Gjest Coolaid Skrevet 29. desember 2016 #21 Skrevet 29. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det tærer på samvittigheten min. Den ene gangen jeg ble tatt ?Nei kan ikke si at jeg burde bli tatt oftere, for jeg oppfører meg i fylla. og det gjorde jeg også i går. Saken var at jeg ikke ville reise hjem, og bestemte meg for å heller kverulere med politiet. Ja jeg spurte om råd, men rådet ditt var å be meg endre min oppførsel.. Jeg hadde kommet til å endre min oppførsel hadde jeg oppført meg som en idiot.. Noe jeg ikke gjorde, jeg diskuterte.. Anonymkode: 370db...aec Du skriver selv at du har vært på fylla tidligere. Er du på fylla er du ikke klar i toppen og oppfører deg rasjonelt. Jeg er temmelig sikker på at du, som alle andre på fylla, har gjort og sagt haugevis med idiotiske ting som du selv ikke husker, husker litt av, eller bare syns er flaut, morsomt eller i rekken av ting som du kanskje skulle ha ugjort. Når det gjelder oppførselen din ved situasjonen som innlegget handler om, så motsier du deg selv. Du spør i hovedinnlegget om du skal be om unnskyldning fordi du har kverulert med politiet. Du skriver også at du har "små minner"- det betyr at du ikke husker hva som egentlig skjedde, eller at du bare husker bruddstykker av det. Du skriver også at du ikke vil endre din oppførsel men hadde gjort det om du hadde oppført deg som en idiot. Finn feilen. Du lurer på om du skal be politiet om unnskyldning men du har ingenting å be om unnskyldning for. Du vil heller ikke lære av situasjonen og endre oppførselen din. Det som faktisk skjedde er at du har fått et pålegg fra politiet om å forlate festen og komme deg hjem. Det fungere slik: Enhver plikter straks å rette seg etter de pålegg, tegn eller øvrige signaler som politiet gir. Dette står i politiloven § 5. Ifølge § 7 kan politiet gripe inn: "1 for å stanse forstyrrelser av den offentlige ro og orden eller når omstendighetene gir grunn til frykt for slike forstyrrelser 2 for å ivareta enkeltpersoners eller allmennhetens sikkerhet 3 for å avverge eller stanse lovbrudd." Videre følger det av § 7 at politiet blant annet kan "avvise, bortvise, fjerne eller anholde personer". Du har fått et pålegg fra politiet om å forlate stedet og gå hjem. Det er ikke vanskelig å skjønne hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #22 Skrevet 29. desember 2016 4 minutter siden, Coolaid skrev: Du skriver selv at du har vært på fylla tidligere. Er du på fylla er du ikke klar i toppen og oppfører deg rasjonelt. Jeg er temmelig sikker på at du, som alle andre på fylla, har gjort og sagt haugevis med idiotiske ting som du selv ikke husker, husker litt av, eller bare syns er flaut, morsomt eller i rekken av ting som du kanskje skulle ha ugjort. Når det gjelder oppførselen din ved situasjonen som innlegget handler om, så motsier du deg selv. Du spør i hovedinnlegget om du skal be om unnskyldning fordi du har kverulert med politiet. Du skriver også at du har "små minner"- det betyr at du ikke husker hva som egentlig skjedde, eller at du bare husker bruddstykker av det. Du skriver også at du ikke vil endre din oppførsel men hadde gjort det om du hadde oppført deg som en idiot. Finn feilen. Du lurer på om du skal be politiet om unnskyldning men du har ingenting å be om unnskyldning for. Du vil heller ikke lære av situasjonen og endre oppførselen din. Det som faktisk skjedde er at du har fått et pålegg fra politiet om å forlate festen og komme deg hjem. Det fungere slik: Enhver plikter straks å rette seg etter de pålegg, tegn eller øvrige signaler som politiet gir. Dette står i politiloven § 5. Ifølge § 7 kan politiet gripe inn: "1 for å stanse forstyrrelser av den offentlige ro og orden eller når omstendighetene gir grunn til frykt for slike forstyrrelser 2 for å ivareta enkeltpersoners eller allmennhetens sikkerhet 3 for å avverge eller stanse lovbrudd." Videre følger det av § 7 at politiet blant annet kan "avvise, bortvise, fjerne eller anholde personer". Du har fått et pålegg fra politiet om å forlate stedet og gå hjem. Det er ikke vanskelig å skjønne hvorfor. Ja jeg skriver at jeg ikke vil endre min oppførsel i fylla, for dette er noe som har hendt meg en gang.. Noe som ikke betyr at jeg må endre meg.. Ja jeg husker relativt lite av det som hendte, men har minner om at jeg diskuterte med politiet. har også fått bekreftet dette av noen som var med meg i går kveld. Hadde jeg vært en idiot ville jeg endt opp i fyllearresten , og ikke blitt sendt hjem. Ja jeg spurte om jeg burde beklage meg for denne hendelsen, for jeg har aldri vært i kontakt med politiet tidligere med tanke på fyll. En som stadig blir tatt av politiet i fylla ville ikke tenkt på denne måten.. Anonymkode: 370db...aec
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #23 Skrevet 29. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det tærer på samvittigheten min. Den ene gangen jeg ble tatt ?Nei kan ikke si at jeg burde bli tatt oftere, for jeg oppfører meg i fylla. og det gjorde jeg også i går. Saken var at jeg ikke ville reise hjem, og bestemte meg for å heller kverulere med politiet. Ja jeg spurte om råd, men rådet ditt var å be meg endre min oppførsel.. Jeg hadde kommet til å endre min oppførsel hadde jeg oppført meg som en idiot.. Noe jeg ikke gjorde, jeg diskuterte.. Anonymkode: 370db...aec Nei syns ikke du skal unnskylde deg, det virker masete. Bare ikke gjør det igjen. Og det du skrver her er også kverulering, så vedkommende som gikk utifra at du er kranglete i fylla er nok ikke helt på bærtur. Skjønner heller ikke hvorfor du vil be om unnskyldning når du mener at du oppførte deg. Anonymkode: de0f2...899
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2016 #24 Skrevet 29. desember 2016 Må si jeg skjønner ikke tankegangen til flere her. Ts skriver at han husker lite, men at han ble sendt hjem og nå har dårlig samvittighet for en oppførsel som tydeligvis ikke er slik han vanligvis er når han drikker. Ble du dopet eller noe tror du? Jeg syns det er helt ok å si unnskyld. Og du trenger visst å gjøre det for din egen del. Selv ville jeg valgt å sagt unnskyld i den mailen og bedt om at beskjed ble overgitt til de som måtte rykke ut pga deg. Og deretter ansett det som ferdig. Til tross for påstander om at politi ikke snakker seg imellom.. De gjør jo det, og på små steder er det veldig lett å komme på kant med andre, også politiet. Derfor er det bare fint at ts viser politiet at situasjonen går inn på han, og at politiet får respons på jobben sin. De får så mye pes at de vil nok sette pris på at noen faktisk angrer på oppførselen og viser det i ord og handling. Jeg ville dessuten passet på hva jeg drakk fremover, og hvor mye, for å unngå en lignende situasjon igjen. Anonymkode: 43441...3b5
jabx Skrevet 29. desember 2016 #25 Skrevet 29. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er helt ok å si unnskyld. Og du trenger visst å gjøre det for din egen del. Selv ville jeg valgt å sagt unnskyld i den mailen og bedt om at beskjed ble overgitt til de som måtte rykke ut pga deg. Og deretter ansett det som ferdig. Til tross for påstander om at politi ikke snakker seg imellom.. De gjør jo det, og på små steder er det veldig lett å komme på kant med andre, også politiet. Derfor er det bare fint at ts viser politiet at situasjonen går inn på han, og at politiet får respons på jobben sin. De får så mye pes at de vil nok sette pris på at noen faktisk angrer på oppførselen og viser det i ord og handling. Anonymkode: 43441...3b5 De fleste angrer på dumme ting de gjør i fylla. Det er unødvendig å lage noe mer ut av denne saken. Politiet er ferdig med den for lengst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå