AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #1 Skrevet 30. desember 2016 Drømmen min er å bli pilot. En ting jeg lurer på.. Er det slik at piloter blir vant med smertene under nedstigning? Når jeg flyr kan jeg av og til få veldig vondt i det venstre øret, opplever pilotene det samme? Takk for svar Anonymkode: 34e66...8de
Gjest Anthrax Skrevet 30. desember 2016 #2 Skrevet 30. desember 2016 Klarer du å jevne ut trykket da? Med å holde for nesen og blåse, eller gjespe? Det skal ikke gjøre vondt under flyturen, da har man ikke jevnet ut trykket.
Gjest Anthrax Skrevet 30. desember 2016 #3 Skrevet 30. desember 2016 (ps må bare si- jeg håper ikke denne lille tingen hindrer deg i å søke! )
Gjest FunnyBoy123 Skrevet 30. desember 2016 #4 Skrevet 30. desember 2016 Absolutt ikke! Jeg SKAL bli pilot, uansett hva som skjer.. Brekker jeg nakken, ryggen, armene, beiene, nesen, fjeset, hva som helst jeg skal bli pilot Tusen takk for at du gir meg en god følelse Anthrax
Gjest FunnyBoy123 Skrevet 30. desember 2016 #5 Skrevet 30. desember 2016 2 minutter siden, Anthrax skrev: Klarer du å jevne ut trykket da? Med å holde for nesen og blåse, eller gjespe? Det skal ikke gjøre vondt under flyturen, da har man ikke jevnet ut trykket. Klarer meg fint under flyturen og under takeoffen Da flyet nedstiger tar det ca 5 minutter før smertene er borte, etter det er alt fint Er bare litt skeptisk på at de sier: du kan ikke bli pilot, fordi du får dotter i ørene.
Gjest Anthrax Skrevet 30. desember 2016 #6 Skrevet 30. desember 2016 Akkurat nå, FunnyBoy123 skrev: Klarer meg fint under flyturen og under takeoffen Da flyet nedstiger tar det ca 5 minutter før smertene er borte, etter det er alt fint Er bare litt skeptisk på at de sier: du kan ikke bli pilot, fordi du får dotter i ørene. Jeg vet at folk som driver med dykking og undervannsrugby, etterhvert klarer å jevne ut trykket lett som bare det, på et lite sekund. Jeg tror nok at det vil jevne seg ut med litt øving - jeg flyr jevnlig, og å gjespe mens jeg beveger kjeven litt popper ut trykket i begge ørene på to sekund. Hvor ofte flyr du? Men på nedstigning er ikke behagelig om man har problemer med bihulene, enten kronisk betennelse eller forkjølelse! Har du sjekket for dette, bare i tilfelle? Da føles det ut som hodet sprenges (av erfaring..) og er litt verre å bare fikse Bra du skal gå etter drømmen!
Gjest FunnyBoy123 Skrevet 30. desember 2016 #7 Skrevet 30. desember 2016 1 minutt siden, Anthrax skrev: Jeg vet at folk som driver med dykking og undervannsrugby, etterhvert klarer å jevne ut trykket lett som bare det, på et lite sekund. Jeg tror nok at det vil jevne seg ut med litt øving - jeg flyr jevnlig, og å gjespe mens jeg beveger kjeven litt popper ut trykket i begge ørene på to sekund. Hvor ofte flyr du? Men på nedstigning er ikke behagelig om man har problemer med bihulene, enten kronisk betennelse eller forkjølelse! Har du sjekket for dette, bare i tilfelle? Da føles det ut som hodet sprenges (av erfaring..) og er litt verre å bare fikse Bra du skal gå etter drømmen! Jeg flyr kanskje 3 ganger i året. Fløy nylig fra Norge-Nederland med en Boeing 737-700. Kjente ingenting under takeoff og under hele flyturen. Smertene kom litt i det venstre øret da vi skulle nedstige. Jeg holdt på å blåse ut via nesen som du sa, tok bare litt tid. Etterhvert smalt det i det venstre øret, og all smerte var borte Men tror du det er noen piloter, som også får litt dotter i ørene under nedstigning?
Gjest Anthrax Skrevet 30. desember 2016 #8 Skrevet 30. desember 2016 (endret) 2 minutter siden, FunnyBoy123 skrev: Jeg flyr kanskje 3 ganger i året. Fløy nylig fra Norge-Nederland med en Boeing 737-700. Kjente ingenting under takeoff og under hele flyturen. Smertene kom litt i det venstre øret da vi skulle nedstige. Jeg holdt på å blåse ut via nesen som du sa, tok bare litt tid. Etterhvert smalt det i det venstre øret, og all smerte var borte Men tror du det er noen piloter, som også får litt dotter i ørene under nedstigning? Min erfaring er å gjøre det jevnlig under både takeoff og landing (med en gang man merker at man hører litt mindre eller et ørlite trykk) - gjesp jevnlig eller blås så slipper det å bygge seg opp. Jeg tror nok alle piloter får det, trykk er trykk uavhengig av karrierevalg Du finner en metode som funker, gjerne øv i svømmebasseng osv da det er samme type trykk! Jeg var ivrig svømmer som liten så trykket er jeg vandt med å blåse ut (rekord i å skrive ordet trykk eller? hehe) Endret 30. desember 2016 av Anthrax
Gjest FunnyBoy123 Skrevet 30. desember 2016 #9 Skrevet 30. desember 2016 Akkurat nå, Anthrax skrev: Min erfaring er å gjøre det jevnlig under både takeoff og landing (med en gang man merker at man hører litt mindre eller et ørlite trykk) - gjesp jevnlig eller blås så slipper det å bygge seg opp. Jeg tror nok alle piloter får det, trykk er trykk uavhengig av karrierevalg Du finner en metode som funker, gjerne øv i svømmebasseng osv da det er samme type trykk! Jeg var ivrig svømmer som liten så trykket er jeg vandt med å blåse ut Vet du hva? Tusen hjertelig takk for svar. Skal ta alle tipsene dine, skal begynne å svømme litt (noen helger). Joda, har jo vært helt feil om man ikke kunne bli pilot, bare fordi man fikk litt trykk i ørene. Piloter er også helt normale mennesker Ha en god kveld
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #10 Skrevet 30. desember 2016 Tygge tyggis? Anonymkode: 31152...b7e
Gjest Anthrax Skrevet 30. desember 2016 #11 Skrevet 30. desember 2016 2 minutter siden, FunnyBoy123 skrev: Vet du hva? Tusen hjertelig takk for svar. Skal ta alle tipsene dine, skal begynne å svømme litt (noen helger). Joda, har jo vært helt feil om man ikke kunne bli pilot, bare fordi man fikk litt trykk i ørene. Piloter er også helt normale mennesker Ha en god kveld Ingen problem! I like måte, godt nyttår
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #12 Skrevet 30. desember 2016 For min del så hjelper det å svelge ofte både på opp- og nedturen, men det er litt slitsomt. Drikker brus for å ikke bli tørr i halsen. Å "holde inne" en rap litt slik at det løsner opp i ørene hjelper også. Hehe... Å sitte og tvinge frem en gjesp hjelper, men ser jo også veldig dumt ut Anonymkode: 93f06...448
Gjest FunnyBoy123 Skrevet 30. desember 2016 #13 Skrevet 30. desember 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: For min del så hjelper det å svelge ofte både på opp- og nedturen, men det er litt slitsomt. Drikker brus for å ikke bli tørr i halsen. Å "holde inne" en rap litt slik at det løsner opp i ørene hjelper også. Hehe... Å sitte og tvinge frem en gjesp hjelper, men ser jo også veldig dumt ut Anonymkode: 93f06...448 Hehe, takk for svar Ha en fin kveld.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #14 Skrevet 31. desember 2016 Man trenger egentlig ikke gjespe på ordentlig, det er vel så effektivt å etterlikne et gjesp. Litt vanskelig å beskrive hvordan man gjør det, men det er en kombinasjon av å gjespe og å bite tennene sammen. Munnen skal være nesten lukket og tennene litt fra hverandre. Anonymkode: f124f...c1d
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #15 Skrevet 31. desember 2016 Tygg tyggis for harde livet og gjesp en real gjesp under takeoff og landing Og drikk vann. Anonymkode: 00b0c...c51
charmisss Skrevet 3. januar 2017 #16 Skrevet 3. januar 2017 Du kommer til å bli sjekket opp og ned i mente når det gjelder helsa di og da sjekker de også hørselen, som må være god før du får et flysertifikat. Dotter i ørene forsvinner gjerne med alderen, får inntrykket av du kanskje ikke er så gammel? Jeg er flyvertinne og sleit mye med å utligne i starten, men kroppen venner seg til livet i luften etterhvert.
gard Skrevet 14. januar 2017 #17 Skrevet 14. januar 2017 Jeg fikk dotter i ørene da jeg fløy første gang og det var fordi jeg ikke fant ut av dette med utligning av trykket. Men nå med ca 80 flighter i året så har jeg lært med det. Når du utligner trykket kommer du ikke til å få dotter i ørene igjen :-)
Gjest FunnyBoy123 Skrevet 5. februar 2017 #18 Skrevet 5. februar 2017 På 1/3/2017 den 9.34, charmisss skrev: Du kommer til å bli sjekket opp og ned i mente når det gjelder helsa di og da sjekker de også hørselen, som må være god før du får et flysertifikat. Dotter i ørene forsvinner gjerne med alderen, får inntrykket av du kanskje ikke er så gammel? Jeg er flyvertinne og sleit mye med å utligne i starten, men kroppen venner seg til livet i luften etterhvert.
Gjest FunnyBoy123 Skrevet 5. februar 2017 #19 Skrevet 5. februar 2017 På 1/3/2017 den 9.34, charmisss skrev: Du kommer til å bli sjekket opp og ned i mente når det gjelder helsa di og da sjekker de også hørselen, som må være god før du får et flysertifikat. Dotter i ørene forsvinner gjerne med alderen, får inntrykket av du kanskje ikke er så gammel? Jeg er flyvertinne og sleit mye med å utligne i starten, men kroppen venner seg til livet i luften etterhvert. Nei, er bare 16 år gammel. Da jeg flydde hjem fra Schiphol, merket jeg ingenting i ørene mine. Godt poeng, jo mer man er i luften, desto mer blir ørene vant til det. Tusen takk for svar, Mrs flyvertinne Ha en fin dag.
Gjest FunnyBoy123 Skrevet 5. februar 2017 #20 Skrevet 5. februar 2017 På 1/14/2017 den 10.45, gard skrev: Jeg fikk dotter i ørene da jeg fløy første gang og det var fordi jeg ikke fant ut av dette med utligning av trykket. Men nå med ca 80 flighter i året så har jeg lært med det. Når du utligner trykket kommer du ikke til å få dotter i ørene igjen :-) Tusen takk for svar, Gard! Ha en fin dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå