Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal feire kombinert fødselsdag (rundt tall) og bryllupsdag (rundt tall) i Roma til våren og leter etter hotell. Det skal være minst fire stjerner og passe for to som vil nyte byen og hverandre. Mat, vin, sex og luksus. Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest canacas
Skrevet

Elsker Roma, så nå ble jeg misunnelig! Men hva som er kos er jo individuelt da... det kommer jo litt an på interesser osv. Mitt favorittområde i Roma er Forum, men så er jeg også veldig interessert i historie. Anbefaler å ta turen til Trastavere. 

Vi fokuserte på opplevelser, og var ikke så opptatt av hotellet eller luksus osv. Kun oppleve byen. Kanskje det hjelper å poste dette under reisedelen av forumet? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Hunmedham skrev:

Vi skal feire kombinert fødselsdag (rundt tall) og bryllupsdag (rundt tall) i Roma til våren og leter etter hotell. Det skal være minst fire stjerner og passe for to som vil nyte byen og hverandre. Mat, vin, sex og luksus. Noen som har tips?

Legg dette inn på Reiseliv-forumet, så får du nok svar av mange Italia-kjennere. 

Anonymkode: 0b13f...bb7

AnonymBruker
Skrevet

Vi var i Roma for 2 år siden. Bodde helt fantastisk. Ok, det var ikke luksus. Men 3-4 stjerner? Vi bodde med gangavstand til bortimot alt. Rommet var litt slitent, men..... det var en terrasse utenfor som var helt fantastisk! Vi så alt. Hele Roma. Panorama. 

Super-romantisk. Selv om selve rommet var sånn type greit nok.

Vi koste oss veldig på terrassen (say no more.... ;-) )

Gjest Overrasket
Skrevet

Å håpe på sex i Roma er vel omtrent som å lure på om det er snø på nordpolen. :laugh:

Ta en titt på leilighetene til Chiostro del Bramante, et kloster som er blitt et flerbrukssenter på en helt uslåelig adresse i Roma. 

Skrevet

Fire svar. Tre off topic. Ett relevant - det siste. Takk :)

Skrevet
På 2. januar 2017 den 0.04, AnonymBruker skrev:

Vi var i Roma for 2 år siden. Bodde helt fantastisk. Ok, det var ikke luksus. Men 3-4 stjerner? Vi bodde med gangavstand til bortimot alt. Rommet var litt slitent, men..... det var en terrasse utenfor som var helt fantastisk! Vi så alt. Hele Roma. Panorama. 

Super-romantisk. Selv om selve rommet var sånn type greit nok.

Vi koste oss veldig på terrassen (say no more.... ;-) )

Hva het det og hvor ligger det? 

På 2. januar 2017 den 0.09, Overrasket skrev:

Å håpe på sex i Roma er vel omtrent som å lure på om det er snø på nordpolen. :laugh:

Ta en titt på leilighetene til Chiostro del Bramante, et kloster som er blitt et flerbrukssenter på en helt uslåelig adresse i Roma. 

Det må jo være rundt min tidligere "hemmelige" café over klostergården, ved siden av Santa Maria della Pace :rodmer: 

1 time siden, Hunmedham skrev:

Fire svar. Tre off topic. Ett relevant - det siste. Takk :)

Så vennlig da :ler: Kanskje det ikke er så mange som har bodd på fire stjerners hotell eller over i Roma, særlig i det historiske sentrum er det svindyrt. Om penger ikke er noe som helst problem kan du få ett tips av meg - Lord Byron Hotel like ved Borghese parken ser fantastisk ut både utenfra og på bilder.

Gjest Overrasket
Skrevet
5 minutter siden, Frøkensina skrev:

Det må jo være rundt min tidligere "hemmelige" café over klostergården, ved siden av Santa Maria della Pace :rodmer: 

Ja, akkurat! Kafeen og leilighetene er det samme klosterkomplekset. De har også kunstgalleri osv. Det er et fortreffelig sted. Det er mange andre overnattingssteder i samme nabolag, f.eks. Hotel Raphael.

Skrevet
11 minutter siden, Overrasket skrev:

Ja, akkurat! Kafeen og leilighetene er det samme klosterkomplekset. De har også kunstgalleri osv. Det er et fortreffelig sted. Det er mange andre overnattingssteder i samme nabolag, f.eks. Hotel Raphael.

Ja jeg har vært på noen fine utstillinger der, veldig koselig. Og jaaa, tenkte på Hotel Raphael et sted i hjernebarken, det er også over hva jeg har hatt råd til, men ser så fantastisk ut med den overgrodde fasaden. 

Gjest Overrasket
Skrevet
12 minutter siden, Frøkensina skrev:

Ja jeg har vært på noen fine utstillinger der, veldig koselig. Og jaaa, tenkte på Hotel Raphael et sted i hjernebarken, det er også over hva jeg har hatt råd til, men ser så fantastisk ut med den overgrodde fasaden. 

For all del, når jeg betaler selv velger jeg langt mer nøkterne opplevelser. Faktisk vil jeg si at jeg nesten foretrekker det på generelt grunnlag. Men det hender at jeg får arbeidsoppdrag som omfatter litt mer luksus. I blant finner jeg også skikkelig gode tilbud eller bare bryter vanene og tar den litt ut. Roma er jo stedet for å leve litt! :nori:

Skrevet
5 minutter siden, Overrasket skrev:

For all del, når jeg betaler selv velger jeg langt mer nøkterne opplevelser. Faktisk vil jeg si at jeg nesten foretrekker det på generelt grunnlag. Men det hender at jeg får arbeidsoppdrag som omfatter litt mer luksus. I blant finner jeg også skikkelig gode tilbud eller bare bryter vanene og tar den litt ut. Roma er jo stedet for å leve litt! :nori:

Du er heldig med jobben! Roma er verdt det meste, men jeg klarer ikke være der så kort som to dager med lenge til neste gang, det gjør mer vondt enn godt. :sjenert: 

Gjest Overrasket
Skrevet
45 minutter siden, Frøkensina skrev:

Du er heldig med jobben! Roma er verdt det meste, men jeg klarer ikke være der så kort som to dager med lenge til neste gang, det gjør mer vondt enn godt. :sjenert: 

Når jeg er i Toskana drar jeg ofte ned på dagstur. Det blir alltid en virvelvind av iskrem og vinbarer og pizza og kaffe. Bare kaffestedene jeg liker tar vel en halv dag. Og det er før jeg planlegger St. Peters om morgenen og Trastevere om kvelden. :sjokkert: Du får nesten bare drite i alt og kjøpe deg en enveisbillett?

Skrevet
48 minutter siden, Overrasket skrev:

Når jeg er i Toskana drar jeg ofte ned på dagstur. Det blir alltid en virvelvind av iskrem og vinbarer og pizza og kaffe. Bare kaffestedene jeg liker tar vel en halv dag. Og det er før jeg planlegger St. Peters om morgenen og Trastevere om kvelden. :sjokkert: Du får nesten bare drite i alt og kjøpe deg en enveisbillett?

Burde sikkert det ja :jepp: Nå ble Roma/Italiasavnet litt akutt kjenner jeg :ler: Har gjort omvendt, noen av gangene jeg har vært/bodd i Roma har jeg tatt en liten tur til Toscana. 

Skrevet
17 timer siden, Frøkensina skrev:

Hva het det og hvor ligger det? 

Så vennlig da :ler: Kanskje det ikke er så mange som har bodd på fire stjerners hotell eller over i Roma, særlig i det historiske sentrum er det svindyrt. Om penger ikke er noe som helst problem kan du få ett tips av meg - Lord Byron Hotel like ved Borghese parken ser fantastisk ut både utenfra og på bilder.

Jeg mente ikke å være sur. Det er bare så rart å stille et konkret spørsmål, og så få diverse snikksnakk og anekdoter tilbake.

Takk for tips om Lord Byron. Flott sted, men - som du antyder - dette er ørlite over budsjettet. 2600 kr pr natt er dyrt. Kommer vi ned på 2000 begynner det å minne om noe :)

AnonymBruker
Skrevet

Hassler hotell er nydelig og flott😍 God kjærstetur 😃

Anonymkode: 6ed7b...8e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...