AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 Hei alle sammen! Jeg har gått uten p-piller en stund nå, fordi jeg opplevde en del bivirkninger av dem. Jeg føler meg så mye bedre både psykisk og fysisk. Likevel er det veldig tungvingt med tanke på sexlivet å bruke kondom. (Selv om sexlysten min er blitt MYE bedre). Har vært i fast forhold med kjæresten i tre år, men vi ønsker enda ikke barn på noen år. Derfor har jeg bestemt meg for å sette inn spiral. Jeg tror det blir kobberspiral, da jeg er blitt veldig skeptisk til hormonell prevensjon etter jeg slutta på p-piller, og ser hvor fint ting kan være uten. (Både humør, hud, sexliv, energi..) Så jeg vil gjerne høre andres erfaringer med kobberspiral! Evt. erfaring med hormonspiral. Både positivt og negativt! Anonymkode: 72bc5...aac
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #2 Skrevet 2. januar 2017 Hei! er som deg, og testet spiral. Satt inn hormonspiral, men mistet heeeeelt sexlysten, og fikk litt vont i visse stillinger.. har tenkt selv å teste kobber, men vil vente litt Anonymkode: 73dc8...077
melatonin Skrevet 2. januar 2017 #3 Skrevet 2. januar 2017 Jeg har hatt kobberspiral. Uten å ha født. Hatt to stk. Var mye plaget med smerter ved den første, nor jeg byttet så ble det bedre! Hadde regelmessig mens, litt vonde og kraftigere, men på ingen måte så det hemmet meg. Har tatt ut spiralen nå og kan ikke si jeg merker at den er borte til vanlig. Var veldig fornøyd!
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #4 Skrevet 2. januar 2017 Jeg har kobberspiral. Er kvinne på 26, uten barn. Kobberspiral er selvsagt hormonfritt, så eventuelle bivirkninger er helt konkrete og relatert til innsettingen. Dvs. du vil ikke ha bivirkninger som du har ved hormonprevensjon (endring i vekt, sexlyst m.m.) - i så fall er de imaginære, eller relatert til andre ting. Vanlige bivirkninger er sterkere blødninger og utflod, men de er oftest sterkest ved innsetting, og avtar etterhvert. Har hatt kobberspiral et halvt år og er veldig fornøyd, totalt sett. Tåler hormoner, men vil helst ikke ha det. Anonymkode: 7d3b5...2e8 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #5 Skrevet 2. januar 2017 Tusen takk for svar dere! Tror jeg ble mer sikker på valget nå! Hvordan var det å sette inn? Veldig vondt? Tok det lang tid? Anonymkode: 72bc5...aac
BLOMSTERKVAST Skrevet 2. januar 2017 #6 Skrevet 2. januar 2017 Ta et par naproxen en stund før , gikk helt fint . Jeg fikk kraftigere blødninger ,men ville ikke bytta mot hormonspiral som jeg brukte mange år før det ,
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #7 Skrevet 2. januar 2017 Jeg er 27 uten barn. Har hatt kopperspiral i 4 år. Annet en noe mer menssmerter så merker jeg ikke stort. Det har kommet en ny en nå som skal være ennå bedre for de som aldri har født. Jeg synes ikke det var noe særlig vondt å sette den inn, et lite klyp på en måte, så var det over. Min gynekolog har satt inn veldig mange spiraler, så det har vel litt med trening å gjøre også. Anonymkode: 4211d...cb5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #8 Skrevet 2. januar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar dere! Tror jeg ble mer sikker på valget nå! Hvordan var det å sette inn? Veldig vondt? Tok det lang tid? Anonymkode: 72bc5...aac Jeg satte inn hos gynekolog, hvilket man bør. Det var ubehagelig, men kortvarig. Ikke noe jeg tenkte mye over. Nå er nok smerteterskel ulikt fra person til person og gynekologen min sa at noen hadde reagert veldig sterkt, men jeg tror helt ærlig det ikke er en stor greie med mindre du bestemmer deg for at det er det. Anonymkode: 7d3b5...2e8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå