AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 Jeg har en gammel ovn som står midt i rommet. Har lyst på en sånn innebygd med tre glassider. Kan jeg lage den innebygde inni pipa som står der eller må jeg liksom lage den "på utsiden", altså doble størrelsen på pipa som er der i dag? Har lagt ved illustrasjonsbilder fra Finn og varmefag for å prøve å vise hva jeg tenker... Anonymkode: 13a29...9d2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #2 Skrevet 3. januar 2017 På utsiden av pipa Anonymkode: 6f9db...680
Pikeliten Skrevet 4. januar 2017 #3 Skrevet 4. januar 2017 (endret) Jeg tror også at du må ha den på utsiden, men jeg vet ikke. Røret fortsetter vel ned til sotluka, så du får vel ikke bygd peisen "inni"? Endret 4. januar 2017 av Pikeliten Skrivefeil
InteriørLinn Skrevet 30. april 2020 #4 Skrevet 30. april 2020 Hei jeg hadde et fantastisk prosjekt med akkurat samme problemstilling bare litt under et år tilbake, og jeg fikk veldig god hjelp fra butikken jeg kjøpte min biopeis fra. Hva endte du opp med? Jeg monterte en stålpipe på toppen av peisen og slik fikk jeg peis og pipe i et, da tok det ikke å stor plass og lignet på den originale, pipa og peisen brukte mindre plass enn om vi hadde peisen rett utenfor. Men må bre finne en løsning som gjør at skorsteinen støtter designet ditt. Vi ble sykt fornøyd. Takk for at jeg har en tålmodig mann som skjønner tegninga og, hihi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå