AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #1 Skrevet 28. desember 2016 Skal selvsagt forhøre meg med øyelegen min om dette, men fram til da kunne jeg tenkt meg å høre om andre som eventuelt har opplevd samme bivirkning? Jeg har gått på en bestemt type øyedråper i et par måneder, som er betennelsesdempende. Disse skal jeg egentlig ta i 6 måneder. Tar dem for å kontrollere betennelse grunnet tørre øyne. Fra første stund opplevde jeg litt ubehag i halsen, gjerne morgenen etter (tar dem på kvelden før jeg sovner). Fikk beskjed av lege om å gurgle godt med vann etterpå, slik at dråpene ikke blir liggende bak i halsen å irritere den. Dette gjorde jeg. Etter hvert oppdaget jeg hvite flekker bak i ganen, som gjerne flytter litt på seg. Ser nesten litt ut som bomull, men de gjør ikke vondt. Dro til lege for å ta sopp-prøver, men disse var negative. For noen dager siden begynte det å gjøre virkelig vondt i halsen om morgenen, men bare på én side. Da tenkte jeg at det er fordi jeg har ligget på den siden gjennom natten, og dråpene har irritert halsen. Var rød i slimhinnene, men ikke hoven. Rød har jeg vært helt siden jeg startet på dem. Sluttet med dråpene inntil jeg får snakket med øyelegen, og dagen etter jeg sluttet kjente jeg ikke mer til halssmertene om morgenen. Noen som har en idé om hva dette kan komme av?? Anonymkode: 41aa7...f6c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #2 Skrevet 28. desember 2016 Hvilke dråper er det? Jeg går på Ikervis mot tørre øyne og har også problemer med halsen. Har ikke tenkt på at det kan ha noen sammenheng. Anonymkode: 3262a...953
Mari Y Skrevet 28. desember 2016 #3 Skrevet 28. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skal selvsagt forhøre meg med øyelegen min om dette, men fram til da kunne jeg tenkt meg å høre om andre som eventuelt har opplevd samme bivirkning? Jeg har gått på en bestemt type øyedråper i et par måneder, som er betennelsesdempende. Disse skal jeg egentlig ta i 6 måneder. Tar dem for å kontrollere betennelse grunnet tørre øyne. Fra første stund opplevde jeg litt ubehag i halsen, gjerne morgenen etter (tar dem på kvelden før jeg sovner). Fikk beskjed av lege om å gurgle godt med vann etterpå, slik at dråpene ikke blir liggende bak i halsen å irritere den. Dette gjorde jeg. Etter hvert oppdaget jeg hvite flekker bak i ganen, som gjerne flytter litt på seg. Ser nesten litt ut som bomull, men de gjør ikke vondt. Dro til lege for å ta sopp-prøver, men disse var negative. For noen dager siden begynte det å gjøre virkelig vondt i halsen om morgenen, men bare på én side. Da tenkte jeg at det er fordi jeg har ligget på den siden gjennom natten, og dråpene har irritert halsen. Var rød i slimhinnene, men ikke hoven. Rød har jeg vært helt siden jeg startet på dem. Sluttet med dråpene inntil jeg får snakket med øyelegen, og dagen etter jeg sluttet kjente jeg ikke mer til halssmertene om morgenen. Noen som har en idé om hva dette kan komme av?? Anonymkode: 41aa7...f6c Jeg regner med at man kan dra på nærmeste apotek å høre, også. Jeg ville kanskje ha ventet til timen med å spørre, men man har også tjenester som Doktoronline.no og Lommelegen.no( obs: sistnevnte koster penger).
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #4 Skrevet 28. desember 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke dråper er det? Jeg går på Ikervis mot tørre øyne og har også problemer med halsen. Har ikke tenkt på at det kan ha noen sammenheng. Anonymkode: 3262a...953 Det er Ikervis jeg bruker! Skriver fra mobil nå, så annen kode under innlegget, men jeg er TS. Da er det ikke til å ta feil av, altså at det er dråpene! Anonymkode: 41aa7...f6c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå