Gå til innhold

Depresjon - noen solskinnshistorier?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har blitt bedre av depresjon eller kommet seg helt?

Hvor lang tid tok det?

Hvor lenge var du deprimert?

Hva gjorde du selv for å bli bedre?

Slitt  med depresjon i ca 5 år nå.....

Anonymkode: 0a099...6e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var deprimert i 15 år før jeg fant ut hvordan jeg skulle komme meg ut av det. har skrevet om hvordan så mange ganger at jeg orker ikke gjøre det igjen, men det er ihvertfall mulig

Anonymkode: 16e17...8c1

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har blitt bedre av depresjon eller kommet seg helt?

Hvor lang tid tok det?

Hvor lenge var du deprimert?

Hva gjorde du selv for å bli bedre?

Slitt  med depresjon i ca 5 år nå.....

Anonymkode: 0a099...6e5

- Usikker på om jeg noen gang blir 100 % "frisk", mye pga lang feilbehandling og sosial isolasjon over lang tid.

- 25 år, 10-15 moderat/dypt (Om du er kjent med MADRS, så lå jeg på 25-40 for det meste)

- Klarte få tak i antidepressiva, og slo meg til ro med at terapi, for meg, er mer skadelig enn nyttig. Det å få det bekreftet at det er en kjemisk feil hos meg, og ikke at jeg ikke er mislykket for at jeg ikke klarer "tenke meg frisk" var uvurderlig. Bittert at det har tatt så lang tid, men selve depresjonen er mer eller mindre borte.

Anonymkode: bba65...86e

Skrevet

Jeg har tilbakevendende depressiv lidelse. Vært deprimert siden mars i år foreløpig, i varierende grad. Ref. MADRS over her så har jeg også vært mellom 25-40. Har også vært suicidal. Antidepressiva tar bort det aller verste da. Dette er vel min fjerde eller femte runde med depresjon også har livet vært nøytralt med positive perioder innimellom. Første depresjon da jeg var 14. Er nå 26. 

Det kommer jo litt an på hvorfor man er deprimert. Jeg har personlighetstrekk som man vel kan kalle for sårbarhetsproblematikk som kommer av at jeg er relativt miljøskadd. Skal visst gå an å bli bedre, men det krever nok mye jobbing. 

Uansett, jeg tror de fleste, om ikke hundre% frisk kan bli så bra at de har livskvalitet. Om det gjelder å ta medisin, trene, gå i terapi, spise sunt osv. Eller en kombinasjon kommer jo veldig an på hvorfor man er deprimert. Jeg for min del har mistet troen på å bli helt frisk, men jeg har jo et visst håp om å komme til det punktet at livet føles overkommelig igjen. Jeg har jo vært der i mellom de depressive periodene, så jeg prøver å holde fast ved det. 

Håper du finner det som gjør deg frisk TS. er ikke så enkelt når man ikke har noe fasitsvar. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...