AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 Jeg har fått skabb Skal smøre meg inn med Nix (krem), men jeg klør også i hodebunnen! Står at man bare skal smøre inn kroppen og opp til ørene, men jeg klør sånn i nakken og bak i hodet, så jeg lurer på, kan jeg bruke den i hodebunnen? Eller klør jeg der bare fordi hele kroppen reagerer allergisk på midden? Anonymkode: f891e...bae
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #3 Skrevet 2. januar 2017 Er ikke Nix en shampoo også? Anonymkode: 1f692...d1b
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #4 Skrevet 2. januar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er ikke Nix en shampoo også? Anonymkode: 1f692...d1b Den er for flatlus. Anonymkode: f891e...bae
Forundret.. Skrevet 2. januar 2017 #5 Skrevet 2. januar 2017 *kløøøør* Hvordan får en skabb? *googler*
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #6 Skrevet 2. januar 2017 Avsporing, men hvordan er det man får skabb egentlig? Er det alltid noe man smittes med fra andre folk? Anonymkode: 4b8f8...5e9
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #7 Skrevet 2. januar 2017 Jeg fikk beskjed om å smøre inn hodebunnen også. Kjør på! Det vil fortsette å klø i 4-6 uker til etter behandling for da kommer skabben ut av huden, og det SUGER å måtte gjenta fordi hodebunnen uteble. Been there, done that. Anonymkode: 9057c...9de
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #8 Skrevet 2. januar 2017 Har googlet litt, og en lege hos lommelegen.no skriver "Du bør uansett ikke bruke Nix krem i hodebunn eller ansikt, uten etter avtale med legen din." Kan det være skadelig på noen måte? Legen skriver også " Dessuten forekommer det svært sjelden at voksne blir angrepet av skabb i ansikt, hodebunn og nakke (dette kan imidlertid sees hos barn)." Hvorfor klør jeg da så fælt i bakhodet? Ts Anonymkode: f891e...bae
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #9 Skrevet 2. januar 2017 http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/skabb-1662.html?page=4 Står her at du skal smøre alt untatt ansikt og hodebunn. Anonymkode: c7662...9a5
Forundret.. Skrevet 2. januar 2017 #10 Skrevet 2. januar 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har googlet litt, og en lege hos lommelegen.no skriver "Du bør uansett ikke bruke Nix krem i hodebunn eller ansikt, uten etter avtale med legen din." Kan det være skadelig på noen måte? Legen skriver også " Dessuten forekommer det svært sjelden at voksne blir angrepet av skabb i ansikt, hodebunn og nakke (dette kan imidlertid sees hos barn)." Hvorfor klør jeg da så fælt i bakhodet? Ts Anonymkode: f891e...bae Leste inne på apotek1, der sto det at med den nixkremen så kunne du smøre hodebunn på barn og eldre hvis det var synlige skabbganger..
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #11 Skrevet 2. januar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avsporing, men hvordan er det man får skabb egentlig? Er det alltid noe man smittes med fra andre folk? Anonymkode: 4b8f8...5e9 Yes. "Skabbmidden overføres fra person til person ved hudkontakt, først og fremst ved seksuell kontakt hos voksne." Komdom beskytter dessverre ikke mot alt. Ts Anonymkode: f891e...bae 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #12 Skrevet 2. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Yes. "Skabbmidden overføres fra person til person ved hudkontakt, først og fremst ved seksuell kontakt hos voksne." Komdom beskytter dessverre ikke mot alt. Ts Anonymkode: f891e...bae Jeg fikk det fra en campingtur hvor jeg sov på små hytter på campingplasser. De dør fort uten kroppsvarme, men de klarte å leve 14 timer i senga til jeg kom og sov der. Så ikke bare seksuelt! Anonymkode: 9057c...9de 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå