Gå til innhold

Redd for diagnoser

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går til psykolog for depresjon, men er livredd for at han skal "vurdere" andre diagnoser på meg... 

vil jeg få vite det før han evnt "vurderer" og setter diagnosen?

Anonymkode: 8fdcf...3d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, men hvilke diagnoser er du redd for?

Anonymkode: 42c1c...996

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går til psykolog for depresjon, men er livredd for at han skal "vurdere" andre diagnoser på meg... 

vil jeg få vite det før han evnt "vurderer" og setter diagnosen?

Anonymkode: 8fdcf...3d9

Har du selv opplevelser av andre ting enn depresjonen da, ettersom du er redd for andre vurderinger? 

Anonymkode: b56bd...d71

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan han. Psykologer ser det de vil se. Går du lenge med en depresjon, vil han tenke personlighetsforstyrrelse. En depresjon går over av seg selv på noen mnd, hvis det vedvarer er det en annen lidelse.

Anonymkode: 3b306...02c

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan han. Psykologer ser det de vil se. Går du lenge med en depresjon, vil han tenke personlighetsforstyrrelse. En depresjon går over av seg selv på noen mnd, hvis det vedvarer er det en annen lidelse.

Hvor har du fått siste setning fra? En som lider av alvorlig depresjon vil aldri kunne få den til å gå bort "av seg selv", i hvert fall ikke på bare noen mnd. De krever behandling med samtale og medisiner. 

Anonymkode: 24243...b86

• Liker 2
Skrevet

Veldig enig med akkurat dette. Har selv vært hos privat psykolog og deretter DPS. Men begge gangene klarte jeg å komme meg unna hele greia, nettopp fordi de begynte å vurdere meg, spesielt han på DPS var ekstrem på det. Er du litt annerledes er det ensbetydende med at du har en personlighetsfortyrrelse, selv om du vet selv at du ikke har det. Ville nektet om psykologen din begynte å hinte om det hvis jeg var deg.

• Liker 1
Gjest Lofilteret
Skrevet

Det med diagnose er jo en veldig grei ting å snakke med psykologen om. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er aldri så galt som man tror. En god psykolog vil ikke dømme deg eller få deg til å føle deg dårlig.

Anonymkode: 12007...996

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Nøste~ skrev:

Veldig enig med akkurat dette. Har selv vært hos privat psykolog og deretter DPS. Men begge gangene klarte jeg å komme meg unna hele greia, nettopp fordi de begynte å vurdere meg, spesielt han på DPS var ekstrem på det. Er du litt annerledes er det ensbetydende med at du har en personlighetsfortyrrelse, selv om du vet selv at du ikke har det. Ville nektet om psykologen din begynte å hinte om det hvis jeg var deg.

Det er vel vanlig å vite selv at man ikke har en personlighetsforstyrrelse! De færreste klarer å se sitt eget sykdomsbilde. 🙈

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel vanlig å vite selv at man ikke har en personlighetsforstyrrelse! De færreste klarer å se sitt eget sykdomsbilde. 🙈

Dette er tull.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er tull.

Som pårørende kan jeg fortelle deg at Nei... Det er ikke tull! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som pårørende kan jeg fortelle deg at Nei... Det er ikke tull! 

For den personen du kjenner, så kan det godt stemme.

Anonymkode: 719a5...182

AnonymBruker
Skrevet

Øh vil du ikke ha et bedre liv ? 

Anonymkode: 4c70c...83f

AnonymBruker
Skrevet

Er det andres fordommer du er redd for, eller dine egne?

Anonymkode: 3ff9c...b61

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer elt an på hva du strever med. Det er ikke alle som har like god sykdomsinnsikt.

Anonymkode: c2406...f9f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...