Gå til innhold

Skabb!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått skabb :flau:

Skal smøre meg inn med Nix (krem), men jeg klør også i hodebunnen! Står at man bare skal smøre inn kroppen og opp til ørene, men jeg klør sånn i nakken og bak i hodet, så jeg lurer på, kan jeg bruke den i hodebunnen?

Eller klør jeg der bare fordi hele kroppen reagerer allergisk på midden?

Anonymkode: f891e...bae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hjelp :icon_frown:

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke Nix en shampoo også?

Anonymkode: 1f692...d1b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke Nix en shampoo også?

Anonymkode: 1f692...d1b

Den er for flatlus.

Skrevet

*kløøøør*

Hvordan får en skabb? 

*googler*

AnonymBruker
Skrevet

Avsporing, men hvordan er det man får skabb egentlig? Er det alltid noe man smittes med fra andre folk?

Anonymkode: 4b8f8...5e9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å smøre inn hodebunnen også. Kjør på! Det vil fortsette å klø i 4-6 uker til etter behandling for da kommer skabben ut av huden, og det SUGER å måtte gjenta fordi hodebunnen uteble. Been there, done that.

Anonymkode: 9057c...9de

AnonymBruker
Skrevet

Har googlet litt, og en lege hos lommelegen.no skriver "Du bør uansett ikke bruke Nix krem i hodebunn eller ansikt, uten etter avtale med legen din."

Kan det være skadelig på noen måte?

Legen skriver også " Dessuten forekommer det svært sjelden at voksne blir angrepet av skabb i ansikt, hodebunn og nakke (dette kan imidlertid sees hos barn)."

Hvorfor klør jeg da så fælt i bakhodet?:idea:

Ts

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har googlet litt, og en lege hos lommelegen.no skriver "Du bør uansett ikke bruke Nix krem i hodebunn eller ansikt, uten etter avtale med legen din."

Kan det være skadelig på noen måte?

Legen skriver også " Dessuten forekommer det svært sjelden at voksne blir angrepet av skabb i ansikt, hodebunn og nakke (dette kan imidlertid sees hos barn)."

Hvorfor klør jeg da så fælt i bakhodet?:idea:

Ts

Leste inne på apotek1, der sto det at med den nixkremen så kunne du smøre hodebunn på barn og eldre hvis det var synlige skabbganger.. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avsporing, men hvordan er det man får skabb egentlig? Er det alltid noe man smittes med fra andre folk?

Anonymkode: 4b8f8...5e9

Yes. "Skabbmidden overføres fra person til person ved hudkontakt, først og fremst ved seksuell kontakt hos voksne."

Komdom beskytter dessverre ikke mot alt.:snurt::Knegg:

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Yes. "Skabbmidden overføres fra person til person ved hudkontakt, først og fremst ved seksuell kontakt hos voksne."

Komdom beskytter dessverre ikke mot alt.:snurt::Knegg:

Ts

Jeg fikk det fra en campingtur hvor jeg sov på små hytter på campingplasser. De dør fort uten kroppsvarme, men de klarte å leve 14 timer i senga til jeg kom og sov der. Så ikke bare seksuelt! :P

Anonymkode: 9057c...9de

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...