AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 Har endelig besluttet å male kjøkkenet mitt. Dvs. både vegger og skapfronter. Skapfrontene er riktignok glatte og jeg har hørt tidligere at malingen ikke vil sitte like godt på disse. Hva er det jeg gjør i forkant for å behandle dem - bruker de fleste en slags grunning? Anonymkode: 8d8b9...6b5
Forundret.. Skrevet 2. januar 2017 #2 Skrevet 2. januar 2017 Vask skapfrontene godt ned, salmiakk tar fettet. Slip frontene lett. Bruk så grunning. Sparkle og slip om nødvendig. Mal. 1
Cat92 Skrevet 3. januar 2017 #3 Skrevet 3. januar 2017 Jeg malte kjøkkenfronter i fjor. Vasket over dem og malte to strøk uten å pusse eller noe annet forarbeid. Det gikk helt fint. Men det er nok lurt å pusse før man maler og mellom strøkene slik at malingen sitter bedre.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #4 Skrevet 4. januar 2017 Kjøp malingsvask, slipeutstyr, kvist og sperregrunning eller heftgrunning, alt etter underlag. Lady supreme finish til toppstrøket.. Den er meget slitesterk. Spor i malingsbutikken så får du råd om fremgangsmåte. Lykke til med "nytt" kjøkken Anonymkode: 4c98d...211 1
Pikeliten Skrevet 4. januar 2017 #5 Skrevet 4. januar 2017 Maler dere med rulle eller pensel? Pensel hadde vel vært en selvfølge på fronter i tre og fronter som ser ut som tre, men på "moderne", glatte fronter?
randomnice Skrevet 4. januar 2017 #6 Skrevet 4. januar 2017 Du får finest resultat ved å etterstryke/male med pensel
Pikeliten Skrevet 4. januar 2017 #7 Skrevet 4. januar 2017 Fant denne, ekspertisen har talt De anbefaler å male med rull og etterstryke med pensel i treverkets lengderetning. http://www.jotun.com/no/no/b2c/how-to/video/how-to-paint-kitchen.aspx Men jeg er usikker på glatte, "moderne" fronter uten noe treverk eller lengderetning... Tror jeg satser på bare malingsrulle da jeg ikke er interessert i å få et tre-uttrykk på kjøkkenet. http://gjoerdetselv.com/kjoekkenfronter/kjoekkenfronter-hvordan-maler-vi-kjoekkenfrontene Med litt flytevne i malingen håper jeg at det vil glatte seg ganske godt ut innen det tørker uansett Ser flere anbefaler gulvmaling pga slitestyrke og flytevne før tørking.
Ella1 Skrevet 4. januar 2017 #8 Skrevet 4. januar 2017 Har hørt at det er best å male kjøkkeninnredning med 3 stjerners gulvmaling. Stemmer det?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #9 Skrevet 4. januar 2017 4 timer siden, Ella1 skrev: Har hørt at det er best å male kjøkkeninnredning med 3 stjerners gulvmaling. Stemmer det? Det kan du, men den renner lettere. Tyntflytenede siden den er til gulv. Så om man ikke legger dørene flatt så ville jeg valgt supreme finish. Anonymkode: 4c98d...211 1
randomnice Skrevet 5. januar 2017 #10 Skrevet 5. januar 2017 Ja, du kan male med gulvmaling, men jeg anbefaler det ikke Den er veldig tynn som den over sier! Velg supreme finish! bruk så mye maling som boksen sier, pass på at det ikke renner! Jeg malte selv med den, gikk ut av rommet og kom tilbake til at det hadde rent! så ikke bra ut! Anbefaler deg å bruke en Rulle for ekstra glatte underlag fra jordan Ultimate! Du får hva du betaler for, og velger du å bruke en dyr maling er du dum hvis du bruker billige redskaper Husk at jo bedre forarbeid du gjør, jo bedre blir resultatet!
Kinno Skrevet 5. januar 2017 #11 Skrevet 5. januar 2017 21 timer siden, Pikeliten skrev: Fant denne, ekspertisen har talt De anbefaler å male med rull og etterstryke med pensel i treverkets lengderetning. http://www.jotun.com/no/no/b2c/how-to/video/how-to-paint-kitchen.aspx Men jeg er usikker på glatte, "moderne" fronter uten noe treverk eller lengderetning... Tror jeg satser på bare malingsrulle da jeg ikke er interessert i å få et tre-uttrykk på kjøkkenet. http://gjoerdetselv.com/kjoekkenfronter/kjoekkenfronter-hvordan-maler-vi-kjoekkenfrontene Med litt flytevne i malingen håper jeg at det vil glatte seg ganske godt ut innen det tørker uansett Ser flere anbefaler gulvmaling pga slitestyrke og flytevne før tørking. Da kan du bruke skumrull til malinga, blir glatt og fint resultat av det. Lykke til! Har planer om det samme her til våren.
calavi Skrevet 5. januar 2017 #12 Skrevet 5. januar 2017 Om du bruker rull så pass på at du ikke ruller for fort da det kan det komme luftbobler i malingen.. Det er lite pent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå