Gå til innhold

Barnebidrag og utgifter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den ene forelder betaler bidrag. Bidragsmottaker har god råd. Betaler har bla vært perioder med ledighet.  Generelt dårlig råd.

Mottaker krever at utgifter som klær og utstyr skal spleise på.

Nå må betaler flytte fra den leide bolig som rommer plass til alle tre. Må flytte til mindre. 

Noen som vet?

Anonymkode: d3c46...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ene forelder betaler bidrag. Bidragsmottaker har god råd. Betaler har bla vært perioder med ledighet.  Generelt dårlig råd.

Mottaker krever at utgifter som klær og utstyr skal spleise på.

Nå må betaler flytte fra den leide bolig som rommer plass til alle tre. Må flytte til mindre. 

Noen som vet?

Anonymkode: d3c46...187

Man kan kun kreve barnebidraget. 

Man kan ikke kreve at alle barna skal ha en ipnone 6 og at den som betaler bidrag da skal betale halvparten av alle iphoene, selv om mange par spleiser på mange mer "lukseriøse" kostnader utover det barnebidraget er ment å dekke. 

Anonymkode: 93318...bbb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det offentlige sette bidrags-summen, da tas det hensyn til at den bidragspliktige skal ha til eget livsopphold også. 

(Jeg har i noen år latt barnefar slippe å betale bidrag fordi han var i en vanskelig økonomisk situasjon. Jeg synes egentlig ikke det var greit, men visste at det relativt bra samarbeidsforholdet vårt ville ryke hvis jeg sto på krava.)

Anonymkode: 96a87...309

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar de hensyn til boutgifter og livsopphold? Betaler har måttet låne penger for å klare seg.

 

Anonymkode: d3c46...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tar de hensyn til boutgifter og livsopphold? Betaler har måttet låne penger for å klare seg.

Hvis dette er en reell situasjon så må jeg si jeg blir sjokkert over hvor lite opplyst dagens bidragsfedre er. Er er faktisk lov å lese seg opp på regelverket selv. 

Anonymkode: 35df9...519

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottaker er ikke i posisjon til å kreve en krone utover bidraget, så bidragsyter kan bare slutte å gi etter. Og han bør lese seg opp på lovverket, for det er tydelig at han ikke har peiling. 

Anonymkode: 804e5...5fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er en reell situasjon så må jeg si jeg blir sjokkert over hvor lite opplyst dagens bidragsfedre er. Er er faktisk lov å lese seg opp på regelverket selv. 

Anonymkode: 35df9...519

Ja, men som regel oppretttes disse trådene av andre enn bidragsyter selv.

Gjerne en ny dame.

Anonymkode: 6598f...973

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer snart Peteren med en lang dritkjedelig utredning med merkelige setninger...

 

Anonymkode: 6598f...973

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men som regel oppretttes disse trådene av andre enn bidragsyter selv.

Gjerne en ny dame.

Anonymkode: 6598f...973

Feil

Ts

Anonymkode: d3c46...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste mottaker kan kreve utenom er til tannregulering og konfirmasjon. Da skal prisen deles opp hos begge parter. Husker ikke helt hvordan.

Anonymkode: 3f66a...adc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil

Ts

Anonymkode: d3c46...187

Da skjønner jeg ikke hvorfor du skriver på den måten her. Nav.no gir deg jo korrekte svar.

Anonymkode: 6598f...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...