Gå til innhold

Skumle menn på fetlife!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hvordan vet man om man kan stole på folk fra fetlife (eller sextreffsider generelt)? Er ikke medlem der fordi jeg desperat øsnker sex men fordi jeg vil prøve ut BDSM. Etter at jeg la ut et par bilder av meg og blitt medlem i noen grupper så har jeg fått MANGE meldinger fra menn. Jeg blir helt stresset! Vet ikke om jeg tør å møte noen for de mennene der virker sykt desperate. Eller ihvertfall noen av de. Mange av de mennene der skriver at de vil rive av meg klærne og pule meg hardt og jeg blir mildt sagt redd. Ikke kåt. Jeg vil jo bli respektert selv om jeg vil prøve ut BDSM. :( Og de som virker hyggelige ut i meldingene spør jo med en gang etter mobilnummeret mitt etter at jeg har svart de. Kanskje det er veldig spesielle menn som er medlem der? Hvordan vet jeg om noen er til å stole på?

Hadde god kontakt men en snill mann der og vi har chattet en del, men når jeg går inn på profilen hans så ser jeg at han er medlem på en gruppe som heter: "'cruel torture ideas and stories, only most severe, painful and insane suffering agony and abuse". Da kuttet jeg ut kontakten. :( Kanskje jeg ikke er kinky nok til å være medlem der?

Anonymkode: c2e28...8d0

• Liker 2
Skrevet

Jeg var også på en liknende side. Det var mange merkelige menn der, og opplevde mye av det du beskriver. Jeg ble nærmest overfalt i begynnelsen, og ble sjokkert over mange av meldingene der. Man må være litt tykkhudet, ignorere alle idiotene, kun skrive med de som virker hyggelige, har du fått et godt inntrykk kan man møtes på et offentlig sted. Det er som å finne en nål i en høystakk, men jeg fant til slutt kjæresten min der. Jeg var på nippet til å melde meg ut for mistet troen på at det fantes normale mannfolk da jeg var der, men glad jeg ble. Men ble mer hardhudet etterhvert, slettet blokkerte og ignorerte. 

Anonymkode: 2cec3...d8d

• Liker 1
Skrevet

Vær veldig forsiktig med hvem du treffer.

Jeg har vært heldig, traff en kjempegrei fyr og ei dame (hver for seg). Ikke hatt sex med de, men bruker god tid for å bli kjent.

Styr unna de som stresser deg og som ikke gir deg tid til å bli kjent. Mange psykopater der ute. 

• Liker 4
Skrevet

Du må rettogslet bruke sunn fornuft. Du må selv prøve å finne ut hvem du tør å stole på. 

Selv møter jeg aldri menn alene. Jeg møter dem enten sammen med andre, eller på BDSM event (jeg går jevnlig på nonna). Om de ikke godtar det, så får de altså ikke møte meg. 

OM du vil møte dem, husk å først møte dem på en cafe, en nøytral sted med folk rundt! Ha en backup, en venn/venninne som vet hvor du er, som du kan sende sms til "har det ok" eller sånn etterhvert.. hun bør altså vite hvor dere er. Om hun ikke hører noe skal hun ringe deg. 

men sånn btw, fetlife er ikke designet til å være sextreff side ;) det er et sosialt nettverk. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har fått uhorvelige mengder søplepost på fetlife, chattet med noen gale og noen normale og møtt noen få.

Det er nok unormalt mange tullinger og galninger på slike sider, så bare vær forsiktig og bruk god tid på å bli kjent dersom du får god kontakt med noen av dem. :)

De jeg har faktisk møtt har vært helt ok til helt fantastiske. Men de har jeg også brukt laaang tid på å bli kjent med. Kjæresten min hadde jeg skrevet med i over et år før vi møttes. ;) Og jeg fikk både face, snap osv før jeg traff han. Han har smellgod jobb, er en oppegående type med et stort sosialt nettverk osv. Jeg vet ikke om jeg hadde turt å møte noen jeg ikke hadde fått vite slikt om på forhånd.

Så bare overse spøleposten, ikke svar alle, det trenger du ikke. Bruk lang tid på å bli kjent. Få deres opplysninger før du gir ut ditt. Møt dem på offentlig sted. Aldri bli med dem hjem før du vet mer om dem, dvs møt dem offentlig flere ganger. Og ikke bli med på BDSM-lek før du er heeelt trygg på han.

Med meg har det alltid gått fint, når jeg har fulgt disse "reglene" for meg selv. :) Lykke til!

Anonymkode: 318e6...f0e

• Liker 5
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei hvordan vet man om man kan stole på folk fra fetlife (eller sextreffsider generelt)? Er ikke medlem der fordi jeg desperat øsnker sex men fordi jeg vil prøve ut BDSM. Etter at jeg la ut et par bilder av meg og blitt medlem i noen grupper så har jeg fått MANGE meldinger fra menn. Jeg blir helt stresset! Vet ikke om jeg tør å møte noen for de mennene der virker sykt desperate. Eller ihvertfall noen av de. Mange av de mennene der skriver at de vil rive av meg klærne og pule meg hardt og jeg blir mildt sagt redd. Ikke kåt. Jeg vil jo bli respektert selv om jeg vil prøve ut BDSM. :( Og de som virker hyggelige ut i meldingene spør jo med en gang etter mobilnummeret mitt etter at jeg har svart de. Kanskje det er veldig spesielle menn som er medlem der? Hvordan vet jeg om noen er til å stole på?

Hadde god kontakt men en snill mann der og vi har chattet en del, men når jeg går inn på profilen hans så ser jeg at han er medlem på en gruppe som heter: "'cruel torture ideas and stories, only most severe, painful and insane suffering agony and abuse". Da kuttet jeg ut kontakten. :( Kanskje jeg ikke er kinky nok til å være medlem der?

Det er jo å be om å bli lagt i kiste eller leve som underkvinne i en kjeller. Tenke deg om, da? Min bestemor sa at jeg aldri skulle stole på noen og det har bragt  meg hit. 

Skrevet

Det med BDSM lek var det godt noen sa.. jeg glemte det i mitt innlegg.. Aldri lek med noen før du stoler 100% på dem, og har snakket om grenser, kodeord og hva dere vil prøve. 
Være tydelig på grensene dine! (har du forresten fyllt ut et BDSM sjekkliste skjema?) 

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heh, jeg er medlem av den gruppen selv faktisk.

Jeg opplever mye det samme som deg, men faktisk mer på møteplassen ol steder. Fetlife er merkelig nok fredeligere, for min del. Men så bor jeg i UK, så det er mulig det demper ting noe av en eller annen grunn.

Anonymkode: 25774...d7e

• Liker 1
Skrevet

Bilderesultat for meme

Anonymkode: c93ea...500

• 3 uker senere...
Skrevet

Prøv og meld deg inn i club4 isteden. 

Der virker de mer seriøse og kan arrangere treff eller du kan møte på klubben for å se osv. 

Skrevet

Det er vel slik på Fetlife som det er på alle nettforums; Den som skriker og maser mest har minst å fare med.

Det finnes utrolig mange "dominante menn" som har skremmende lite virkelighetsorientering, som forlanger lydighet fra første melding..men som aldri kommer til å møte opp om dere avtaler et møte. Tastatur-runkere kan virke veldig skremmende siden de, naturlig nok, ikke har noe holdepunkt i forhold til virkelighetens bdsm. 

Det er sagt veldig mye bra i denne tråden. Det viktigste er at du ikke skylder avsender av en melding noe. Om den ikke gir deg noe utbytte, eller profilen til avsender ikke er fristende, så ikke svar. Om vedkommende maser videre, blokker.

Selv møter jeg helst folk på events i lokalforeninger, men om jeg skal møte helt ukjente, og gjerne uerfarne, så er det viktig å gi vedkommende tid til å bli komfortabel. Det er et skjæringspunkt mellom motparts trygghet, og mitt behov for "progresjon" i dialogen slik at jeg ikke føler meg som en tilbyder av online-fantasilek. 

Skrevet

En god tommelfingerregel er å følge magefølelsen, og å ikke akseptere, validere eller "unnskylde" atferd du ikke ville akseptert eller validert ansikt til ansikt. Får du meldinger med slikt innhold, ikke svar. Slett, blokker og gå videre.

Jeg har også profil på det nettstedet, og har hatt det i noen år, og blir ikke lenger like overrasket av hva enkelte får seg til å skrive i meldinger. Hva jeg gjør? Vel, jeg svarer ikke. Lar det fare. Ignorerer og evt. blokkerer den aktuelle profilen om det er helt over styr. Det er poengløst å prøve å oppdra disse taperne - det prøvde jeg i begynnelsen, og fant fort ut at det beste var å ignorere og ikke svare. Også for min egen del - jeg ville jo ikke tatt i de folka der med ildtang engang, så hvorfor gidde å svare dem på de ekle meldingene deres..?

Sier meg for øvrig helt enig med siste taler: du skylder ingen noe som helst. Dette husker jeg at jeg brukte lang tid på å forstå, både på fetlife og på typiske datingsider, at selv om noen sender meg en melding så skylder jeg dem faktisk ikke noe svar. Altså, man gjør virkelig ikke det. Det er INGEN som bestemmer over deg, og det er ikke sånn at du må svare - eller lese meldingen overhodet. Senest sist jeg sjekka fetlife (gikk inn nå) lå det 2 meldinger der. Jeg har en profil hvor det står i klartekst at jeg ikke er ute etter et knull, onenightstand eller "d/s-forhold" osv., men det er et faktum at mange bare ser på bildene og så taster de i vei. Det ser man veldig enkelt om man har en såpass streng/bitchy profil som jeg har, og da lar jeg det bare fare. Gidder ikke bruke tid og energi på sånne "menn" - jeg ser med en gang at de er ute etter et enkelt ligg og tror fetlife er en slags håndjern-og-pisk-versjon av sextreff.no. Faktisk synes jeg det å sende andre meldinger uten å ha lest profilteksten er ganske provoserende, men det viser jo igjen at det er helt ok å ikke gi dem noen oppmerksomhet.

Gi heller ALDRI fra deg personsensitiv info, herunder mobiltelefonnummer og e-mail-adresse. Aldri, aldri, før du har møtt personen. Og skal du avtale et møte bør du være såpass trygg på vedkommende at du faktisk har lyst, og da på et offentlig sted, hvor du har en backup og hvor du kan trekke deg hvis du skulle ombestemme deg. Og ikke la deg presse til noe du ikke vil. Blir mannen for pågående og ting går fortere enn du er komfortabel med - back ut eller "ghost" ham, for du skylder ham ingen verdens ting. Det er mange som prøver å utnytte nykommerne og deres usikkerhet, og det er lett å tro at det er "vanlig" at menn som liksom skal være dominante oppfører seg sånn - det er det imidlertid IKKE. Det er jo en grunn til at de er single, alene og mangler filter for hva de får seg til å skrive, mene, hevde og kreve..

Jeg er også så slem at jeg skal dele følgende erfaring om nordmenn på fetlife: det er MANGE der som har dårlige forhistorier med det motsatte kjønn, og som søker validering gjennom å påta seg eller hevde en rolle som i deres øyne gir dem makt over andre (og hele tenningen ligger egentlig i det). Typisk svake menn med stort bekreftelsesbehov og lite hjernekapasitet som kaller seg "dominant" og hvis eneste informasjon på profilen er i gata "jeg søker ei å knulle, jeg er dominant og liker xx og yy". De er ikke interesserte i deg, hva du liker og ønsker, men kjører en egotripp og kjører gjerne over deg ved første anledning hvis de får muligheten. Og bildene de har er gjerne av en trent overkropp (hvis de har en), og 2-3 pikkbilder. That's it. Meldingene du får bærer gjerne preg av masseproduksjon, og det er ofte veldig lett å se at avsender ikke har lest profilteksten din - det tenker jeg også sier sitt om graden av seriøsitet (=ikke-eksisterende). Det er også MANGE (også av de som frekventerer Nonna) som har en rekke psykiatriske diagnoser og issues de forsøker å bearbeide gjennom BDSM, så at man går på Nonna er ikke nødvendigvis et tegn på at man er kjempeerfaren, flott og fantasisk. Og ja, jeg har vært der selv - mer enn én gang også for å sjekke ut hva det var for noe. Og jeg synes den rosemalinga som foregår angående hvor "trygt" det er i miljøet og at det å gå på Nonna liksom skal være ensbetydende med å være seriøs og fantastisk er direkte usant. Predators finnes overalt, og det bør man ikke kimse av.

Jeg tror du gjør deg selv mye godt hvis du slutter å svare på meldinger som du får dårlige vibber av. Er du i tvil, gå inn på den aktuelle profilen og se om det finnes relevant informasjon der - hvis ikke, ikke svar. Sett noen klare regler og grenser for deg selv. Finn ut hva du søker, mer konkret, og hva du IKKE søker - det siste er kanskje vel så viktig. Det er lett å la seg rive med av alle meldingene, gruppene og bildene - men det er til syvende og sist du som er sjefen i ditt liv, og du må finne ut hva som funker for deg og hva som ikke gjør det. Og blir det for mye - prøv en alternativ side. Fetlife er ikke designet for å være en slags BDSM-versjon av sukker, så om du søker en kjæreste og vil oppleve litt pisk og håndjern ala Fifty Shades (ikke at det er noe galt i det), så er kanskje sukker en bedre plattform for deg. De fleste menn er jo interesserte i å krydre sexlivet :) 

Anonymkode: bc8e7...da8

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er mye dritt på fetlife, og det tar mye energi og jobbe seg gjennom det. Vær forsiktig!

Det man fort glemmer når man er det er inne, ettersom det blir litt som å gå rundt på supermarked med ei handleliste, er at seksualiteten er en del av deg som menneske og du skal bære den med deg gjennom hele livet ditt. det nytter ikke bare å  gå gjennom handlelista "bondage? Check! Wet? Check! Lakk? Check!", det handler der som alle andre kanaler man møter mennesker i om kjemi. Det nytter ikke om dere matcher aldri så godt på handlelista deres, dersom dere ikke kommer overens og stoler på hverandre - da kan det bli farlig.

Jeg har en nei-liste, og denne går jeg etter uansett hvor bra vi matcher seksuelt.

• menn som objektifiserer meg
  • menn som er lite respektfulle
  • menn som uten å være invitert til det legger ut om sine seksuelle fantasier
  • menn som uten å være invitert til det tar en dominant rolle ovenfor meg via tekst
  • menn som snakker nedelatende om meg eller andre kvinner
  • menn som tekster med stor braveour, men har lite erfaring
  • menn som ikke er ydmyke ovenfor situasjonen
  • menn som snakker mye om seg selv og hva de vil gjøre med meg(en doms fokus bør i mine øyne ikke være å slå seg selv på brystet, men å være var for meg og mine grenser)

Å møte noen der, skal være å som å møte noen gjennom sukker.no føler jeg. Jada, vi har et felles mål om en seksuell partner med like ønsker, men det skal allikevel bunne i genuin interesse og respekt for motparten. det er så viktig, spesielt når man har behov for sås tor grad av tillit som man ofte har når man skal begi seg ut på skyggesiden sammen.

Ikke selg det selv kort, det er flere fabelaktige menn på FL - men man må grave gjennom litt grums. Stol på magefølelsen as well, virker det shady kan du backe ut når som helst. Du er ikke skyldig noen noe som helst, selv om dere har både tekstet og møttes - og ingen er skyldig deg å bli med på noe de er ukomfortable med.

Anonymkode: 5b0a4...0c7

• Liker 2
Skrevet

BDSM er ikke noe damer må oppsøke forum for å få erfare. Dette er noe damer sier de vil prøve ut når de er i et trygt og godt forhold sammen med en mann. De aller fleste menn ønsker å tilfredstille noe du liker. 

Gå for all del ikke inn på sider som fetlife eller andre slike forum uten å vite hva du leter etter. Du bør ihvertfall ikke ha kontakt med menn som er desperat og spør etter telefonnummer eller andre desperate ting. En normal mann vil la deg føre kontakten i ditt tempo, uten å forestille seg at det er noe mer enn en prat blandt venner.

Skrevet

Snakket en gang med ei dame på fetlife, første og siste gang. Jeg tok det som jeg alltid gjør veldig med ro, og hun var veldig opptatt med at jeg hadde arbeid og hvilke arbeid jeg hadde. Var tilfeldigvis arbeidsledig da. Plutselig stoppet kontakten. Ja det er lov det, men synes det er merkelig at man ikke kan snakke sammen mer da plutselig. Jeg har aldri vært desperat, aldri presset, alltid latt damen føre samtalen slik at hun ikke føler noe press, aldri skrevet om meg selv og hva jeg ønsker med mindre hun spør direkte.

Anonymkode: 42003...84d

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Leavemealone skrev:

BDSM er ikke noe damer må oppsøke forum for å få erfare. Dette er noe damer sier de vil prøve ut når de er i et trygt og godt forhold sammen med en mann. De aller fleste menn ønsker å tilfredstille noe du liker. 

Gå for all del ikke inn på sider som fetlife eller andre slike forum uten å vite hva du leter etter. Du bør ihvertfall ikke ha kontakt med menn som er desperat og spør etter telefonnummer eller andre desperate ting. En normal mann vil la deg føre kontakten i ditt tempo, uten å forestille seg at det er noe mer enn en prat blandt venner.

Om man er på søk etter en partner med samme preferanser, bør man oppsøke fora hvor man kan finne dette.

Fetlife er ikke designet som en dating side, men det er et sted å finne likesinnede mennesker, og events hvor man kan møte folk med samme interesse. 
En sub vil ikke at partneren sin skal "tilfredstille noe man liker", en sub vil gjerne at partneren sin skal gjøre det DEN liker ;) være den Dominante i forhold.. og da nytter det ikke å finne seg en som ikke vet hva ordet betyr engang. 

Så jeg er uenig med deg, BDSM ER noe flere damer burde oppsøke forum for å erfare.. om ikke for å finde random mannfolk å prøve det med, så hvertfall for å finne informasjon om trygge måter å oppleve BDSM på ;) 

Skrevet
3 minutter siden, kattepusen skrev:

Om man er på søk etter en partner med samme preferanser, bør man oppsøke fora hvor man kan finne dette.

Fetlife er ikke designet som en dating side, men det er et sted å finne likesinnede mennesker, og events hvor man kan møte folk med samme interesse. 
En sub vil ikke at partneren sin skal "tilfredstille noe man liker", en sub vil gjerne at partneren sin skal gjøre det DEN liker ;) være den Dominante i forhold.. og da nytter det ikke å finne seg en som ikke vet hva ordet betyr engang. 

Så jeg er uenig med deg, BDSM ER noe flere damer burde oppsøke forum for å erfare.. om ikke for å finde random mannfolk å prøve det med, så hvertfall for å finne informasjon om trygge måter å oppleve BDSM på ;) 

Jeg er sub og kan love deg at min dom og mine tidligere dom´er kun har gjort ting jeg liker. Dersom du og din avtaler at ting skal gå på hans premisser får det være mellom dette, men det er overhodet ikke grunnlaget i alle sub/dom-dynamikker. Jeg ville ikke gått ut og sagt at sånn er det, for da åpner du døren for at dom´er kan trø over de grensene de vil og det er ikke nødvendigvis riktig for alle. Vær forsiktig med hvordan du ordlegger deg.

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sub og kan love deg at min dom og mine tidligere dom´er kun har gjort ting jeg liker. Dersom du og din avtaler at ting skal gå på hans premisser får det være mellom dette, men det er overhodet ikke grunnlaget i alle sub/dom-dynamikker. Jeg ville ikke gått ut og sagt at sånn er det, for da åpner du døren for at dom´er kan trø over de grensene de vil og det er ikke nødvendigvis riktig for alle. Vær forsiktig med hvordan du ordlegger deg.

Så du vil ha en Dom som driver med BDSM bare fordi du liker det? Som var det jeg svarte på. 

Skrevet
1 minutt siden, kattepusen skrev:

Så du vil ha en Dom som driver med BDSM bare fordi du liker det? Som var det jeg svarte på. 

Jeg vil en dom som driver innefor de rammene jeg setter, og det har jaggu funka for både meg og dom i ti år.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil en dom som driver innefor de rammene jeg setter, og det har jaggu funka for både meg og dom i ti år.

Det blir noe helt annet en det jeg svarte på igjen. Man SKAL sette grenser for seg selv, men det var altså ikke det jeg svarte på i innlegget mitt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...