AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #21 Skrevet 4. januar 2017 Vi har bekjente og venner som er tyrkiske og bor i Tyrkia. Det har vært en vane de siste femten årene å reise dit to ganger i året. En gang som "charter" og bare slokket sol og en tur for å besøke våre venner. Etter ettertrykkelig råd fra våre bekjente, har vi ikke vært der siden våren 2014. Så nå er det snart semesterferie for tyrkiske skolebarn og vi skal forberede besøk fra dem i stedet. Om myndighetene der nede lar dem få visum... Anonymkode: badf0...b8e
tirben Skrevet 4. januar 2017 #22 Skrevet 4. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Frem til du ble halshugget eller skutt ned av en gæring. Anonymkode: 2a5f8...d55 Er det noen som har blitt halshugget i Tyrkia????
tirben Skrevet 4. januar 2017 #23 Skrevet 4. januar 2017 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bare på grunn av terror-fare, at man burde ligge langt unna Tyrkia! Den kulturen som de har ovenfor blant annet kvinner, homofile / lesbiske, ikke-muslimer og så videre.... Dette er iallefall noe som jeg ikke har lyst til å støtte, ved å legge igjen penger der som turist.. Anonymkode: e2f62...4e0 Har du vært i Tyrkia? Jeg har bodd der. Merket ikke noen problemer selv om jeg er " ikkemuslimsk" kvinne. Hadde også flere homofile venner og kolleger som levde åpent homofilt. Når det er sagt, ville jeg nå holdt meg unna Istanbul, nettopp pga terrorfare. Andre steder i Tyrkia kunne jeg reist til. Endret 4. januar 2017 av tirben 1
Knut Berg Skrevet 4. januar 2017 #24 Skrevet 4. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: hadde du turt å tatt med deg familien din til Istanbul for en liten ukes ferie? Ikke noe uteliv på kvelden, kun shopping og bading på dagtid. Badeferie i Istanbul? Er det ikke jævlig kaldt der da? Eller mener du dusjbad på hotellet? 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #25 Skrevet 4. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Frem til du ble halshugget eller skutt ned av en gæring. Anonymkode: 2a5f8...d55 Halshugget?? Har ikke skjedd mens jeg har vært i Tyrkia. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg? Har reist dit siden 2007. Når det gjelder skyting, så kan jo det skje overalt i hele verden! Jeg føler meg værtfall trygg i Side i Tyrkia😀 Anonymkode: 380a3...700 1
Angelheart2 Skrevet 4. januar 2017 #26 Skrevet 4. januar 2017 Har planlagt en Tyrkiareise i år også, ja. Har reist til Tyrkia et ti-talls ganger de siste 18 årene. Dere som sier at det at Apollo har kansellert sine reiser er en bekreftelse på at det er farlig, hvorfor tror dere det? Apollo vil selvsagt tjene penger. Siden turistene har flyktet fra Tyrkia de siste to årene så er det vanskelig å få fylt opp fly og hoteller, så Apollo tjener ikke lengre penger på å ha charterreiser dit. Men de har sagt at de fortsatt bistår turister og kan hjelpe til med reiser, men da kun via rutefly. Jeg ville nok vært litt skeptisk til å reise til Istanbul og Ankara er utelukket, men Alanya, Side, Marmaris og lignende turiststeder ved Middelhavet ser jeg ingen grunn til å flykte fra. Det er like stor sjanse for terror i Spania, Italia og alle andre steder i Europa. (De tilfellene som har vært i Alanya/Antalya har for øvrig vært rettet mot tyrkere fra kurdisk side ikke turister) 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #27 Skrevet 4. januar 2017 Turister svikter Tyrkia. Jeg reiser ikke til muslimske land , slik som verden er nå. Og iallefall ikke utsette barn for dette. Anonymkode: ae3cf...674
Gjest Magnifiq Skrevet 5. januar 2017 #28 Skrevet 5. januar 2017 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/tyrkia/nytt-terrorangrep-i-tyrkia/a/23890175/ nok et terrorangrep i Istanbul, Tyrkia.. Holder meg langt unna det landet der..
Orientalsk Skrevet 5. januar 2017 #29 Skrevet 5. januar 2017 På 4.1.2017 den 9.45, AnonymBruker skrev: Jeg har reist til Tyrkia i mange år, med barn. Siden 2014 har jeg og yngste barnet mitt vært i Tyrkia, Side 2 ganger om sommeren( juni og august). Der har gått veldig fint. Er veldig glad i Tyrkia. Har aldri skjedd noe mens jeg har vært i Antalya eller Side. Reiser ned igjen i sommer og gleder meg til det! Anonymkode: 380a3...700 Er litt skummelt å reise ned dit nå. Var terrorangrep der igjen i dag... Skummelt..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå