Gå til innhold

Cerazette?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei, jeg glemte pilla mi i går. lurer på graviditet, men tester negativt.. jeg har ikke fått mensen enda, og får det ikke - samtidig så har jeg merkelige følelser i magen. 

spørsmål!!!

hvor lenge tok det før dere fikk mensen etter cerazette?

Anonymkode: 830cf...4d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er som regel ikke krise å glemme en pille, såklart kan man bli gravid (det kan man når man husker piller også), men de fleste bruker litt tid på å bli gravide selv etter å ha sluttet helt, så¨selv om du har hatt sex etter du glemte pilla er du mest sannsynlig fortsatt beskyttet. Det vil ta litt lengre tid før man tester gravid enn en dag evnt, men også før man får mensen om det ikke er noe galt, hvor lenge har du gått på cerazette? Jeg får ofte noe blødninger (er jo ikke ordentlig mensen, men) etter en uke ca hvis jeg glemmer en pille eller er treig med den, men ikke alltid. Vanligvis har jeg ingen blødninger, sykt deilig.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Snowbrigade skrev:

Det er som regel ikke krise å glemme en pille, såklart kan man bli gravid (det kan man når man husker piller også), men de fleste bruker litt tid på å bli gravide selv etter å ha sluttet helt, så¨selv om du har hatt sex etter du glemte pilla er du mest sannsynlig fortsatt beskyttet. Det vil ta litt lengre tid før man tester gravid enn en dag evnt, men også før man får mensen om det ikke er noe galt, hvor lenge har du gått på cerazette? Jeg får ofte noe blødninger (er jo ikke ordentlig mensen, men) etter en uke ca hvis jeg glemmer en pille eller er treig med den, men ikke alltid. Vanligvis har jeg ingen blødninger, sykt deilig.

Er det snakk om en graviditet, så er det snakk om 9 uker. jeg hadde sex dagen jeg starta og har følt merkelige murringer on typ voksesmerter siden. Vondt i bekkenet også, morgenkvalme, fått annen form på brystene osv.. jeg går hele tide å føler at det ligger noe lite inni der. men jeg er 16 år og får ikke dratt til legen uten at mamma skal vite det når fraværsgrensa er som den er.. fordi mamma er litt kontrollsjuk og jeg kan ikke si noe til hun, ikke enda..

Anonymkode: 830cf...4d2

Skrevet

Jeg tror ikke du trenger å være bekymret. 9 uker er lenge, du ville fått utslag på tester nå. Kjøp gjerne par ekstra hvis du er usikker, om ikke annet føles det sikrere da. Jeg tror ikke det at du glemte en pille igår har noe utslag på noe for så lenge siden heller. Forstår jeg riktig at du startet på pilla for bare 9 uker siden? Det du beskriver kan rett og slett være vanlige bivirkninger ved pillen, som man særlig merker istarten, det er ikke uvanlig, og man kjenner også "tegn" når man er redd for en graviditet, særlig når man ikke får mensen (noe mange ikke får på Cerazette, det er en av de fine bivirkningene). Men det vil hjelpe å få sjekket det ut, evnt sjekke at smertene ikke har annen grunn. Du har ingen kvinnelig lærer du kan snakke med om det, spørre om de kan la være å notere fraværet og forklare hvorfor du ikke vil ha med melding om det? Evnt snakke med helsesøster på skolen om problemstillingen? Du er gammel nok til at de ikke vil føle at de må/bør fortelle det videre til foreldrene dine. I verste fall får du si at du har magesmerter og vil til legen med det, du kan finne opp litt andre ufarlige symptomer eller bare ikke nevne kvalmen om du er redd for at hun skal mistenke noe. 

Skrevet

Kvalme er en av de veldig vanlige bivirkninger, spenninger i brystet og endret eller manglende menstruasjon er også veldig vanlig, mer enn 1 av 100 får disse. I tillegg er det mange som kan få oppkast og/eller smerter på eggstokkene av pillene (mer enn 1 av 1000). Sjekk det såklart hvis du er usikker, men mest sannsynlig er dette kun virkninger, samt at man kjenner symptomer veldig godt når man leter etter den, jeg trodde jeg var gravid hver måned det første året jeg gikk på det, :) "kjente forandringer" som du sier, tror det meste var innbilt pluss noen bivirkninger.

Husk også at hvis du glemmer en pille, så er det like liten sjanse for å bli gravid som om du husker det, hvis du tar den innen 12 timer for sent. Og selv om du skulle glemme det et helt døgn, så er det fortsatt liten sjanse så lenge du ikke glemmer mange på rad.

AnonymBruker
Skrevet

Cerazette kan gi mange bivirkninger, faktisk inkludert "innbildt svangerskap"! Jeg følte meg som ei bikkje da jeg leste det, men det sto i pakningsvedlegget. Kroppen oppfører seg som om den er gravid, på grunn av hormonene i kroppen. Bivirkningene er ofte verst de første to-tre månedene. Vær også obs på at Cerazette er kjent for å virke sterkt inn på psyken, så følg med på humøret ditt.

Ta en til graviditetstest, og hvis den er negativ må du stole på det. Sjansen for å bli gravid med en gang man glemmer en pille er liten. Ellers bør du snakke med helsesøster eller lege. Som andre nevner så kan du dra en liten løgn til moren din om andre plager, så du kommer deg dit.

Anonymkode: 6805e...c9d

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Cerazette kan gi mange bivirkninger, faktisk inkludert "innbildt svangerskap"! Jeg følte meg som ei bikkje da jeg leste det, men det sto i pakningsvedlegget. Kroppen oppfører seg som om den er gravid, på grunn av hormonene i kroppen pillene. Bivirkningene er ofte verst de første to-tre månedene. Vær også obs på at Cerazette er kjent for å virke sterkt inn på psyken, så følg med på humøret ditt.

Ta en til graviditetstest, og hvis den er negativ må du stole på det. Sjansen for å bli gravid med en gang man glemmer en pille er liten. Ellers bør du snakke med helsesøster eller lege. Som andre nevner så kan du dra en liten løgn til moren din om andre plager, så du kommer deg dit.

Rettet en feil der :P

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg vet om to stykker som går/har gått på Cerazette, og ingen av dem har mensen.

Men det er svært viktig at du tar denne pillen til samme tid hver dag - eller en regel at du tar den før du står opp! :-)

Så etter den erfaringen jeg har hørt så tror jeg ikke du får mensen. Håper du har tatt vare på pakningsvedlegget som med esken til Cerazette for der står det viktig informasjon som er viktig å vite. 

:-) Håper det ordner seg!

Anonymkode: 496dd...296

Skrevet

Jeg tar cerazette og man kan miste mensen når man bruker cerazette. Noe som er helt trykt ifølge leger og nett. Hopper over "sukkerpillene" og har ikke hatt mensen på 2 år! Aldrig blitt gravid om jeg glemte en pille, eneste er at jeg kan begynne å blø.. ta pillen til ca samme tid hver dag så slipper du å stresse med det. Jeg tar pillen når jeg legger meg 🙂 Legger til at jeg har vært i et fast forhold disse årene! Sluttet på pillen for å bli gravid, tok 3-4 mn så fikk jeg mensen og er nå gravid 🙂👍

Skrevet
3 timer siden, Randi92 skrev:

Jeg tar cerazette og man kan miste mensen når man bruker cerazette. Noe som er helt trykt ifølge leger og nett. Hopper over "sukkerpillene" og har ikke hatt mensen på 2 år! Aldrig blitt gravid om jeg glemte en pille, eneste er at jeg kan begynne å blø.. ta pillen til ca samme tid hver dag så slipper du å stresse med det. Jeg tar pillen når jeg legger meg 🙂 Legger til at jeg har vært i et fast forhold disse årene! Sluttet på pillen for å bli gravid, tok 3-4 mn så fikk jeg mensen og er nå gravid 🙂👍

Det er ikke noen sukkerpiller på cerazette, så jeg håper ikke du kaster brettet når det er 1/4 igjen, for det er ganske unødvendig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...