AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #1 Skrevet 4. januar 2017 Helt ærlig, hadde du turt å tatt med deg familien din til Istanbul for en liten ukes ferie? Ikke noe uteliv på kvelden, kun shopping og bading på dagtid. Begrunn hvorfor Anonymkode: beb45...e9f
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #2 Skrevet 4. januar 2017 Du må være stokk dum hvis du reiser ditt med barn nå fremover. STOKK DUM. Anonymkode: 2a5f8...d55 8
Gjest Magnifiq Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 Aldri. Hadde ikke reist uten barn heller.. Hørte på radioen i går at noen reiseselskaper nå også avlyser turene nedover.
skruf Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 Jeg hadde aldri i livet tatt med meg familien min til Tyrkia sånn som tilstanden er nå med terrorfare. Hvorfor sier seg selv. Det er jo en årsak til at Apollo har kuttet ut alle ferietilbudene til Tyrkia i år. 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 Holder oss langt vekke fra Tyrkia. Det er så mange andre steder å dra, dra heller dit! Unødvendig å utsette seg for så høy risiko med alle de altnerativene som er tilgjengelig Anonymkode: 1fbbf...aad 4
Biloba Skrevet 4. januar 2017 #6 Skrevet 4. januar 2017 Nei. Tenk å skulle dra hjem fra ferien uten barnet sitt eller mannen sin. Eller at de måtte dra hjem uten meg, eller med store skader og ødelagte liv. 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 Jeg har reist til Tyrkia i mange år, med barn. Siden 2014 har jeg og yngste barnet mitt vært i Tyrkia, Side 2 ganger om sommeren( juni og august). Der har gått veldig fint. Er veldig glad i Tyrkia. Har aldri skjedd noe mens jeg har vært i Antalya eller Side. Reiser ned igjen i sommer og gleder meg til det! Anonymkode: 380a3...700 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #8 Skrevet 4. januar 2017 Hadde ikke reist til Tyrkia nå, hadde heller ikke reist til Tyrkia for 5 år siden. Har lite lyst til å støtte det landet økonomisk på noe som helst vis Anonymkode: 8f83f...84d 8
GammelKaktus Skrevet 4. januar 2017 #9 Skrevet 4. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke reist til Tyrkia nå, hadde heller ikke reist til Tyrkia for 5 år siden. Har lite lyst til å støtte det landet økonomisk på noe som helst vis Anonymkode: 8f83f...84d Kunne ikke vært mer enig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #10 Skrevet 4. januar 2017 Hadde definitivt ikke gjort det. Tyrkia er uansett et av de få landene jeg ikke har lyst å besøke igjen, det holdt med en gang. Liker hverken maten eller kulturen. Anonymkode: 27ea7...929 2
WubWub Skrevet 4. januar 2017 #11 Skrevet 4. januar 2017 Jeg skal reise til Istanbul og jeg skal være der ut hele mars. Ville ikke tatt med meg barn eller annet reisefølge
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #12 Skrevet 4. januar 2017 Nei, det hadde jeg ikke gjort. Det finnes sånn ca en million andre destinasjoner, hvis det bare er snakk om en badeferie + litt kultur for en barnefamilie. Anonymkode: db487...cac 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #13 Skrevet 4. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har reist til Tyrkia i mange år, med barn. Siden 2014 har jeg og yngste barnet mitt vært i Tyrkia, Side 2 ganger om sommeren( juni og august). Der har gått veldig fint. Er veldig glad i Tyrkia. Har aldri skjedd noe mens jeg har vært i Antalya eller Side. Reiser ned igjen i sommer og gleder meg til det! Anonymkode: 380a3...700 Frem til du ble halshugget eller skutt ned av en gæring. Anonymkode: 2a5f8...d55 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #14 Skrevet 4. januar 2017 Var det ikke noe som skjedde på flyplassen i Antalya for ikke så lenge siden? Leste overskriften, men gikk ikke inn og leste artikkelen. Har vært i Tyrkia Marmaris, og vi koste oss. Men jeg hadde ikke reist ned nå. Er 20 år siden vi var der. De kan lilke godt begynne å skyte på badegjester som på en nattklubb. Anonymkode: 25ef9...db1 2
sonush Skrevet 4. januar 2017 #15 Skrevet 4. januar 2017 Tyrkiareise eller ikke, skal ihvertfall aldri bruke Turkish Airlines. Selv om servicen om bord var grei nok, så var det totalt mangel på det på flyplassen. Selv om jeg er ganske bereist, og sliter normalt ikke på flyplasser, så var det litt mer vanskeligere der, men problemet oppsto da jeg spurte flere hvor jeg skulle gå, hvilken gate jeg skulle på (da jeg ikke fant info om flyet jeg skulle med, på tavla. Jeg ble mer og mer stresset, og følte meg ignorert. Samme skjedde da jeg gikk av første flyet og fulgte "strømmen", til den delte seg i to, jeg prøvde å sjekke skilter ol for å se hvor jeg skulle gå, men syns det ble vanskelig, stoppet en flyplassansatt og spurte om hjelp, hun svarte ikke, bare pekte en vei, jeg spurte igjen for å dobbeltsjekke at hun svarte riktig utfra det jeg spurte om, og hun snudde seg og gikk videre. Meget mulig at sånn er servicen enkelte steder, men når man er vant med norsk service, så blir man litt satt ut. Fikk assosiasjoner til den ene gangen jeg reiste med Aeroflot på 80-tallet. Og nå med terrorfaren, spesielt på flyplassen i tillegg, så er Turkish Airlines helt uaktuelt, det samme er Tyrkia i sin helhet.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #16 Skrevet 4. januar 2017 Det er ikke bare på grunn av terror-fare, at man burde ligge langt unna Tyrkia! Den kulturen som de har ovenfor blant annet kvinner, homofile / lesbiske, ikke-muslimer og så videre.... Dette er iallefall noe som jeg ikke har lyst til å støtte, ved å legge igjen penger der som turist.. Anonymkode: e2f62...4e0
Gjest Newroz Skrevet 4. januar 2017 #17 Skrevet 4. januar 2017 Jeg kunne fint reist til Istanbul alene, eller på kjæreste ferie, men jeg hadde ikke tatt med meg barn. Og dette er utelukkende på grunn av terrorfaren. Det er ikke så ofte, og jeg vet det skal en del til og at det helt sikkert ville gått bra, men jeg ville ikke dratt barna inn i det.
Fjaselina Skrevet 4. januar 2017 #18 Skrevet 4. januar 2017 Ikkje Istanbul. Men Alanya/Antalya utan særlig bekymring. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #19 Skrevet 4. januar 2017 Appollo opplyste i går at de ikke skal ha et eneste charterfly til Tyrkia i år. Det bør være klar nok tale på ts sitt spørsmål. Anonymkode: 8c3b4...652 1
Jens Skrevet 4. januar 2017 #20 Skrevet 4. januar 2017 Er du gal????? Terrorangrep i Tyrkia det siste året 28. juni 2016. Minst 36 er drept og over 140 ble skadet et selvmordsangrep på flyplassen Atatürk i Istanbul. Det skal ha vært tre selvmorsbombere. 7. juni 2016. Elleve personer ble drept og 36 såret av en bombe i Beyazit-området i Istanbul. Sju døde politifolk. Kurdistans frihetsfalker (TAK) tok på seg ansvaret. 19. mars 2016. Fem drept og 36 såret i et selvmordsangrep i Istanbul. Tyrkiske myndigheter anklagde IS. 13. mars 2016. 37 mennesker drept og 70 såret i et selvmordsangrep ved en busshodeplass i Ankara. TAK har tok på seg ansvaret. 17. februar 2016. 28 mennesker drept da en bilbombe eksploderte ved siden av en buss med militært personell i Ankara. TAK påtok seg ansvaret. 12. januar 2016. 13 utenlandske turister ble drept og 14 såret, da en syrisk mann sprengte seg i luften i et travelt turiststrøk i Istanbul. Tyrkiske myndigheter anklaget IS. 10. oktober 2015: 102 mennesker ble drept og over 500 såret da to selvmordsbombere slo til mot en fredsmarkering utenfor togstasjonen i Ankara. Tyrkisk påtalemyndighet meldte at IS sto bak. 20. juli 2015. 33 mennesker ble drept og 104 såret da en selvmordsbomber utløste en bombe under en fredsmarsj i Suruc, like ved grensa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå