (typen i "konvolutt"). Ingen avsender og heller ikke sendingsnummer.

Trodde først det var en forsinket nettbestilling eller en julegave, men det var altså et nabovarsel fra et arkitektkontor. 

Dersom TS har et sporingsnummer på hentelappen så kan h*n søke og se hvem som har sendt pakken (om det da er en pakke).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

*så nysgjerrig*

Har du funnet ut hva det er ennå TS?

Anonymkode: 09b33...b85

• 4 år senere...
Skrevet
Millimani skrev (På 4.1.2017 den 21.10):

Du kan jo chatte med posten hvis du ikke bare vil gå på posten og spørre dem 

Hva gjør man hvis posten bekrefter at pakken som venter på meg ER til meg (mitt navn og telefonnummer) fra et visst firma, men dette firmaet sier de ikke har sendt noe? 

Anonymkode: d4783...060

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.1.2017 den 12.35):

En sending kan inneholde alt mulig rart. Det trenger ikke være noe du har bestilt, men kan være noe du må ha eller trenger. Som nevnt lenger oppe, bør du gå til posten og spørre hvem avsender er (be dem sjekke i hylla). Du trenger ikke hente ut pakken (da har du på en måte godkjent mottaket av den), bare be personalet om å sjekke avsender.

F.eks. da tenåringen min fikk egen bankkonto, fikk vi hentelapp på posten for bankkode-brikken hans. Den måtte vi hente der, sammen med litt annet materiell i en boblekonvolutt. Kanskje din gamle kodebrikke er gått ut, og du får tilsendt en ny, evt en mer moderne variant av den gamle så banken skifter ut? Dette er bare et eksempel på ting som ikke er bestilt, men som kan komme i posten og være fullt berettiget.

Anonymkode: ac153...391

Hva om avsenderen nekter for å ha sendt noe? 

Skrevet

Pakken ligger nok ikke på Posten lenger nå etter 5 år.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Pakken ligger nok ikke på Posten lenger nå etter 5 år.

Man vet aldri med posten 😂

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Man vet aldri med posten 😂

Ja, du sier noe. Kanskje den kommer på døra til TS snart så vi endelig kan få løsningen på mysteriet :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...