AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 Hei.jeg og barna har flyttet fra barnefar. Etter mye krangling har vi blitt enige om en samværsavtale. Jeg er hovedforsørger. Jeg skal søke om OS. Ser at jeg må levere et skjema med erklæring fra meg og sambo at vi er separert. Han vil ikke skrive under. Hva gjør jeg? Anonymkode: e13ab...837
GammelKaktus Skrevet 1. januar 2017 #2 Skrevet 1. januar 2017 Har du fått registrert en ny adresse på deg og barna så skal det vel gå greit. Prat med NAV og si at han nekter å skrive under, er jo ikke første gang det skjer... De har vel en ordning på det. 4
Peter007 Skrevet 1. januar 2017 #3 Skrevet 1. januar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei.jeg og barna har flyttet fra barnefar. Etter mye krangling har vi blitt enige om en samværsavtale. Jeg er hovedforsørger. Jeg skal søke om OS. Ser at jeg må levere et skjema med erklæring fra meg og sambo at vi er separert. Han vil ikke skrive under. Hva gjør jeg? Anonymkode: e13ab...837 NAV kan gjøre vedtak. Du har samværsavtale. Mulig de vil ha mer beviser som barnebidrags-overføringer.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #4 Skrevet 1. januar 2017 Så lenge dere har byttet adresse, så skal det nok gå greit. Anonymkode: 48b85...324
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #5 Skrevet 1. januar 2017 Du oppsøker skatteetaten, ber om skriftlig og stemplet dokumentasjon på adresseendring på deg og barna. Du kan og gå til Statens Hus og få stemplet dokumentasjon på innlevert søknad om separasjon dersom du er gift og ennå ikke har mottatt separasjonsdokument. Mener og at du skal kunne lage et skriv der to personer som kjenner deg og barna kan skrive under på at dere har gått fra hverandre. Da må fulllt navn og personnummer på vitner være med. En husleiekontrakt og skriftlig bekreftelse fra utleier om at du og barna bor der er også en mulighet for å dokumentere situasjonen. Din eks kan nekte å signere så mye han vil, men vil ikke oppnå noe på det viset. Det eneste kjedelige er at ting kan ta litt lengre tid. Lykke til. Anonymkode: 06b46...d7d 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #6 Skrevet 1. januar 2017 Evt holder attest fra FVK. Anonymkode: fd145...523
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 #7 Skrevet 3. januar 2017 Du har samværsavtalen og attesten fra fvk. Det bør være tilstrekkelig for å vise de faktiske forhold (dvs at barna bor hos deg og har samvær med far) Anonymkode: c0830...992
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå