AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 Jeg har gått halvt år og vært arbeidsledig. Jeg har søkt og søkt jobber, men ikke fått noe jobb. Samtidig så føler jeg at om jeg skal klare og jobbe nå så må jeg finne meg selv. Jeg har lyst til å backpacke og være borte i 3 måneder ca, men jeg har ingen å ta meg meg. Siden jeg har angst så tørr jeg ikke dra alene, problemet er at jeg ikke har venner. Jeg vet ikke hvor jeg har meg lenger og jeg føler jeg må oppleve noe. Ja, jeg har en utdannelse, men siden jeg har en diagnose så gjør nav det enkleste og gi meg uføretrygd, jeg er egentlig uenig i det, men etter mye manipulasjon så klarte hun å få meg uføretrygda. Det er ingen som vet jeg er det annet en mamma, og jeg er ikke åpen om diagnosen min eller siden den er ikke så viktig. Jeg føler bare for å gråte for tiden, for jeg føler meg ikke verdt noe. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det frister bare å pakke en stor ryggsekk ok komme meg avgårde i noen måneder. Jeg vet ikke hvor jeg vil med dette, men jeg måtte bare få dette ut. Er det lurt å backpacke og være skikkelig eventyrlysten i 3 måneder og prøve å kjempe mot angsten? Det kan gå 2 veier, men om det ikke går så kan man jo alltid snu og dra hjem. Nå skal jeg tillatte meg selv til å gråte meg inn i søvn. Sjeldent jeg gjør det, men nå er jeg virkelig lei. Anonymkode: 1efbf...262
orange8 Skrevet 2. januar 2017 #2 Skrevet 2. januar 2017 Hei! Hva slags diagnose er det du har? Kanskje det hjelper deg å komme deg litt ut i verden? Hvis du har noen her hjemme som du er trygge på så kan du jo ha kontakt med de via mail og tlf osv? Vet ikke om dette rådet hjelper deg, men sliter selv med ekstrem angst, og en gang valgte jeg å reise på ferie helt alene, riktignok kun i 2 uker, kun for å eksponere meg for angsten. det var tøft, men jeg vokste og hadde mange fine opplevelser. Ang jobb- hva med å få hjelp via nav for å skaffe jobb? selv om du er ufør så kan du jo tjente penger. En eller annen form for arbeidstrening/praksisplass kanskje, slik at du får et bein innenfor en bedrift.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #3 Skrevet 2. januar 2017 Det kan være lurt å komme seg vekk å få litt avstand når det er mange ting som gir deg dårligere selvtillit en du trenger å ha. Reise gjør deg og mer selvstendig og det er ikke vanskelig å bli kjent med folk å reise videre med andre, f.eks ved å overnatte på ungdomsherberger Tror det kan bli kjekt! og lærerikt! Anonymkode: 11436...688
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #4 Skrevet 2. januar 2017 21 minutter siden, orange8 skrev: Hei! Hva slags diagnose er det du har? Kanskje det hjelper deg å komme deg litt ut i verden? Hvis du har noen her hjemme som du er trygge på så kan du jo ha kontakt med de via mail og tlf osv? Vet ikke om dette rådet hjelper deg, men sliter selv med ekstrem angst, og en gang valgte jeg å reise på ferie helt alene, riktignok kun i 2 uker, kun for å eksponere meg for angsten. det var tøft, men jeg vokste og hadde mange fine opplevelser. Ang jobb- hva med å få hjelp via nav for å skaffe jobb? selv om du er ufør så kan du jo tjente penger. En eller annen form for arbeidstrening/praksisplass kanskje, slik at du får et bein innenfor en bedrift. Store læringsvansker. De kalte det psykisk utviklingshemma som er helt ut på jorde. Du er tøff! Anonymkode: 1efbf...262
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå