Gå til innhold

Shampoo i øyet - dagen etter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

I går presterte jeg å få shampoo i øyet. Fikk skylt det ut kjapt, og øyet var bare litt irritert etterpå, men i dag synes jeg fortsatt øyet er veldig irritert og jeg begynner å lure på om jeg ikke fikk ut alt eller om det er på vei til å utvikle seg en infeksjon. Samtidig har jeg skylt øyet med lunkent vann mange ganger (et par minutter konstant skylling hver gang). Kjente første gangen at det ble litt bedre, men det går ikke mange minuttene fra jeg har skylt øyet til det kjennes tørt og irritert ut igjen. Samtidig er ikke øyet rødt, det ser ikke unormalt ut på noen måte og jeg ser også helt fint, så derfor lurer jeg litt på om det bare kan være at irritasjonen sitter i en stund etterpå?

Det er en del år siden jeg fikk shampoo i øyet sist, også synes jeg det er kleint å dra på legevakten for ingenting. Det ser jo normalt ut, jeg ser helt fint osv., det er mer at det er irritabelt og kjennes tørt ut enn noe annet. Og da bare i øvre øyelokk, på en måte. I tillegg til tørt og irritert øye har jeg også litt vondt i hodet, men det regner jeg med har sammenheng med øyet. 

Noen tips eller tanker? :blomst:

Anonymkode: f7a9a...207

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øyet er nok irritert, mulig med en liten rift å hornhinnen, fordi du har skylt og renset alt for mye. Shampooen er ute av øyet for lenge siden. Det beste du kan gjøre nå er å la øyet få ro, ikke skyll mer, og ikke gni deg i øyet. 

Skrevet

vanlig vann tørker ut øyet, så det er ikke så veldig rart at det kjennes tørt og irritert ut.
Bruk øyeskyllevann, eller lag deg saltvannsløsning.

Anonymkode: 910b5...849

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...