macy_s Skrevet 1. januar 2017 #1 Skrevet 1. januar 2017 Jeg fikk svangerskaps diabetes da jeg var gravid, men ble kvitt det da jeg gikk baby. 2 år senere fikk jeg påvist dia type 2. Fikk det påvist i 2012. jeg har det siste året vært ekstremt sliten hele tida. Jeg har nok hatt det litt slitsomt på hjemmebanen samt jobb. Men fra å være veldig sosial. Har jeg i perioder kun orket jobb og delvis hjem. Det som må gjøres blir gjort lite mer. Kan sitte rett opp og ned og sovne. Mer enn ei gang har jrg våknet av at jeg får Tlf i hode. var hos legen på fredag og tok blodprøver for å se om jeg har noen mangler. Kan vel også nevne at jrg har hatt kraftig økning i syklusen også. Blør mye! Tar metformin 1500g og Victoza. Flere som kjenner seg igjen i tretthet? Lurer vel på om det skyldes diabetes eller andre ting..?
Gjest Cyrus Skrevet 1. januar 2017 #2 Skrevet 1. januar 2017 Der skjer fort at man føler seg sliten og trøtt dersom blodsukkeret er for høyt, eller om det er veldig ustabilt. Hvor ofte måler du blodsukkeret?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2017 #3 Skrevet 1. januar 2017 Tretthet og slitenhet kan komme av så mangt. Du har vel og småbarn? Ellers er det flere som hevder at diabetes 2, er feildiagnostisering hos yngre mennesker og noe som fører til unødvendige senskader både på syn og nyrer. Derfor er diabetes hos yngre noe flere anbefaler å behandle med insulin, altså som en type 1 diabetes. Store blødninger kan komme av flere ting og kan gi trøtthet dersom du blir blodfattig. Så her har legen en jobb å gjøre. Anonymkode: bad31...9f4
macy_s Skrevet 1. januar 2017 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2017 1 time siden, Svinepels skrev: Der skjer fort at man føler seg sliten og trøtt dersom blodsukkeret er for høyt, eller om det er veldig ustabilt. Hvor ofte måler du blodsukkeret? Målet langtur jos legen ca 3 hver mnd. Da er det Ok. Kunne bært lavere. Kjenner godt når jrg blir høy i blodsukkeret så regner ikke med det er der problemet ligger. Da blir jeg annerledes i kroppen og får utrolig vondt i hode.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå