AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #1 Skrevet 30. desember 2016 Er jeg dwn eneste som gruer seg til nyttårsaften? Blir dårlig og griner av bare tanken på at det er så kort tid til det. Jeg går på medisiner mot depresjon og angst, men i det siste kommer angsten spesielt, og er såå redd for at den skal komme sterkere på nyttårsaften. Vet ikke hvorfor men all det fyrverkeri kaoset er skremmende... Noen tips til hva jeg kan gjøre? Anonymkode: 8189e...e51
Rumle Skrevet 30. desember 2016 #2 Skrevet 30. desember 2016 Føler med deg Tror nok det er mange som gruer seg til nyttårsaften, på forskjellige måter. Har du noen planer for dagen?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #3 Skrevet 30. desember 2016 Overstimulering? Jeg pleier ta med meg et par av naboens mer skvetne hunder, og reise på hytta. Der har vi det fredelig hele gjengen. Anonymkode: 32c6e...cc8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #4 Skrevet 30. desember 2016 Jeg har ikke feiret nyttår noe særlig de siste årene utenom en god middag med kjæresten og noen ganger et vennepar eller to. I år kan det hende jeg blir sittende alene eller er med foreldrene, litt kjipt men det går det også. Skulle ønske jeg hadde leid en hytte på fjellet, koser meg så da, tankene får fri flyt. Anonymkode: e9038...af7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #5 Skrevet 30. desember 2016 3 minutter siden, Rumle skrev: Føler med deg Tror nok det er mange som gruer seg til nyttårsaften, på forskjellige måter. Har du noen planer for dagen? Ja, en ting er jo selve nyttårsaften, noe jeg gruer meg mest til for øyeblikket. Men så er det tanken på at enda et år er forbi osv... nei, har ingen planer. Men ute tørr jeg ikke gå uansett, vil unngå alt med feiringen/fyrverkeri. Uansett hva man gjør vil man jo få med seg lydene, og man vet at det er nå det skjer. Uff Anonymkode: 8189e...e51
Rumle Skrevet 30. desember 2016 #6 Skrevet 30. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, en ting er jo selve nyttårsaften, noe jeg gruer meg mest til for øyeblikket. Men så er det tanken på at enda et år er forbi osv... nei, har ingen planer. Men ute tørr jeg ikke gå uansett, vil unngå alt med feiringen/fyrverkeri. Uansett hva man gjør vil man jo få med seg lydene, og man vet at det er nå det skjer. Uff Anonymkode: 8189e...e51 Forstår at det er vanskelig. Jeg gruer meg også til å begynne et nytt år, men jeg prøver å huske på at det er litt godt med en ny start også. Kanskje du kan prøve å lag en plan for noe hyggelig du kan gjøre i morgen? Se en bra film, lage noe god mat? Prøve å holde fokuset på noe som er litt ok? Det betyr ikke at det ikke blir vanskelig, men det hjelper av og til å prøve å se ting fra et litt annet perspektiv.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #7 Skrevet 30. desember 2016 Jeg har isolert meg en del, både pga angst og depresjon. Så har ikke så stort nettverk. Har noen få venner men de er opptatt med familien, og har ingen kjæreste heller. Men kan kanskje være med forendrene mine, men de vet ikke at jeg sliter psykisk på den måten. Skulle ønske jeg klarte å sove og ikke merket noe, men selvfølgelig sliter jeg med å få sove også... Anonymkode: 8189e...e51
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #8 Skrevet 30. desember 2016 3 minutter siden, Rumle skrev: Forstår at det er vanskelig. Jeg gruer meg også til å begynne et nytt år, men jeg prøver å huske på at det er litt godt med en ny start også. Kanskje du kan prøve å lag en plan for noe hyggelig du kan gjøre i morgen? Se en bra film, lage noe god mat? Prøve å holde fokuset på noe som er litt ok? Det betyr ikke at det ikke blir vanskelig, men det hjelper av og til å prøve å se ting fra et litt annet perspektiv. Glemte forresten å skrive TS på de to forrige ny start høres ikke så ille ut ❤️ Ja, kan jo prøve å holde fokuset på noe annet, som film/serie. Takk for alle tipsene/støtten dere! ❤️ Betyr mye! Anonymkode: 8189e...e51 1
Rumle Skrevet 30. desember 2016 #9 Skrevet 30. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Glemte forresten å skrive TS på de to forrige ny start høres ikke så ille ut ❤️ Ja, kan jo prøve å holde fokuset på noe annet, som film/serie. Takk for alle tipsene/støtten dere! ❤️ Betyr mye! Anonymkode: 8189e...e51 Ja, ny start kan være ok - begynnelsen på et nytt kapittel Håper morgendagen blir bedre enn du frykter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #10 Skrevet 30. desember 2016 Putt ørepropper i ørene Anonymkode: cf118...b98
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #11 Skrevet 30. desember 2016 Ta kontakt med gamle venner, kanskje de har savnet deg? Anonymkode: f7157...485
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #12 Skrevet 30. desember 2016 Husk at det bare er én dag, eller strengt tatt noen timer. Å grue seg til sånne dager er den verste delen av det, er min erfaring. Det er så meningsløst å la hele romjula bli ødelagt på grunn av noen små timer. Anonymkode: 8cc8a...351
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 #13 Skrevet 30. desember 2016 Nei, du er ikke den eneste. Jeg haaater nyttårsaften. Hater rakettene og hater at 2016 snart er slutt. Jeg tenker på alle som er glade og feirer nyttårsaften og på neste nyttårsaften er de døde i sykdom eller ulykker. Jeg ønsker heller ingen andre godt nytt år. Det er et prinsipp jeg har. Anonymkode: cf390...986
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #14 Skrevet 31. desember 2016 På 30. desember 2016 den 15.21, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker heller ingen andre godt nytt år. Det er et prinsipp jeg har. Anonymkode: cf390...986 Hvordan forholder du deg til folk som ønsker deg godt nytt år, ansikt til ansikt/teksting? Blir det ikke litt frekt å ikke si noe tilbake? Anonymkode: 8189e...e51
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2016 #15 Skrevet 31. desember 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan forholder du deg til folk som ønsker deg godt nytt år, ansikt til ansikt/teksting? Blir det ikke litt frekt å ikke si noe tilbake? Anonymkode: 8189e...e51 Sier bare "takk for det". De som kjenner meg, vet hvorfor jeg ikke ønsker andre godt nytt år. Anonymkode: cf390...986
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå