AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 Jeg er alenemor til to flotte barnehagebarn, har full jobb innen helse, eier leilighet og bil. Har allt jeg trenger fysiksk sett. jeg er slank, 173 høy, 54 kg. Har tidligere i ungdomsårene hatt anorexi, har igjen etter brudd med barnefar havnet i denne sirkelen. Gått ned 15 kg på ett år. Nå har jeg begynnt å overspise. Oftere og oftere. I dag har jeg spist 8000 kcal.. samme gjorde jeg for ett par dager siden. Har lyst å grave meg ned, ringe meg syk på jobb å ikke treffe folk. Orker ikke mennesker for tiden, eneste jeg vil bruke tid med-er barna. Jobben tar enormt med energi, energi og en tilstedeværelse jeg ikke har. Har fått konstatert lavt stoffskifte. Sover dårlig om nettene, våkner ofte søkk våt av svette. Mistet mensturasjon. Føler meg langt nede. Ikke i fare for meg selv eller andre, men deprimert. Lyst å starte på mytt, slutte i jobben.. barnefar var utro, vert slutt en stund. Han vil prøve igjen, jeg vet ikke selv. Sliter med tillit til han. Hva kan jeg gjøre, hvor kan keg henvende meg? Har ikke råd til psykolog, vil ikke snakke m fastlege, føler ikke det er ett" problem". Tror jeg har møtt veggen, totalt. Anonymkode: 7725b...f7e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #2 Skrevet 3. januar 2017 Du har unger, du har møtt veggen, du har et problem. Litt hjelp utenfra er ikke ille om du kan få det til. Om det er psykolog, fastlege, endocrinolog, familie, venner, presten eller nabokatten som vil fungere best er mer uklart. Mitt forslag: Kan du få fri fra jobb en ukes tid? Sykemelding, egenmelding, ferie? Grav deg ned med ungene, og ideelt sett 2-3 voksenpersoner som kjenner deg og har sunt folkevett, se filmer, gå lange turer, dra pusten og fokuser på hva du må gjøre de neste 4 ukene. Jeg vil mistenke at stoffskiftet bør ha en rimelig høy prioritet, lage og fryse ned sunne middager, og få oversikt over hva DU vil i forhold til exen. Gjerne farg håret eller noe, lakk negler, en eller annen egenpleie som ikke er mat. Men dette klarer du! Anonymkode: 31d82...58f
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #3 Skrevet 3. januar 2017 Syns du skal snakke med fastlege og få akutt oppfølging psykologisk. For dette høres lite holdbart ut å være i alene å søke seg normalt til psykolog med laaang ventetid. Alle symptomene du beskriver, lavt stoffskifte, nattesvette, søvnforstyrrelser, mistet menstruasjon, depresjon, lite energi henger nok sammen med spiseforstyrrelsen som virker ute av kontroll etter samlivsbruddet. Anonymkode: 65687...eb3
Gjest Vilunich Skrevet 3. januar 2017 #4 Skrevet 3. januar 2017 Har du foreldre eller søsken du kam lene deg litt på? Som Evt kan hjelpe deg økonomisk mtp psykolog? Få hjelp - for barnas skyld ❤
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå