Gå til innhold

Hva hjelper mot depresjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært deprimert i 3 uker nå. Jeg finner ingen glede lenger. Har ingen interesser eller venner. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Alt har blitt slit. Jeg vil være glad, men det funker ikke. Jeg føler meg så alene og jeg tørr ikke spørre om hjelp. Sist jeg spurte om hjelp så ble det ikke godtatt, de skjønte ikke hvordan jeg kunne være deprimert siden jeg er så ung. Jeg er jo bare 20 år ingen sliter da. Jeg har det jo så perfekt bare fordi jeg er ungdom, men det stemmer ikke. Jeg sitter her uten venner og uten jobb. Jeg har søkt og søkt. Søker enda. Jeg vil ikke gå til noen samtaler. Er det noe man kan gjøre selv? Jeg liker ikke å snakke om følelsene mine, men innerst inne så vil jeg ha en skulder å gråte på noen ganger. 

Anonymkode: 3b4b6...44e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til fastlegen din og be om hjelp. Kommunen har et psykisk helseteam som kan hjelpe, og mange DPS har ambulante team. Du kan også be om henvisning til samtaleterapi, men dette vil ta noe tid, så i såfall er det bra om legen kan finne en midlertidig løsning til du får time hos en terapeut. Du kan også få oppfølging hos fastlegen dersom dette er en person du føler deg trygg på. 

Det er viktig med de grunnleggende behovene når man sliter med depresjon - sørg for å få nok søvn og sunn mat, prøv gjerne å gå en liten tur hver dag også. I tillegg vil det nok hjelpe å få noen å snakke med, en depresjon som har vart såpass kort vil kunne stagnere/bli bra igjen fort bare man får rett hjelp. Lykke til!

Anonymkode: a3931...377

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...