AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 Har lyst på nr 2 men hvis vi prøver nå blir det 2.5 år mellom. Mannen ønsket i utgangspunktet 3 år mellom, men er det såå stor forskjell på 2,5 og 3? Anonymkode: a692a...8bb
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #2 Skrevet 2. januar 2017 Lettere med to år i mellom med tanke på trass og sjalusi. Mange treåringer er reale trass-troll mens to-åringer fort glemmer at de har hatt mamma og pappa for seg selv. Uansett så er det enorm forskjell på barns individuelle utvikling. En på 2 1/2 kan være like moden som en på 3 1/2, og omvendt. Anonymkode: 53df3...a7f
Gjest Vilunich Skrevet 2. januar 2017 #3 Skrevet 2. januar 2017 Det sies vel at det ikke finnes noen "perfekt" aldersforskjell, annet enn at kroppen har godt av 2 års hvile mellom fødsel. Jeg har 14mnd mellom mine - noe som var forferdelig tøft de første 18mnd men etter det har vært utelukkende positivt
Favole Skrevet 2. januar 2017 #4 Skrevet 2. januar 2017 Min eldste blir tre år nå i januar og ble forvandlet til et lite trassetroll i jula, jeg er sjukt glad for at minste er ni måneder og ikke ni dager eller uker Så ja, forskjellen er stor. Ihvertfall her
Gjest Magnifiq Skrevet 2. januar 2017 #5 Skrevet 2. januar 2017 Det erjo uansett ikke sikkert det klaffer med en gang.
Arkana Skrevet 2. januar 2017 #6 Skrevet 2. januar 2017 Nei, forskjellen er ikke så stor at jeg tenker at den er relevant i forhold til planlegging og den gjelder jo uansett kun hvis dere får klaff på første forsøk. Litt bedre språk, litt mer trass, litt mer selvstendighet.
Sushi Skrevet 2. januar 2017 #7 Skrevet 2. januar 2017 Det kommer nok an på barnet. For oss tror jeg ikke det hadde blitt så veldig forskjellig (vi har tre år mellom), bortsett fra at eldste kanskje ikke hadde vært fullt så selvstendig. Hun klarte det aller meste selv da hun var tre. Vi opplevde null sjalusi og ikke noe trass fra treåringen, så for oss var det perfekt. For andre kan det være helt annerledes.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #8 Skrevet 3. januar 2017 Vi har litt under 2 år mellom de to først, 3 år ned til 3. mann. Slet litt med mellomste på da 3år som ikke hadde veldig lyst til å være i barnehagen når mamma var hjemme med babyen, ellers har vi aldri opplevd sjalusi eller andre problemer. Men jo eldre de blir så er det enklere å ha de tett i alder syns jeg. Da kan de gjøre mye de samme tingene. Spesielt fysiske ting, som sykling, ski m.m. De er mer på samme nivå. Men et halvt år til eller fra utgjør lite. Det vil jo også fort kunne ta noen mnd før det klaffer også da. Anonymkode: 88a26...02e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå