AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #21 Skrevet 6. januar 2017 3 timer siden, amativeReflection skrev: Anbefalt av synsere. Se studien jeg postet over. Å gå ned i vekt sakte reduserer sannsynligheten for å nå målet. Jeg har begynt på en diett da jeg har latt meg selv få litt for mange kilo, jeg har gått ned 1.9 kilo på tre dager. Skal fra 90 til en plass under 70. Men jeg driter i kalorier. Jeg spiser sund mat, hver fjerde time. Det er for meg (dette er en personlig preferanse) lettere å håndtere sult når jeg vet at om mindre enn 4 timer SKAL jeg spise mat. Jeg spiser mye knekkebrød, salat, grønnsaker og slikt. Prøv å spise deg feit på tomater, eller gullrøtter, det er nesten umulig. Hvor er denne undersøkelsen gjennomført og er den publisert? Mange amatører der ute.... Anonymkode: f58dd...dfd
Pringle Skrevet 6. januar 2017 #22 Skrevet 6. januar 2017 28 minutter siden, amativeReflection skrev: Den uthevede påstanden vil jeg gjerne ha en kilde på. Det er bare å google hvis du er interessert. Hva som er tolererbart for den enkelte, vil være individuelt.
Pås Skrevet 6. januar 2017 #23 Skrevet 6. januar 2017 3 timer siden, amativeReflection skrev: Anbefalt av synsere. Se studien jeg postet over. Å gå ned i vekt sakte reduserer sannsynligheten for å nå målet. Jeg har begynt på en diett da jeg har latt meg selv få litt for mange kilo, jeg har gått ned 1.9 kilo på tre dager. Skal fra 90 til en plass under 70. Men jeg driter i kalorier. Jeg spiser sund mat, hver fjerde time. Det er for meg (dette er en personlig preferanse) lettere å håndtere sult når jeg vet at om mindre enn 4 timer SKAL jeg spise mat. Jeg spiser mye knekkebrød, salat, grønnsaker og slikt. Prøv å spise deg feit på tomater, eller gullrøtter, det er nesten umulig. 1,9 kilo på tre dager?? 2 kilo betyr 14 000 kalorier, du har da gått med 14 000/3= 4 666 kalorier i underskudd hver dag! Dersom du i utgangspunktet forbruker 2 500 kalorier hver da har du da ikke spist noe overhodet og i tillegg løpt ca 30 kilometer hver dag... Sannsynlig!
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2017 #24 Skrevet 6. januar 2017 Det spiller egentlig ingen rolle, hvor kjapt man klarer å gå ned i vekt. Så lenge man ikke klarer å holde den lavere vekten over lengre tid, etter vekt-nedgangen... Anonymkode: 56fab...4cf
ajarRun Skrevet 6. januar 2017 #25 Skrevet 6. januar 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor er denne undersøkelsen gjennomført og er den publisert? Mange amatører der ute.... Anonymkode: f58dd...dfd The New England Journal of Medicine. The New England Journal of Medicine (NEJM) is a weekly medical journal published by the Massachusetts Medical Society. It is among the most prestigious peer-reviewed medical journals[1] as well as the oldest continuously published one.[1] Fornøyd? 33 minutter siden, Pås skrev: 1,9 kilo på tre dager?? 2 kilo betyr 14 000 kalorier, du har da gått med 14 000/3= 4 666 kalorier i underskudd hver dag! Dersom du i utgangspunktet forbruker 2 500 kalorier hver da har du da ikke spist noe overhodet og i tillegg løpt ca 30 kilometer hver dag... Sannsynlig! Tullball. Glykogen lagrer to liter vann (pluss minus, noen sier 1.6 noen sier flere liter), disse forsvinner i løpet av et par dager når du har kaloriunderskudd som er stort nok. Sitat Glykogen binder flere ganger sin egen vekt i vann, og vekten av glykogen med sitt assosierte vann kan dreie seg om flere kilo hos et fullvoksent menneske. Om glykogendepotene blir kraftig redusert, blir derfor vekttapet ganske betydelig, og dette er antakelig en stor del av hemmeligheten bak slankedietter av «sjokk»-typen. https://sml.snl.no/glykogenstoffskiftet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå