AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 Matchet med en dame på Tinder, men hun svarte så kort og tilsynelatende uinteressert ("ja", "hehe", "lol" osv, uten å bidra med noe for å holde samtalen gående), så jeg slettet henne. Da virket hun litt furt, for hun tok det opp på Facebook, åpent så flere kunne lese det. Hun skrev litt generelt, og brukte "man" istedenfor "du", men sikkert noen som skjønte at det var jeg som hadde slettet henne på Tinder. Etter en stund la hun meg til som venn på Facebook etter at vi hadde skrevet litt fram og tilbake i en Facebook-gruppa. Så hun sender litt forskjellige signaler, med mindre hun bare vil være venn med meg. Jeg har hatt henne litt i kikkerten, og ikke avskrevet henne helt pga dette, så jeg tok kontakt igjen. Hun svarte ordentlig på det jeg spurte om, sikkert fordi jeg tok opp noe om henne som hun synes det er gøy å snakke om. Men så kommer "hehe" igjen, så fort jeg sier noe om meg selv (som hadde en sammenheng med det vi snakket om). Det er ikke noen krise at hun bare skriver "hehe", men hvis det er alt, og hun ikke viser noen særlig interesse, så gidder jeg ikke å skrive mer. Da vi skrev i den Facebook-gruppa sist skrev hun til slutt bare "haha" og brukte noen smileys. Det ble et punktum for min del. Hun vet hva jeg mener om dette, for jeg har sagt at jeg slettet henne på Tinder fordi hun skrev så kort og uinteressert. Enten har hun ikke skjønt dette, eller så prøver hun å holde litt avstand. Har snakket med kompiser om dette, og de kan også få slike korte meldinger, inkludert bare "ja" eller "nei". De fleste tenker nok bare at vedkommende ikke er interessert, men denne dama er litt av og på slik jeg ser det. En liten digresjon, men kompisen min har nylig prøvd seg på henne, selv om han vet om "oss". Jeg har fortalt hele greia for ham. Han spurte bare om jeg har ligget med henne, og da jeg sa nei var det liksom fritt fram. Yes. Samtidig har han nektet meg å treffe en av hans "ekser" (uten at det engang har vært et tema, for den dama er så sprø og uinteressant at hun er helt uaktuell for meg). Anonymkode: 3f9d5...422 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #2 Skrevet 3. januar 2017 Altså, disse kompisene mine har ikke skrevet med denne dama, men får gjerne slike korte og uinteresserte meldinger når de skriver med forskjellige damer, og så viser det seg i ettertid at damene faktisk likte dem. Anonymkode: 3f9d5...422 2
exictence Skrevet 3. januar 2017 #3 Skrevet 3. januar 2017 Vil ikke si at et smiley eller He, he er en avslutning. Hvis hun hadde ment å avslutte helt samtalen, hadde hun latt være å svare til slutt. Eller skrevet at nå måtte hun gå eller noe. Å få smiley eller latter er vel bare veldig koselig, hadde jeg tenkt. Det er en respons på at det var morsomt eller at hun likte det du sa. 1
sjonkelrolf Skrevet 3. januar 2017 #4 Skrevet 3. januar 2017 Men de damene bør vise litt mer initiativ enn bare å svare "ja", "hehe" eller en smiley slik TS beskriver hvis det er sånn at de skulle være interesserte i mer kontakt. Korte svar som det der over tid kan fort tolkes som mangel på interesse, og ikke noe som er verdt å kaste bort tid på. 3
exictence Skrevet 3. januar 2017 #5 Skrevet 3. januar 2017 43 minutter siden, sjonkelrolf skrev: Men de damene bør vise litt mer initiativ enn bare å svare "ja", "hehe" eller en smiley slik TS beskriver hvis det er sånn at de skulle være interesserte i mer kontakt. Korte svar som det der over tid kan fort tolkes som mangel på interesse, og ikke noe som er verdt å kaste bort tid på. Men noen er sånn og noen er sånn. Så får du/Ts avgjøre om dere er interessert i henne på den måten hun er.
Gjest AnonGangerTo Skrevet 3. januar 2017 #6 Skrevet 3. januar 2017 44 minutter siden, sjonkelrolf skrev: Men de damene bør vise litt mer initiativ enn bare å svare "ja", "hehe" eller en smiley slik TS beskriver hvis det er sånn at de skulle være interesserte i mer kontakt. Korte svar som det der over tid kan fort tolkes som mangel på interesse, og ikke noe som er verdt å kaste bort tid på. Eller mangel på intelligens.
Stiigen Skrevet 3. januar 2017 #7 Skrevet 3. januar 2017 Hvor pene damene er matcher omvendt proporsjonalt med hvor mye de skriver. Halvpene damer engasjerer seg som regel i samtalen, svarer bra, og spør spørsmål. Pene damer er nesten umulig å chatte med. Da er det bare "ja" "nei" "hehehe" "lol" uansett hva man sier. Og her er dilemmaet; hvis det var et alternativ å droppe hele chatten og bare møte dem så hadde det vært den foretrukne strategi for min del; men de TRENGER denne chatten for å kvalifisere deg som en som har gjort seg fortjent til å treffe dem. Man må altså bygge på sin egen verdi uten at de trenger å vise noe som helst personlighet i chatten fordi de allerede vet at de har høy verdi utelukkende av et vakkert utseende. Jeg blir ikke glad engang lenger når jeg matcher med pene damer fordi jeg vet at det bare kommer til å være masse arbeid, lite respons, og uhyre usannsynlig at det fører noe sted. Så med denne damen her så har hun jo allerede vist interesse mot å ha kontakt med deg,så skjønner ikke hvorfor du gidder å stresse mer med å chatte med henne- bare arranger et treff/date over en kaffe eller noe. 2
pika Skrevet 3. januar 2017 #8 Skrevet 3. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Matchet med en dame på Tinder, men hun svarte så kort og tilsynelatende uinteressert ("ja", "hehe", "lol" osv, uten å bidra med noe for å holde samtalen gående), så jeg slettet henne. Da virket hun litt furt, for hun tok det opp på Facebook, åpent så flere kunne lese det. Hun skrev litt generelt, og brukte "man" istedenfor "du", men sikkert noen som skjønte at det var jeg som hadde slettet henne på Tinder. Etter en stund la hun meg til som venn på Facebook etter at vi hadde skrevet litt fram og tilbake i en Facebook-gruppa. Så hun sender litt forskjellige signaler, med mindre hun bare vil være venn med meg. Jeg har hatt henne litt i kikkerten, og ikke avskrevet henne helt pga dette, så jeg tok kontakt igjen. Hun svarte ordentlig på det jeg spurte om, sikkert fordi jeg tok opp noe om henne som hun synes det er gøy å snakke om. Men så kommer "hehe" igjen, så fort jeg sier noe om meg selv (som hadde en sammenheng med det vi snakket om). Det er ikke noen krise at hun bare skriver "hehe", men hvis det er alt, og hun ikke viser noen særlig interesse, så gidder jeg ikke å skrive mer. Da vi skrev i den Facebook-gruppa sist skrev hun til slutt bare "haha" og brukte noen smileys. Det ble et punktum for min del. Hun vet hva jeg mener om dette, for jeg har sagt at jeg slettet henne på Tinder fordi hun skrev så kort og uinteressert. Enten har hun ikke skjønt dette, eller så prøver hun å holde litt avstand. Har snakket med kompiser om dette, og de kan også få slike korte meldinger, inkludert bare "ja" eller "nei". De fleste tenker nok bare at vedkommende ikke er interessert, men denne dama er litt av og på slik jeg ser det. En liten digresjon, men kompisen min har nylig prøvd seg på henne, selv om han vet om "oss". Jeg har fortalt hele greia for ham. Han spurte bare om jeg har ligget med henne, og da jeg sa nei var det liksom fritt fram. Yes. Samtidig har han nektet meg å treffe en av hans "ekser" (uten at det engang har vært et tema, for den dama er så sprø og uinteressant at hun er helt uaktuell for meg). Anonymkode: 3f9d5...422 Korte svar trenger virkelig ikke å bety at hun er uinteressert, men det er jo litt dumt av henne å fortsette å gjøre det etter at du har gitt beskjed om at det var derfor du slettet henne da... Dere er tydeligvis fra samme sted? Hvordan gikk det da "kompisen" din prøvde seg på henne da?
Ardenus Skrevet 3. januar 2017 #9 Skrevet 3. januar 2017 Med noen så flyter samtalene som om man har kjent hverandre i 20 år, men hos andre så stopper det opp med engang omtrent, noen er skikkelig dårlig til å "chatte" både over internett/telefon og i det virkelige liv. Noen skriver korte ting fordi dem enten ikke vet hva dem skal skrive/si eller de er redd for å drite seg ut, mens andre igjen har 100 stykker dem prater med samtidig og du får bare ja/nei/ok/lol svar, fryktelig irriterende er det i hvertfall. Har selv flere ganger kutta ut å prate med de som er korte i mot meg, skriver jeg alltid lange setninger med utfyllende svar og får aldri noe utfyllende svar tilbake så kan jeg heller prate med noen andre. 1
Kinno Skrevet 3. januar 2017 #10 Skrevet 3. januar 2017 Hun er antageligvis bare hyggelig og tør ikke være ærlig. Hun er ikke kjempeinteressert men vil gjerne at du skal være interessert i henne. Hun har kanskje en bedre i kikkerten men utelukker ikke deg som et substitutt. 3
OnFire Skrevet 3. januar 2017 #11 Skrevet 3. januar 2017 (endret) 5 timer siden, pika skrev: Korte svar trenger virkelig ikke å bety at hun er uinteressert, men det er jo litt dumt av henne å fortsette å gjøre det etter at du har gitt beskjed om at det var derfor du slettet henne da... Dere er tydeligvis fra samme sted? Hvordan gikk det da "kompisen" din prøvde seg på henne da? Det kan virke som at hun skriver så korte og intetsigende ting fordi hun er usikker på hva hun skal skrive. Hun har selv sagt at det av og til hender at noen skriver ting til henne som hun ikke helt vet hvordan hun skal svare på, som når noen sier at de så henne et sted og hun bare tenker "åja...". Men hun bør skjønne at hun må skrive mer hvis hun vil bli kjent med den hun skriver med. Vi er alle fra samme fylket på østlandet i hvert fall. Jeg har ikke spurt om de to siden jeg egentlig er litt irritert på kompisen min som ikke engang hadde vett til å spørre meg først. Hurra, jeg som er AB. Endret 3. januar 2017 av OnFire
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #12 Skrevet 3. januar 2017 Som kvinne må jeg si at jeg avskriver menn som er så korte og "tafatte" i meldinger. Det fordi jeg har vært på dates med slike og det viser seg alltid at de ikke har noe å komme med på noe vis. Som regel ønsker de kun sex og tvtitting og klarer ikke svare skikkelig på de enkleste ting. Kanskje du bør tenke over hvor viktig det er for deg dette med kommunikasjon, og agere deretter. Hun du nevner, ville jeg glatt fjernet fra alle sosiale medier. Er man voksen, så får man lære seg å kommunisere skikkelig med folk på pm, og ikke sutre offentlig på andres facebook sider som en liten drittunge. Lykke til, du finner ei dame som er bedre enn henne. Anonymkode: 30078...c83 2
Sheherasade Skrevet 3. januar 2017 #13 Skrevet 3. januar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som kvinne må jeg si at jeg avskriver menn som er så korte og "tafatte" i meldinger. Det fordi jeg har vært på dates med slike og det viser seg alltid at de ikke har noe å komme med på noe vis. Som regel ønsker de kun sex og tvtitting og klarer ikke svare skikkelig på de enkleste ting. Kanskje du bør tenke over hvor viktig det er for deg dette med kommunikasjon, og agere deretter. Hun du nevner, ville jeg glatt fjernet fra alle sosiale medier. Er man voksen, så får man lære seg å kommunisere skikkelig med folk på pm, og ikke sutre offentlig på andres facebook sider som en liten drittunge. Lykke til, du finner ei dame som er bedre enn henne. Anonymkode: 30078...c83 Kunne ikke vært mere enig. En-stavelsesord er turn-off. Litt usikker på hva jeg skal synes om kompisen din. Du har jo ikke en gang møtt henne. Så her bør du nok bestemme deg: Hvis du er interessert, får du møte henne. Hvis ikke, må du godta at kompisen prøver seg. 2
Gjest RealWildOne Skrevet 3. januar 2017 #14 Skrevet 3. januar 2017 Skjønner ikke at dere som menn tar på vei for at kamerater prøver seg på damene deres, en gang gjorde en av mine beste kamerater nettopp det, var eksen min som var rystet over at en av mine beste kamerater hadde kommet med et seksuelt forslag til henne en gang hun satt på med han til meg. Hun hadde da avvist dette og var sjokkert over hans forslag. Er nå på besøk hos en annen god venn av meg i Haugesund, han gjorde det samme med en annen eks, prøvde seg på henne, hun også kom og fortalte meg hvor ubehagelig det var - så i alle fall to ganger har jeg opplevd at kamerater forsøker seg på dama mi mens jeg er sammen med henne. Greit nok tenker jeg, det må man nesten forvente om man har ei ok dame. Jeg så ingen grunn til å ta det opp med noen av dem, hvorfor skulle jeg det når jeg har tillit til dama mi - er hun og ikke dem som har forpliktet seg overfor meg. Altså, dersom en annen mann havner i senga med dama mi så er det hun som svikter meg og bryter tilliten hun har, ikke han for når det kommer til det med det annet kjønn så er ALLE menn rivaler. Min bror er den eneste som er fredet der fra min side, så om hvilken som helst kamerat har ei dame jeg vil ha så selvfølgelig driter jeg i han og går for henne om jeg kan få henne. Og andre forventninger enn det har jeg ikke til dem heller, min oppgave blir bare å ivareta henne såpass godt at hun avviser andre menn om det er kamerater eller vilt fremmede. Er jeg selv som ikke har lykkes med henne dersom hun ikke gjør det... --- Så til deg TS, du trenger ikke være så overfølsom på det med ekser (ekser er i alle fall fritt vilt så hvem som blir sammen med mine ekser bryr meg absolutt ikke, hadde vært interessant om en av mine beste kamerater ble sammen med en av mine ekser synes jeg men tror da aldri at det skjer). Så om du er interessert i ei og en kamerat er det samme, se sporty på det og snapp henne foran ansiktet på han, er den sterkestes rett som gjelder der...
Gjest RealWildOne Skrevet 3. januar 2017 #15 Skrevet 3. januar 2017 Konklusjon; La damene være de følsomme på dette med ekser og interesse for noen, vi menn er skrudd sammen å være rivaler...
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #16 Skrevet 4. januar 2017 Du sier du skriver noe om deg selv, også svarer hun hehe. Skriver du mye om deg selv? Spør du spørsmål til henne, eller fokuserer du mest på å få frem deg selv? Isåfall kan nok det være svaret, at hun synes du er fysisk tiltrekkende men kjedelig. Anonymkode: 7f738...019
Sheherasade Skrevet 4. januar 2017 #17 Skrevet 4. januar 2017 43 minutter siden, RealWildOne skrev: Konklusjon; La damene være de følsomme på dette med ekser og interesse for noen, vi menn er skrudd sammen å være rivaler... (Herregud, dette er noe av det tristeste jeg har lest. Og for the record, mannen min har en eks som var utro med to av kompisene hans. Han ble dypt skuffet og banket opp den ene kompisen. Så nei, dette er absolutt ikke noe alle menn synes er OK. Synes det høres ut som om dere er skikkelige bedritne kompiser for hverandre, for å være helt ærlig.) 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sier du skriver noe om deg selv, også svarer hun hehe. Skriver du mye om deg selv? Spør du spørsmål til henne, eller fokuserer du mest på å få frem deg selv? Isåfall kan nok det være svaret, at hun synes du er fysisk tiltrekkende men kjedelig. Anonymkode: 7f738...019 Godt poeng. Mange menn plaprer i vei om seg selv (for å imponere?) og gidder aldri spørre spørsmål om dama tilbake. Det går jo ikke. Hun har muligens levd et mere spennende liv enn deg, så husk at det må være dialog, ikke monolog. Utover det står jeg for det jeg skrev tidligere. 1
Gjest RealWildOne Skrevet 4. januar 2017 #18 Skrevet 4. januar 2017 1 minutt siden, Sheherasade skrev: (Herregud, dette er noe av det tristeste jeg har lest. Og for the record, mannen min har en eks som var utro med to av kompisene hans. Han ble dypt skuffet og banket opp den ene kompisen. Så nei, dette er absolutt ikke noe alle menn synes er OK. Synes det høres ut som om dere er skikkelige bedritne kompiser for hverandre, for å være helt ærlig.) Det er vi da ikke, bedritne kompiser for hverandre altså. Men vi vet hvor vi har hverandre og at kjærlighet står over vennskapene våre, forventer ikke at du som jente skal forstå den rivaliseringen. Mine beste venner stiller opp for meg og jeg for dem, er ikke noen stort problem dette altså, ingen av oss har for vane å prøve seg på andres damer (men jeg har selv forsøkt det også og føler meg ikke som dårligere venn av den grunn - det måtte han forvente fra meg). Handler om forventninger til hverandre dette, jeg har de samme forventningene til dem som dem kan ha til meg enkelt og greit.
Sheherasade Skrevet 4. januar 2017 #19 Skrevet 4. januar 2017 5 minutter siden, RealWildOne skrev: Det er vi da ikke, bedritne kompiser for hverandre altså. Men vi vet hvor vi har hverandre og at kjærlighet står over vennskapene våre, forventer ikke at du som jente skal forstå den rivaliseringen. Mine beste venner stiller opp for meg og jeg for dem, er ikke noen stort problem dette altså, ingen av oss har for vane å prøve seg på andres damer (men jeg har selv forsøkt det også og føler meg ikke som dårligere venn av den grunn - det måtte han forvente fra meg). Handler om forventninger til hverandre dette, jeg har de samme forventningene til dem som dem kan ha til meg enkelt og greit. Ja ja, dere om det, for all del. Men ikke kom og si at dette er noe alle menn er enige om, og at det er sånn menn er.
Gjest RealWildOne Skrevet 4. januar 2017 #20 Skrevet 4. januar 2017 Akkurat nå, Sheherasade skrev: Ja ja, dere om det, for all del. Men ikke kom og si at dette er noe alle menn er enige om, og at det er sånn menn er. Fra naturens side jo, følger man instinktene så er det slik... Men vi er sosialisert til å tenke og se det annerledes, lært opp til at slik skal man ikke gjøre det. Så man kan jo si at noen følger følelsene (jeg er en av dem) mens andre bruker fornuften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå