Gå til innhold

Hvitløksforgiftning

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er så sykt flaut. 

Så jeg spiste tre hele hvitløksbaguetter fra First Price igår. Kasta opp flere ganger i natt. Er så jævlig kvalm. Klarer ikke drikke noe vann uten å kaste opp. Hva kan jeg ta for å bli bedre? Jeg har vært fyllesyk, men ingenting slår dette. 

Anonymkode: e152e...905

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Omgangssyke?

Anonymkode: 67bc8...a9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du det er hvitløkforgiftning? Jeg tenker at brødene var dårlig med en type bakterie som gjorde deg dårlig er mer sannsynlig. Eller som ab sier, at du har omgangssyken. Om du ike tror det er omgangssyken må du på et punkt vurdere om det er så ille at du burde ringe lege

Anonymkode: 7bd59...00d

• Liker 6
Skrevet

Det kan være mye rart, som de over nevner. Kontakt lege om du føler det har pågått for lenge og er fortsatt fælt. God bedring!

AnonymBruker
Skrevet

Det kan sikkert være omgangssyke, har ikke hatt det på på evigheter. Så jeg husker ikke hva det er en gang. 

Tror det er hvitløksforgiftning fordi jeg kastet opp ren hvitløkssaft, da jeg ikke hadde mer fast føde å spy opp. 

Skal se an litt først, hadde håpet på noe annet jeg kunne spist som nøytraliserer eller noe. 

Takk for svar :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan sikkert være omgangssyke, har ikke hatt det på på evigheter. Så jeg husker ikke hva det er en gang. 

Tror det er hvitløksforgiftning fordi jeg kastet opp ren hvitløkssaft, da jeg ikke hadde mer fast føde å spy opp. 

Skal se an litt først, hadde håpet på noe annet jeg kunne spist som nøytraliserer eller noe. 

Takk for svar :)

Det er normalt at du kaster opp det du har i magen, uansett hva det er. Til slutt er det bare magesyren som du kaster opp.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper heller det er brødene, eller at det er noe virus som er gående. Ettersom det har foregått over en god periode allerede heller jeg mer mot det sistnevnte. 

At du har kommet frem til at det er hvitløksforgiftning høres ganske snodig ut i mine ører, men samtidig er det jo forståelig å tenke slik når det er det du kaster opp. Selv om det antakeligvis ikke skyldes hvitløken vil du nok ha noe problemer med å spise det i perioden fremover. :/ 

God bedring! Hold deg i ro, gjerne sov. Eller så kan du slappe av med en film eller serie. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å la det gå over. Dersom du bor med noen bør dere være nøye med hygiene. 

Anonymkode: 24a14...113

AnonymBruker
Skrevet

hvitløksforgiftning er en diagnose på hunder som ikke takler de kjemiske reaksjonene som gjør hvitløken sunn for oss mennesker...
Hvitløksbaguetter har også vært frossen, slik at sjansen for matinfeksjon er temmelig liten.

Etter all sannsynlighet er det NORO virus, som vil gå over i løpet av 1-2 døgn (og du kan være smittsom 48 timer etterpå), eller så har du fått en matforgiftning eller matinfeksjon fra noe annet du har spist...
Om du er like dårlig etter to døgn, så ta kontakt med lege...
Og pass på å få i deg væske, selv om det kommer opp igjen! Drikk lite, men ofte!

Anonymkode: 347fe...fc9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk folkens. Litt kjipt at jeg måtte få omgangssyken for første gang på 20+år, og det på bursdagen min a. Jaja, ikke stort man kan gjøre med det :(

AnonymBruker
Skrevet

Spis rå hvitløk faktisk, det hjelper til å ta livet av både bakterier og virus. Enten har du blitt matforgiftet (bakterier) eller du har fått et virus. Det er ingenting som heter hvitløksforgiftning.

Anonymkode: 0597b...900

AnonymBruker
Skrevet

Drikk buljong, farris eller GEM. God bedring! 

Anonymkode: ed527...fdf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle vet jo at man kan bli forgiftet av hvitløk. Bare spis to rene båter så ser dere hva som skjer! Uten tilbehør! Da spyr dere som noen griser tre dager i strekk. Stakkars trådstarter, dette må være helt grusomt. Kom det ut andre veien også? 

Anonymkode: 54092...da8

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle vet jo at man kan bli forgiftet av hvitløk. Bare spis to rene båter så ser dere hva som skjer! Uten tilbehør! Da spyr dere som noen griser tre dager i strekk. Stakkars trådstarter, dette må være helt grusomt. Kom det ut andre veien også? 

Anonymkode: 54092...da8

Hæ? Jeg har lest mye rart på kg, men dette er noe av det rareste jeg har hørt. Har da spist massevis av rå hvitløk uten å spy en eneste gang? Sitter akkurat nå og spiser en rå hvitløkbåt uten noe tilbehør, skal ta en til mens jeg er igang, så skal vi se.

Anonymkode: 0597b...900

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kasta også opp i natt, men bare en gang, men da masse... og var sykt kvalm i flere timer etterpå.

Det går omgangssyke så.

Kanskje du tok borti baguetten med bæsjehender? :D

Anonymkode: f2827...6d4

Skrevet

Det er vel ikke det at du bare har spist deg fordervet? Tre hele hvitløksbaguetter høres ekstremt mye ut. :sjokkbla:

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og spekulasjoner. 

Mvh Sulosi, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...