Gå til innhold

Spiser masse og sulter seg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en enten eller person. Eller er egentlig ikke sånn, er blitt sånn. Føler ikke lenger jeg styrer meg og klarer ikke endring. Isåfall må den eneste endringen bli og ikke spise så masse. Jeg kan sulte meg i to uker for og så spise alt jeg kommer over. Ikkke fordi jeg har lyst på mat eller er sulten. Det bare skjer på tvang på en måte. Føler jeg må gjøre det, likevel når jeg ikke vil opp i  vekt. Ingen ser dette på utsiden men det er noe som skjer hver dag. Enten eller. Nå har jeg sulta meg i snart fjorten dager, og vil ikke mer.. men aner ikke hva jeg skal gjøre.. føler ikke jeg blir trodd av å fortelle noen siden jeg ikke er undervektig.. vil ikke mer.. Min bmi er 21.      Har prøvd å hinte og snakke om det til psykologen mange ganger, men hun tar ikke hintet/ bytter tema som om det ikke er viktig. Dette er jo alt som står i hodet mitt,og har snart gjort det i tre år.    

Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 86ebf...481

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv det i et brev til psykologen tydelig. Da slipper du å si det høyt. 

Anonymkode: 86903...0db

Skrevet

Du bør uansett gå til legevakt nå. Du er vel samme bruker som postet i går. Du kan dø av dette her vet du. Bare gå på legevakten med en gang. Vær så snill. 

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør uansett gå til legevakt nå. Du er vel samme bruker som postet i går. Du kan dø av dette her vet du. Bare gå på legevakten med en gang. Vær så snill. 

Det i går ble slettet.. prøver ikke fremheve noe, mente bare å be om råd? Tror du dette kan være farlig når det har gått to uker? Spiste masse masse før det. Over tre tusen kalorier

Skrevet

Jeg fikk beskjed av min lege at dette er bulimi. At man ikke trenger å kaste opp for å ha bulimi, men heller den kombinasjonen av overspising-kompensering. Vet ikke om dette nødvendigvis stemmer, var det jeg fikk beskjed om av lege. Det er ganske vanlig at de med bulimi er normalvektige. Det er farlig ja.

Anonymkode: 10b1d...746

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk beskjed av min lege at dette er bulimi. At man ikke trenger å kaste opp for å ha bulimi, men heller den kombinasjonen av overspising-kompensering. Vet ikke om dette nødvendigvis stemmer, var det jeg fikk beskjed om av lege. Det er ganske vanlig at de med bulimi er normalvektige. Det er farlig ja.

Hvorfor er det farlig ? På hvilken måte? Det er vekk først farlig når man blir tynn?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det i går ble slettet.. prøver ikke fremheve noe, mente bare å be om råd? Tror du dette kan være farlig når det har gått to uker? Spiste masse masse før det. Over tre tusen kalorier

Selvsagt er det veldig farlig. Du kan dø av det. Gå på legevakten NÅ. Så får du hjelp! Kjære deg.. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det veldig farlig. Du kan dø av det. Gå på legevakten NÅ. Så får du hjelp! Kjære deg.. 

Skal det nå, men føler meg ikke dårlig eller noe så synes det blir litt "flaut". Føler meg som en overdriver... men hvorfor kan folk gå 40 dager osv uten mat og leve? Har jo kun gått 14 dager.. er lite i forhold til dem.. 

Skrevet

Skal det nå, men føler meg ikke dårlig eller noe så synes det blir litt "flaut". Føler meg som en overdriver... men hvorfor kan folk gå 40 dager osv uten mat og leve? Har jo kun gått 14 dager.. er lite i forhold til dem.. 

Det er ikke flaut og du overdriver ikke. Nei, 14 dager uten mat er svært lenge og du må ha hjelp. Bare reis på legevakten og ikke tenk mer nå. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At noen klarer å gå så lenge uten mat betyr ikke at det ikke er skadelig.

Skrevet

Det kan være farlig selv om du ikke er undervektig! Er mye som skjer med kroppen når den ikke får føde. Et eksempel kan være jernmangel. Først får man jernmangel, dette fører videre til anemi (lite hemoglobin). Hemoglobin er blodceller som frakter oksygen. Dermed får du for lite oksygen til kroppen. Hvis det blir alvorlig nok og de indre organene dine ikke får nok oksygen, så sliter du... og dette er bare ett eksempel på alle de tingene som kan gå galt i kroppen. Skal ikke så mye til før kroppen er i ubalanse. 

Selv om noen KAN leve en god stund uten mat, så ville jeg ikke risikert livet mitt for denne teorien. 

Anonymkode: 6334d...a98

Skrevet

Vil bare gå ned litt i vekt. Har ikke gått ned så mye, kanskje 5 kg og alt er nok vann ;-)

Skrevet

Hvis du mener at 5 kg på to uker ikke er mye, så bør du uten tvil skaffe hjelp. Dette er dessverre ikke en bra tankegang TS. 

Skrevet

Hvis du mener at 5 kg på to uker ikke er mye, så bør du uten tvil skaffe hjelp. Dette er dessverre ikke en bra tankegang TS. 

Det er vel kanskje en del. Mener ikke det er Bra tankegang, og prøver å få råd her så slutt med TS

Skrevet

Sorry, det var ikke meningen å virke krass :) Vil bare at du skal forstå at du er fin som du er, du trenger ikke å slanke bort de 5 kiloene. Og TS betyr trådstarter, så jeg skrev det ikke for å være slem.

Det var jeg som skrev over om jernmangel osv og det er ikke for å skremme deg eller være slem. Vil bare at du skal se alvoret i det, så du ikke tar for lett på det. For det kan være farlig å ikke spise over så lang tid. 

Skrevet

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Det skal også være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre.

Lykke til!

Sulosi, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...