Gå til innhold

Spørsmål om alkohol

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente i 20 årene som har drukket jevnt og trutt i over 1,5 mnd nå. 
Mitt nyttårsforsett ble å kutte ut alkohol fullt og helt i en lengre periode, til jeg klarer å kontrollere inntaket mitt. 

Det jeg lurer på, er det farlig å stoppe alkohol inntaket så brått? 
Jeg har ikke fått noen spesielle plager/symptomer enda
Dersom jeg får angst har jeg beroligende medikamenter lindrende

Har psykologtime om et par dager og skal fortelle han om mitt alkoholforbruk. 
Jeg skammer meg litt så jeg har ikke turt å fortelle det til noen. 

Anonymkode: c64a7...fdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du intar noe over lang tid venner kroppen seg til det og det blir et savn når det blir borte så bivirkner kan komme så å kutte ned dag til dag kan være lurt men dere kommer fra en 14 åring men moren min er alkoholiker og dopmissbruker så jeg vet litt hva jeg prater om

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har holdt på som deg i 2 mndr. tar min siste slunk vin idag. skal på trening imorgen og gruer meg så til å ut av huset og har søkt om time hos psykolog. jeg har angst og depresjon og selvmedisinerer meg selv med alkohol for å slappe av sette hjernen på pause og sove lettere. Men nå er jeg redd for psyken min etter 2 mnd med en god del alkohol og drikking daglig og jeg har begynt å få grusomme katastrofetanker, så nå lurer jeg på om det er alkoholen som spiller puss med psyken og hjernen min.

Anonymkode: 95eb2...0d5

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er uten tvil alkohol som påvirker psyken din. 
Det gjør den jo hos meg og alle andre, spesielt hvis du drikker over lengre tid. 
Da får jo kroppen en tilvenning av alkoholen. 

Jeg er bare redd for at om min bråe stopping nå kan være skadelig/dødelig? 
Eller utløse psykose... jeg er livredd for det 

Anonymkode: c64a7...fdb

AnonymBruker
Skrevet

Nei nei det du tenker på er delirium, det får kun innbarkede alkoholikere kjære deg. Da må man nok drikke veldig mye og jevnt over mange år. Ikke bekymre deg, men jeg som deg lurer på om jeg har fått psykosesymptomer av drikking faktisk. Det at jeg føler noe grufullt skal skje og slikt at det er innbildning som alkoholen skaper.

Anonymkode: 95eb2...0d5

• Liker 2
Skrevet

Du bør kutte det ut av flere grunner. Fordi du sliter psykisk og har medisiner for det som du skriver og så er det skadelig å drikke alkohol. All form for bedøving av problemer hjelper overhodet ikke, du bare skyver problemet foran deg, det blir ikke borte. Som en over meg skriver så ender det ofte med katastrofetanker etter en tid med større inntak av alkohol. Du kommer IKKE til å dø av å slutte å drikke nå.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...