Gjest Marshmallow Treat Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 Samlivsbrudd Hvilke rettigheter har jeg som mor? Har fast eller delt bosted noe å si for hvilken støtte jeg kan få? Negative holdninger og kommentarer: nei takk!
Gjest Marshmallow Treat Skrevet 1. januar 2017 #3 Skrevet 1. januar 2017 1 minutt siden, Lammelåret skrev: Du bør lese på nav.no Har gjort det. Vil snakke med noen som faktisk har vært gjennom det, å ikke en robot🤖
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #4 Skrevet 1. januar 2017 Den med hovedomsorgen (60% eller mer av tiden) KAN få støtte. Støttene og satsene er listet opp på nav sine sider, disse er det samme for alle og endrer seg ikke uansett hvem man snakker med. Utvidet barnetrygd, støtte til barnetilsyn, overgangsstødnad, forskudd barnebidrag Alt er listet opp på nav.no Anonymkode: 76d2d...5d6 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #5 Skrevet 1. januar 2017 9 minutter siden, Marshmallow Treat skrev: Har gjort det. Vil snakke med noen som faktisk har vært gjennom det, å ikke en robot🤖 Tror du internett er en robot? Anonymkode: f1f30...8cc
Gjest Marshmallow Treat Skrevet 1. januar 2017 #6 Skrevet 1. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du internett er en robot? Anonymkode: f1f30...8cc
Gjest Axl Rose Skrevet 1. januar 2017 #7 Skrevet 1. januar 2017 (endret) Er det penger du er ute etter? Det får du vel hos nav det. Endret 1. januar 2017 av Axl Rose
Gjest Marshmallow Treat Skrevet 1. januar 2017 #8 Skrevet 1. januar 2017 Akkurat nå, Bootyhunter skrev: Er det penger du er ute etter? Nei, det er jeg ikke. Var det virkelig nødvendig med en sånn kommentar?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #9 Skrevet 1. januar 2017 Hvor gamle er barna? Er de voksne og flyttet ut så er ikke det faktum at du er mor relevant for eventuelle støtteordninger. Fast eller delt bosted har stor betydning. Har barnet fast bosted hos deg har det noe å si for overgangsstønad, barnebidrag, stønad til barnetilsyn, utdanningsstønad ++ Anonymkode: 4a3bb...3a2
Gjest Marshmallow Treat Skrevet 1. januar 2017 #10 Skrevet 1. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gamle er barna? Er de voksne og flyttet ut så er ikke det faktum at du er mor relevant for eventuelle støtteordninger. Fast eller delt bosted har stor betydning. Har barnet fast bosted hos deg har det noe å si for overgangsstønad, barnebidrag, stønad til barnetilsyn, utdanningsstønad ++ Anonymkode: 4a3bb...3a2 2,5 år Takk for et normalt svar 😊
Gorgonzola Skrevet 1. januar 2017 #11 Skrevet 1. januar 2017 (endret) 44 minutter siden, Marshmallow Treat skrev: Samlivsbrudd Hvilke rettigheter har jeg som mor? Har fast eller delt bosted noe å si for hvilken støtte jeg kan få? Negative holdninger og kommentarer: nei takk! Med mindre du blir definert som uskikket til rollen (som mor) av en rettsinstans er vel svaret i bunn og grunn; alle (rettigheter), Endret 1. januar 2017 av Gorgonzola
Gjest Axl Rose Skrevet 1. januar 2017 #12 Skrevet 1. januar 2017 19 minutter siden, Marshmallow Treat skrev: Nei, det er jeg ikke. Var det virkelig nødvendig med en sånn kommentar? Blir sånn når de fleste er ute etter penger. Folk er hjernevaska av penger i dag. De prøver å få alt faenskap de kan få tak i skjønner du. Ellers var det ikke frekt ment altså.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #13 Skrevet 1. januar 2017 Var Just i mekling med bf et barn på 2 år. Barnet bor fast hos meg enn så lenge. Da er det jeg som tar avgjørelse for hvilken bhg o.l. Barnet skal gå i. Bf må signere papir for at barnet flytter med mor slik at det blir registrert i systemet. Når det er bekreftet kan du søke på diverse stønader om du har krav på det. Jeg søkte bidrag via nav samtidig som bidragsforskudd slik at man er sikret et minste beløp om bf ikke betaler i tide. I tillegg får man forskudd under hele saksbehandling. Kan ta oppimot 6 mnd +-. Feks på utvidet barnetrygd og overgangsstønad må du legge ved kopi av mekling. Hos mekling har man krav på syv timer til å bli enige, ellers er det advokat og rett. Anonymkode: 2fe05...ef7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #14 Skrevet 1. januar 2017 2 timer siden, Marshmallow Treat skrev: Samlivsbrudd Hvilke rettigheter har jeg som mor? Har fast eller delt bosted noe å si for hvilken støtte jeg kan få? Negative holdninger og kommentarer: nei takk! Hvis du ikke har meget god økonomi bør du jo ha hovedomsorgen og 70-100 % av omsorgen for barna og da får du bidrag fra pappen og staten. Anonymkode: 025f2...633
Zienna Skrevet 1. januar 2017 #15 Skrevet 1. januar 2017 Fortsatt er barneloven slik at du som mor har mer bestemmelsesrett enn barnefar. Forutsatt at der ikke finnes noe som barnefar kan peke på som nedgraderer deg som omsorgsperson. Fortsatt er det slik at det er du, som barnets mor, som bestemmer hvor mye og ofte barna får treffe faren sin. Men, du har en plikt til å sørge for at barna dine blir kjent og får være sammen med faren sin. Bidraget du får er avhengig av barnefars inntekt. Han skal ha nok igjen til å kunne klare seg. Er du i jobb og tjener bra, kanskje bedre enn barnefar, så er det jo rett og rimelig at du også yter mest. Prinsippet er at man skal yte etter evne. Min sønn har full omsorg for to, og mottar 2500 kr per mnd i bidrag fra mor. Utover skattefradrag som enslig forsørger, og dobbel barnetrygd, har han ingen andre bidrag. Han betaler fullt i både barnehage og SFO. Fordi inntekten er høyere enn minstekravet.
tirben Skrevet 2. januar 2017 #16 Skrevet 2. januar 2017 Er du i jobb TS? Litt avhengig av lønnsnivå, men hvis du har daglig omsorg, vil du få støtte til tilsyn i tillegg til bidrag fra far.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2017 #17 Skrevet 2. januar 2017 15 timer siden, Zienna skrev: Min sønn har full omsorg for to, og mottar 2500 kr per mnd i bidrag fra mor. Utover skattefradrag som enslig forsørger, og dobbel barnetrygd, har han ingen andre bidrag. Han betaler fullt i både barnehage og SFO. Fordi inntekten er høyere enn minstekravet. Han får nok ikke dobbel barnetrygd, Man får barnetrygd for ett barn mer enn man har. Dvs din sønn får da barnetrygd for tre barn. Anonymkode: 76d2d...5d6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå