Moonchild Skrevet 2. desember 2004 #1 Skrevet 2. desember 2004 Jeg skal servere and i helgen. Sannsynligvis hel, men jeg vurderer å servere bare andebryst. Er det noen som har forslag til hvordan en hel and kan tilberedes for at den blir mest mulig saftig og at skinnet blir ”sprøtt”, samt hvordan den burde krydres? Jeg tar også gjerne imot tips om stuffing (brukes det i and?), tilbehør og saus! Jeg har en grunnoppskrift + oppskrift på appelsinsaus, men jeg tenkte jeg skulle forhøre meg om alternativene. :-)
Gjest gjest1 Skrevet 2. desember 2004 #2 Skrevet 2. desember 2004 Min samboer stekte anda så jeg vet ikke hvilke triks han brukte for å få skinnet sprøtt. Jeg lagde sausen, fant oppskriften på nettet. kan legge den ut til deg i kveld. Den er lagd med sherryeddik og div krydder, og bare helt nydelig til and.
NullHull Skrevet 2. desember 2004 #3 Skrevet 2. desember 2004 I Danmark spises det jo ofte and i julen, så hva med å ta en titt på en av de utalls danske mat-nettsidene? Her finner du iallefall noen links: http://www.sho.dk/mad/opskrifter/ Selv synes jeg http://www.arla.dk/ er en fin og meget innholdsrik site. Lykke til, andemor!
Gjest gjest1 Skrevet 3. desember 2004 #4 Skrevet 3. desember 2004 Sursøt kryddersaus til and. 3 dl god innkokt andekraft, eller skysaus 2 ss honning 2 ss balsamico eddik 2 ss sherryeddik 2 stjerneanis 1 bit kanelstang salt og pepper fett fra pannen. Kok inn honning, og eddik til halv mengde spe med kraft og ha i krydderet. kok på svak varme i 5-10 min.
Gjest Moonchild i.i. Skrevet 3. desember 2004 #5 Skrevet 3. desember 2004 Tusen takk begge to. Fant en flott oppskrift for langsteking av and inne på den ene danske siden, og sausen høres kjempegod ut. Nå blir det spennende å se hva gjestene sier. :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå