Gå til innhold

Hvor mye koster en konfirmasjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som om det er rimeligere for deg å leie et samfunnshus der alt er inkludert?

Anonymkode: 690b7...8e2

Mulig det, men det har jeg ikke noe lyst til. Synes det er koseligere å ha det hjemme. :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg blir litt kortpusta når jeg leser summer som 70 000 kr.

Her lagde jeg alt selv og hadde det hjemme. Det ble et kjempefint selskap for mellom 2 og 3 tusen kroner. 

Anonymkode: bb57f...3a6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mitt selskap var på 10.000 etter det jeg har hørt fra foreldrene mine. 25 gjester hjemme hos oss til koldtbord :-) + bunad

En konfirmasjon trenger ikke å koste mer enn en dåp hvis man ser bort i fra evt. antrekk, tenker jeg da. Jeg betalte 7000,- for 25 gjester (hadde smørbrød) og da var 1500 og av de for leie av lokale. (ga ikke dåpsgave)

Anonymkode: 37f1c...e47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når konfirmasjonen begynner å gå bryllup en høy gang, da er det noe som ikke stemmer i mitt hode. Dere med 70+ gjester, har dere en skokk med søsken og nær familie, eller ber dere alle og enhver? 

Hadde ikke fått tryllet frem 70 gjester om jeg prøvde hardt engang....

Anonymkode: dd193...b63

• Liker 5
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt selskap var på 10.000 etter det jeg har hørt fra foreldrene mine. 25 gjester hjemme hos oss til koldtbord :-) + bunad

En konfirmasjon trenger ikke å koste mer enn en dåp hvis man ser bort i fra evt. antrekk, tenker jeg da. Jeg betalte 7000,- for 25 gjester (hadde smørbrød) og da var 1500 og av de for leie av lokale. (ga ikke dåpsgave)

Anonymkode: 37f1c...e47

Helt enig med deg. :) Jeg synes heller ikke det er helt oss å leie et samfunnshus eller gymsal, ei heller trenger vi veldig stiv mat og pynt. Synes det er kulere å ha det litt mer gøyalt, med skikkelig god mat som vi liker og herlig stemning med dem konfirmanten er glad i. Trenger ikke være typisk konfirmasjon med ark med "den rosa sangen" og alt det der. Ser for meg at vi har en morsom fest med photobooth, gøyal pynt, musikk, kjempegod mat som konfirmanten liker (kanskje grillmat, fant catering som tilbyr det) og forhåpentligvis mye latter og glede. Vi får se. 

Må bare finne et ca-budsjett slik at jeg kan høre med far om han gidder å betale noe, feks halvparten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...