Gå til innhold

Hvor mange timer sover du?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter jeg begynte jobbe, og må stå opp mye tidligere enn jeg gjorde som student, så får jeg aldri mer enn 6 timers søvn i ukedagene. Har holdt på med dette i ett år, og føler det går greit, men mange sier det er for lite. Må opp kl 6.15 og klarer sjeldent legge meg før midnatt.

Anonymkode: 0d586...6fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6,5 timer ca her i ukedagene. 7-9 er vanlig for voksne, under 6 er ikke anbefalt. 
I forrige jobben måtte jeg ha 8 timer for å fungere. 

AnonymBruker
Skrevet

7-8 timer. Står opp 05.45. Må derfor legge meg i denne tida. Holder samme rytme i helgene også. 

Anonymkode: 674d8...be7

AnonymBruker
Skrevet

Fire timer i ukedagene (01-05), seks-syv timer i helgene. Det er for lite. 

Anonymkode: 0d340...18f

Skrevet

Alt fra 3-6 timer i ukedagene fordi jeg står opp klokken 6 for å dra på skolen, og i helger/ferier omtrent 6-9 timer ettersom jeg legger meg sent og blir vekket klokken 10. Hvis ingen vekker meg pleier jeg sove i 12-13 timer, men det er sjeldent jeg får den famtastiske muligheten.

Skrevet

7 timer som regel

AnonymBruker
Skrevet

Ca. 9 timer hver natt +-. Står opp 06:15 så jeg legger meg rundt 9 om kvelden uavhengig av ukedag og helg. Trenger såpass mye søvn for å fungere (diagnose) 

Anonymkode: f3d90...185

Skrevet

Før søvnproblemene mine begynte for 6 år siden sov jeg alltid fint mellom 9-14 timer hver dag. Det er faktisk så mye søvn jeg må nødt til å ha for å fungere. 

Nå som jeg har hatt søvnproblemer i så mange år så har alt vært kaos. Jeg fungerer ikke mer som menneske. Spesielt de siste 2 åra har det blitt helt på trynet. Har vært våken i 2 dager på rad nå (siden søndag) å jeg tar piller i tillegg altså. Ingen piller funker mer enn 2-4 dager på meg bortsett fra en type som har funka ca 2 mnd. Men alt slutter å funke. Så må ha en blanding av mange forskjellige piller jeg bytter på å ta hver dag. Altså at jeg tar quetiapin den ene dagen, apodorm den andre osv for at det ikke skal slutte å funke. Nå har jeg ikke noen andre piller enn 1 så er derfor jeg ikke får sove. 

6 timer høres veldig lite ut, væfall for meg før søvnproblemene kom. Men fungerer du på det å du syns det går greit så burde det ikke være noe problem. 

AnonymBruker
Skrevet

Alt fra 6 timer og opp er helt normalt og har ingen helsemessige konsekvenser for deg. Det er fra 4 og ned man snakker om så lite søvn at det går ut over helsen på sikt. 

Anonymkode: 07fc2...c1a

AnonymBruker
Skrevet

7 er perfekt, og da våkner jeg som regel av meg selv. Tilpasser når jeg legger meg dersom jeg skal på jobb, men klarer meg også fint med 5-6 timer noen dager uten å merke det, mindre enn det så fungerer jeg ikke optimalt. 

Henger mye sammen med søvnkvalitet hvor lenge man må sove. Jeg har alltid vært heldig. Sovner da jeg legger hodet på puta, og sover tungt gjennom natta til jeg våkner av meg selv, som regel slår jeg vekkerklokka med noen minutter. 

Anonymkode: 42dc4...154

Skrevet (endret)

Alt for kort tid

Endret av annebanane
Skrevet

jeg sover 13 timer :/   

Skrevet

Ca. 6 timer i ukedagene og ca. 7-8-9 i helgen.

AnonymBruker
Skrevet

Det ideelle for meg er mellom 7 og 9 timer. Da fungerer jeg fint. Før var jeg flink til å legge meg tidlig og fikk den søvnen jeg trengte, men nå er det ikke like lett å komme seg i seng lenger. Heldigvis sovnet jeg ganske fort bare jeg kommer meg i seng da:) 

Anonymkode: 96b12...ac4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...