AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 Hei alle kloke folk 😊 Vi skal arrangere dåp for lillejenta vår og med stor familie blir vi (minst) 50 gjester. tar meg ikke råd til å bestille mat, :- kommer man jo raskt opp i 10000 kroner 😱. Ønsker tips til god og rimelig mat som helst kan lages / forberedes dagen på forhånd. Før tusen forslag om koldtbord / tapas ramler inn så får jeg hetta av tanken på å tilberede så mye forskjellig mat til så mange gjester! Så foreslå helst ikke noe annet Ps. Ønsker ikke sodd (beklager alle trøndere ❤️), og helst ikke noe sååå enkelt som Toro-gryter (selvom det kan være mer enn bra nok!) . (Til storebrors dåp serverte vi finnbiffgryte med hjemmelaget potetmos og salat). Anonymkode: ecb81...a5a
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #2 Skrevet 1. januar 2017 Autokorrekt 😱😱😱 "foreslå helst noe annet" skulle det stå Anonymkode: ecb81...a5a
Faulkner Skrevet 1. januar 2017 #3 Skrevet 1. januar 2017 50 gjester var mye. Hva med en god suppe (kylling med ingefær, kokkosmelk chili og karri etc, eller en litt finere fiskesuppe med hvitvin og blåskjell) med focaccia til? Eller kjøpe billig kalkun nå og fryse ned, men skal jo litt til å steke kalkuner til 50 pers, når den har så lang steketid.... 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #4 Skrevet 1. januar 2017 39 minutter siden, Faulkner skrev: 50 gjester var mye. Hva med en god suppe (kylling med ingefær, kokkosmelk chili og karri etc, eller en litt finere fiskesuppe med hvitvin og blåskjell) med focaccia til? Eller kjøpe billig kalkun nå og fryse ned, men skal jo litt til å steke kalkuner til 50 pers, når den har så lang steketid.... Takk for tips! Noterer!! Anonymkode: ecb81...a5a
malla1989 Skrevet 1. januar 2017 #5 Skrevet 1. januar 2017 Hjemmelaget lapskaus med brød/flatbrød 😊 3
Snurrepurre Skrevet 1. januar 2017 #6 Skrevet 1. januar 2017 Snitter! går fort å lage til, spesielt om et par bestemødre eller tanter hjelper. Suppe, lapskaus, viltgryte, om du er fra Sørlandet; komper (kjøp ferdig fra kompekjøkken, og varm opp).. tja bare fantasien som setter grenser egentlig.. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #7 Skrevet 1. januar 2017 Takk for alle tips dere 🙏🏼 Anonymkode: ecb81...a5a
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #8 Skrevet 1. januar 2017 Kyllingsalat med focacciabrød?:) Anonymkode: 95740...056
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #9 Skrevet 1. januar 2017 Røkelaks med loff og eggerøre? PS: Å komme med en påstand om at det går raskt å lage istand selskapssnitter for 50 personer er det reneste sprøyt! OK, jeg ser hun foreslår at du skal få hjelp til det, men det blir som om jeg skulle si at det er fort gjort å rake 5 mål plen også, så lenge man har invitert et fotballag på dugnad... Anonymkode: 0bf06...25c 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #10 Skrevet 1. januar 2017 Dessert: Sjokoladefontene... ( kjøp marchmellows, mariakjeks, ananas og jordbær ) Den kan stå og friste hele dåpen? selvforsyning, enkelt og pleier og bli stor suksess Anonymkode: d08e5...42e
Snedig Skrevet 1. januar 2017 #11 Skrevet 1. januar 2017 Det enkleste er definitivt å lage en suppe. Og det enkle er ofte det beste! Dåp er jo gjerne på formiddagen, så ser ikke poenget med å servere voldsomme middagsretter. Kan heller ha et stort kakebord! (som du selvfølgelig får noen av de 50 gjestene til å hjelpe deg med).
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #12 Skrevet 1. januar 2017 Biff Stroganoff med potetmos. Anonymkode: a2a14...ed3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #13 Skrevet 1. januar 2017 Tips fra noen store selskap jeg har vært i siste årene: Vennefest etter bryllup: 1 diger viltgryte , 1 diger indisk gryte, salat, ris og brød. Svigermødrene hjalp med grytene dagen før. Konfirmasjon: Buffet av varme (og noen kalde) retter fra en thairestaurant. Deilig, og et billigere alternativ enn de 300 per pers vi betalte for å få levert hovedretten til vår dåp. Anonymkode: 28683...7fa
tirben Skrevet 1. januar 2017 #14 Skrevet 1. januar 2017 (endret) Jeg ville kjøpt inn spekemat og røkelaks og laget eggerøre og potetsalat. Det kan du lage i forveien og ingenting behøver og holdes varmt. Bak loff og rundstykker og lag eventuelt en god salat til. Det metter. Endret 1. januar 2017 av tirben
Snurrepurre Skrevet 1. januar 2017 #15 Skrevet 1. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Røkelaks med loff og eggerøre? PS: Å komme med en påstand om at det går raskt å lage istand selskapssnitter for 50 personer er det reneste sprøyt! OK, jeg ser hun foreslår at du skal få hjelp til det, men det blir som om jeg skulle si at det er fort gjort å rake 5 mål plen også, så lenge man har invitert et fotballag på dugnad... Anonymkode: 0bf06...25c Haha! Jeg syntes det går fort vi hadde snitter til kirkekaffen, til 70 gjester.. tok oss vel 2 timer, var 3 personer som kjaset og hørte på musikk mens vi smurte er mye kjappere og enklere enn koldtbord iallfall! (Og gryterett, syntes jeg.. for det tar jo hundre år å varme opp, snittene er bare å sette rett på bordet).
FantasDick Skrevet 1. januar 2017 #16 Skrevet 1. januar 2017 Vi lagde koldtbord til navnefesten (rett over 40 gjester) og det gikk egentlig overraskende greit. Vi skal lage igen til neste navnefest.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå