AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 Jeg lurer på litt div ang private psykologer og nav. Da jeg har vært syk i mange år og prøvd ulike behandlinger som ikke har funket, har jeg nå funnet en psykolog som jeg endelig føler kan hjelpe meg. Men han er privat praktiserende og tar 1650kr per time! For best utbytte av dette, er det anbefalt med 1 time i uka. Dette blir mye penger i måneden det, å jeg er student! Er det noen som vet om jeg på noen måte kan får dekke dekt? Ihvertfall noe? Jeg er ikke frisk nok til å kombinere skole og jobb foreløpig. Anonymkode: 3a4bf...2a8
Tulling Skrevet 3. januar 2017 #2 Skrevet 3. januar 2017 Spør han om han også tar offentlige henvisninger. Mange private gjør det også. Da betaler du bare egenandel. Har han ikke avtale med det offentlige fra før kommer du neppe langt. Og forsikring som dekker får du nok ikke hvis du har hatt en diagnose i løpet av de siste par årene - som jeg antar er tilfellet her. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #3 Skrevet 3. januar 2017 Nei han tar ikke det. Så det går desverre ikke under egenandelsordningen Anonymkode: 3a4bf...2a8
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #4 Skrevet 3. januar 2017 1650? Får du servert vin? Anonymkode: 3d7e3...d6c
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #5 Skrevet 3. januar 2017 Svaret på spørsmålet ditt er dessverre nei. Hvis vedkommende er rent privatpraktiserende, så finnes det ingen støtteordninger i verden som kan dekke behandlingen. Men det finnes tross alt en del psykologer med offentlig avtale rundt om, så det bør være stor sjanse for at minst én av dem skal kunne hjelpe deg. Anonymkode: 17f1c...343