Gå til innhold

Beste vinen du har smakt?

Fremhevede innlegg

Gjest RealWildOne
Skrevet

Får komme tilbake til det når jeg er edru, er jeg ikke nå....

Haugesund ruler....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røyk på en st.julien på en restaurant i zermatt, husker ikke årgang eller produsent, men vinen var rådyr og helt amazing! 

Gjest Overrasket
Skrevet
15 timer siden, ♥Missy♥ skrev:

Tusen takk for at du har med årgang. Det har mye å si når man skal anbefale vin :klappe::)

Skal sjekke ut disse:D

Ikke sant! Men jeg synes også det er fascinerende med vinmakere som mener at det finnes ikke en dårlig årgang, bare forskjellige utfordringer fra år til år, men at man fortsatt kan lage god vin tross gitte forhold. 

Skrevet

Det finnes da ikke noe vin som smaker godt! :P

Gjest hva som helst
Skrevet
På 7.1.2017 den 19.25, melatonin skrev:

Det finnes da ikke noe vin som smaker godt! :P

Hvis du synes det er det noe galt med smaken din, eller så har du bare drukket dårlig vin. 

Skrevet
11 timer siden, Flyndrefisken skrev:

Hvis du synes det er det noe galt med smaken din, eller så har du bare drukket dårlig vin. 

Mente du at enten er det noe galt med smaken min, eller så har jeg drukket dårlig vin? For jeg synes nemlig ikke at det er noe galt med smaken min.😉 

Skrevet

Santa Sofia Amarone så langt på rødvinsfronten. Er ikke der jeg er mest bevandret, men den er soleklart den beste.

AnonymBruker
Skrevet

Blue Nun er kjempegod. Og så var det en som het risling eller noe sånt jeg smakte en gang som jeg også likte godt.

Anonymkode: 13873...a37

Skrevet

For noen år siden var jeg på vinsmaking og prøvde en fantastisk rødvin fra Australia. Husker ikke navn eller område, bare at den hadde en veldig røyksmak. Har lett I alle år etter den men når jeg ikke husker noe annet enn smaken er det vanskelig :fnise:

Men sånn ellers foretrekker jeg Italiensk vin, aller helst fra Puglia👌

Anonymkode: 3d214...1a0

• 2 uker senere...
Skrevet

Hva gjelder rødvin er det selvsagt Ripasso og Amarone som er favorittene, fra rundt 400 kroner begynner det å bli ordentlig snadder

Hva gjelder hvitvin kjøper jeg alltid Sancerre, verdt pengene

Prosecco; helt hektet på Albino Armani

Skrevet

Hmm ... Dette blir dessverre dårlige anbefalinger siden jeg ikke har navnene på vinen, men den beste rødvinen jeg har smakt må enten være den vinen som var like gammel som meg som jeg fikk servert på et julebord, eller den vinen til 80 € vi ble lurt til å kjøpe på ferie i Roma. :fnise: 

Når det gjelder hvitvin må det være en nydelig frisk og fyldig riesling vi fikk på en restaurant i Tyskland. (Men riesling kan også være noe av det sureste, ekleste skvipet jeg får, her er det stor kvalitetsforskjell! Og de gode koster litt penger.) 

Anonymkode: 5843a...b58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...