Bianca Skrevet 2. januar 2017 #1 Skrevet 2. januar 2017 Vi er på aktiv husjakt om dagen. Et av områdene vi kikker i er Oppegård-området, nærmere sagt Kolbotn-området. VI har hørt noe bra om disse områdene, men har null kjennskap til dem. Og aller viktigst av alt er å finne et område med bra skoler, da vi har barn som begynner på skolen om 2 og 4 år. Det er utrolig viktig for meg å ha en viss idé om forholdene og miljøet på den skolen jeg snart skal sende barna mine på. I den forbindelse er jeg desperat etter å få noen erfaringer, tips osv. om skoler i dette området. Særlig er jeg interessert i info om Sofiemyr og Sofiemyrtoppen skole, for i dette området ser jeg det er gode priser på hus. Men jeg leser en del ting om mobbing blant de yngste barna som er bekymringsverdig. Jeg ser imidlertid at skolen har flere "avdelinger", så jeg vil veldig gjerne vite noe om forskjeller mellom avdelingene. Dette er jo skikkelig far fetched, men man kan jo håpe at det er noen der ute som har en viss idé om dette. Kanskje noen har tips om hvor jeg kan finne noen som vet noe om dette? Google har så langt ikke gikk meg tilstrekkelig info, selv om jeg får mye treff på tilsynssaker om psykososialt miljø der to skoler i området har fått kritikk for lovbrudd mtp rutiner og det var frist i desember for å rette opp dette. På forhånd stor takk for svar <3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #2 Skrevet 2. januar 2017 Jeg har ikke personlige erfaringer da jeg ikke har barn i skolealder selv (ennå), men generelt er resultatene høyere på f.eks. Kolbotn og Tårnåsen enn for Sofiemyr. Det kan du selv sammenligne da nasjonale prøver ligger ute. Om det betyr at undervisningskvaliteten er høyere på de to skolene er jeg mer usikker på, da sosiokulturell bakgrunn har mye å si for hvilke forkunnskaper barna starter med, det ser man også hvis man sammenligner skoler i øst/vest i Oslo. Men generelt så har jeg inntrykk av at Sofiemyr er et område som folk unngår hvis de kan pga. dette. Anonymkode: 2b39c...32d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå