Gå til innhold

Reise alene til syden i sommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å planlegge årets sommerferie, i midten av august regner jeg med. Skal dra alene i år, og vil til en plass der de har strand og fint vær :fnise:

Har sett meg ut noen hoteller/leiligheter i Arguineguín, Puerto Rico og Playa Del Ingles på Gran Canaria. Hvor ville dere ha reist til? Har ingen planer om å feste, kun sole meg, lese et tonn med bøker og slappe av!

Eller anbefaler dere andre plasser å reise til? :nori:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi (jeg og barnet mitt) bodde i Arguineguin, på Ving-hotellet der (family-hotellet). Vil ikke anbefale det, da stranden det er oppgitt meter til er så stusselig som bare det. Du er helt nødt til å ta taxi til stranden bortenfor. Det var bråkete med masse barnefamilier. Maten var god da, og fint bassengområde. 

Mine valg (både med og uten barn) er hotell som ikke er reklamert som all inclusive (slipper de største barnefamiliene), gangavstand til strand, nærhet til restauranter, samt en ekstra restaurant i hotellområde de gangene man bare vil ha noe kjapt. Matbutikk i nærheten til frokost. 

Beklageligvis ikke mye hjelp i svaret mitt, kun en konkret av-anbefaling :P 

Anonymkode: 372a3...f6e

Skrevet

Hvis du vil dra til Gran Canaria, ville jeg bodd i Playa del Ingers eller Maspalomas. Der er stranda best og det er greit å gå ut for å spise om kvelden. Etter min mening er både Puerto Rico og Arguineguin drepende kjedelig og stranda er heller ikke noe bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg valgt Kreta :)

Anonymkode: 499e5...558

• Liker 5
Skrevet

Sjekk ut Puerto Mogán om du skal slappe av og nyte roen. Fine strender og ikke så hektisk og "barnesentrisk" som på resten av Gran Canaria.

Skrevet

Kroatia! f.eks Primosten, helt fantastisk nydelig liten by, utrolig mye gode restauranter, og ikke noe typisk nattklubb-sted, selv om det er litt liv om du vil ta deg en øl/vin på kvelden. Elsker den rolige og litt voksne atmosfæren der :) 
I tillegg er det ikke overbefolka av turister, så du slipper unger som springer over hodet på deg, og sparker boka og madrassen full av sand... 

• Liker 3
Skrevet

Er glad i Tyrkia jeg, men tørr ikke å reise dit nå pga. all terror som foregår der!

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler platanias på kreta. Rolig sted og flott strand. Lite uteliv. Har ikke noen spesielt hotell og anbefale bare plassen =)

Anonymkode: 9f850...b9a

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, tirben skrev:

Hvis du vil dra til Gran Canaria, ville jeg bodd i Playa del Inglés eller Maspalomas.

Støtter dette: suverent strandområde og "by", ikke bare hotell. Dessuten mye, mye større. Puerto Rico og Puerto Mogán er éi vik, ferdig utforsket på et par dager. Arguineguin er det norskeste stedet, men jeg ville ikke dratt dit annet enn på dagstur.

Nordsida av øya er mye frodigere og finere, men sørsida passer bedre for deg som skal ha masse sol. Engelskmannstranda blir min anbefaling!

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg valgt Kreta :)

Anonymkode: 499e5...558

Jeg også. Dro nesten dit alene i august på husmorferie, men en venninne slengte seg med i siste liten. Platanias kjenner jeg godt og var helt trygg på at jeg og en bunke bøker hadde hatt det helt smashing alene.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :nordvesta: 

AnonymBruker
Skrevet

Kreta, Ibiza, Cadiz, Ischia

Anonymkode: 0e93f...7f2

Gjest Magnifiq
Skrevet

Kroatia! Så mange fantastisk steder.

AnonymBruker
Skrevet

Puerto Mogan. Trivelig liten landsby, med ei litta sandstrand. Ikke langt hverken med buss eller båt til Amadores eller Puerto Rico. Det er de tre stedene som er best skjermet fra vind, og som har best temperatur i havet.

Ellers kan jeg anbefale Korsika og ikke minst Kypros.

Anonymkode: 2d18b...3f7

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Puerto Mogan. Trivelig liten landsby, med ei litta sandstrand. Ikke langt hverken med buss eller båt til Amadores eller Puerto Rico. Det er de tre stedene som er best skjermet fra vind, og som har best temperatur i havet.

Ellers kan jeg anbefale Korsika og ikke minst Kypros.

Ayia Napa er faktisk veldig OK, selv med det ryktet som byen har.

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Servatur i Patalavaca, eller noen av hotellene i Playa del Cura. 

Playa del Ingles er mye støy, stress og lite koselig. I tillegg er det kald vind der nede hele året. 

Vær obs på at Sunving i Arguineguin sliter med magevirus de ikke klarer å få ut av hotellet. 

Anonymkode: 7d927...3b1

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg er det kald vind der nede hele året. 

Kald vind i Playa del Ingers?? Når har du vært der? Kan være litt kjølig der midt på vinteren, men ellers er det behagelig temperatur der hele året.

Hilsen en som har bodd på øya i fem år!  😊

Anonymkode: eafe5...48a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kald vind i Playa del Ingers?? Når har du vært der? Kan være litt kjølig der midt på vinteren, men ellers er det behagelig temperatur der hele året.

Hilsen en som har bodd på øya i fem år!  😊

Anonymkode: eafe5...48a

At det er kald vind hele året  fra Las Palmas til Playa del Ingles er noe folk flest som har vært og reiser til Gran Canaria vet. Derfor er sørvest siden av øya med Arguineguin området,  der normenn reiser og bosetter seg.  

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

At det er kald vind hele året  fra Las Palmas til Playa del Ingles er noe folk flest som har vært og reiser til Gran Canaria vet. Derfor er sørvest siden av øya med Arguineguin området,  der normenn reiser og bosetter seg.  

Jeg er tilfeldigvis  på Bahia Feliz akkurat nå og har vært flere ganger I Las Palmas den siste tiden og også i  playa del Ingles, Maspalomas og Meloneras.  Været har holdt 27 grader på dagtid og ikke et vindpust å spore, så den kalde vinden som vistnok skal blåse her hele året har jeg ikke sett noe til.   

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...