Gå til innhold

Valkyrien på NRK


Gjest Caroline91

Anbefalte innlegg

Dette var en ganske bra serie til å være norsk. Jeg syns spesielt Pål Sverre Hagen spilte bra. Sven Nordin blir for teatralsk for meg, og hun som spilte Liv var kanskje heller ikke den beste, men hun hadde heller ingen større rolle i serien. Tidvis kunstig manus, men det er man vandt med fra norske produksjoner. 

Anonymkode: a1b24...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg likte den godt også, men noen ujevnheter var det. F.eks. hva var Sivs rolle oppi det hele egentlig? Hvorfor måtte de ha med henne i serien?

 

Anonymkode: 0867c...eb7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den ble bedre og bedre denne serien, jeg :jepp: 

 

Flere som hang seg opp i prøvene Unn lå inn i sin egen fryser etter at strømmen kom på igjen? Hun som har tatt alle prøvene som forsvant fra klinikken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Rumle skrev:

Synes den ble bedre og bedre denne serien, jeg   :jepp:

 

Flere som hang seg opp i prøvene Unn lå inn i sin egen fryser etter at strømmen kom på igjen? Hun som har tatt alle prøvene som forsvant fra klinikken?

Hun hentet de inn fra altanen på når strømmen slo seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, sofie777 skrev:

Hun hentet de inn fra altanen på når strømmen slo seg på.

Ja, det så jeg :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg likte den godt også, men noen ujevnheter var det. F.eks. hva var Sivs rolle oppi det hele egentlig? Hvorfor måtte de ha med henne i serien?

 

Anonymkode: 0867c...eb7

Den rollen skjønte ikke jeg heller. Ok, det ble en slags "ikke fortelle andre (familien) at jeg ikke er død", men det ble for distansert og rart. Vi fikk ikke nok info til å evt. inkludere Siv i familien. Bodde hun sammen med mor og far da mor forsvant/døde? Var hun adoptert? Var hun et bonusbarn? Var hun et barn som enten Ravn eller Liv hadde med seg fra tidligere forhold? 

Jeg likte serien godt. Men ble skuffet over siste episode. De scenene der toppene i kommunen liksom står utendørs blant folket og skal svare for seg, er veldig lite troverdig. Spesielt i en krisesituasjon. Det har vel aldri vært noen situasjon i Oslo der kommunetopper har gått ut på rådhustrappa for å informere? Hverken i gode eller dårlige tider. Så det hadde vært mer troverdig om disse scenene var mer type typisk pressekonferanse-situasjon. 

Anonymkode: 09a5f...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte serien veldig godt, men synes den hadde et par logiske brister, spesielt i siste episode...

Anonymkode: c26c0...3db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig rart at verken mor eller stefar ser ut til å bry seg om hvordan det gikk med datteren i en apokalyptisk by. Det pleier jo ellers å være det første man tenker på. 

Anonymkode: 396ce...3a7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2017 den 14.59, AnonymBruker skrev:

Den rollen skjønte ikke jeg heller. Ok, det ble en slags "ikke fortelle andre (familien) at jeg ikke er død", men det ble for distansert og rart. Vi fikk ikke nok info til å evt. inkludere Siv i familien. Bodde hun sammen med mor og far da mor forsvant/døde? Var hun adoptert? Var hun et bonusbarn? Var hun et barn som enten Ravn eller Liv hadde med seg fra tidligere forhold? 

Jeg likte serien godt. Men ble skuffet over siste episode. De scenene der toppene i kommunen liksom står utendørs blant folket og skal svare for seg, er veldig lite troverdig. Spesielt i en krisesituasjon. Det har vel aldri vært noen situasjon i Oslo der kommunetopper har gått ut på rådhustrappa for å informere? Hverken i gode eller dårlige tider. Så det hadde vært mer troverdig om disse scenene var mer type typisk pressekonferanse-situasjon. 

Anonymkode: 09a5f...278

Kanskje litt vanskelig med typisk pressekonferansesituasjon når strømmen har gått?

Anonymkode: af902...3e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte serien veldig godt, men ble til tider ganske irritert over dumme ting Teo gjorde. Han virket nesten litt for dum :fnise:

Anonymkode: af902...3e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg klarte å bare la usannsynlige og ulogiske ting bare være, så syns jeg serien var fin den. Men syns den var best sånn midt i. Den bygde seg greit opp, og så ble det bare klomsete, rart og lite gjennomtenkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hele strømbrudd-greiene var dårlig gjennomført. Var det ikke bare i Oslområdet strømmen hadde gått? Det framstod jo som hele landet var uten strøm. Middels spennende serie som slutta med et mageplask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...