blå Skrevet 2. desember 2004 #1 Del Skrevet 2. desember 2004 Beklager tittelen, men det er slik jeg føler det. Jeg har mer eller mindre jobbet i forskjellige omsorgs yrker. 40% her og 10% der. Jeg har nå fått tilbud om 100% og det er jo vel og bra det. Problemet er at jeg er utdannet noe helt annet, faktisk innen kunst og IT. Jeg har ingen arbeidserfaring utenom omsorgsyrker. Jeg skulle så gjerne hatt meg en annen type jobb, jeg er over 30 år og har ikke lyst til å jobbe med dette for alltid. Jeg søker og søker, men det er ikke lett å få jobb. Og da blir jeg jo værende i omsorgsyrket mitt da, for der har di brukt for meg. Hva gjør jeg? Jeg må jo ha en jobb, og nå føler jeg at jeg bare vikler meg mer og mer inn i dette yrkesområdet, som jeg i utgangspunktet ikke ønsket å jobbe med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 2. desember 2004 #2 Del Skrevet 2. desember 2004 Først må du finne ut hvilken retning du vil gå. Deretter kan du jo ta kurs som gir deg økt kompetanse på dette feltet. Kanskje en coach kan hjelpe deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma1 ikke innlogget Skrevet 2. desember 2004 #3 Del Skrevet 2. desember 2004 Hei. Går ut i fra at du da har studiekompetanse? dersom du ikke har det så kan du gå allmennfaglig påbygging. Det er ikke sikkert at du trenger det engang (spørs hvor mye du har jobbet) Så går du på nettet og finner forskjellige nettbaserte kurs eller vanlige høyskolekurs (dersom du bor i nærheten) Finn noe du interesserer deg for og sett i gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 2. desember 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 2. desember 2004 Kanskje jeg utrykkte meg litt feil. Probleme mitt er ikke utdannelse. Jeg har faktisk 7 år med høyere utdanning innen kunstfag og informatikk. Problemet er at jeg ikke har noen erfaring innenfor min utdannelse, og har kun erfaring fra omsorgsyrker. Arbleidgiverene vil ha erfaring, og det har jeg ikke. Jeg vikler meg bare mer inn i omsorgsyrkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 5. desember 2004 #5 Del Skrevet 5. desember 2004 Jeg skjønner VELDIG godt hva du mener. Jeg har på min Cv laaaang erfaring fra kundeservice, og om jeg f.eks kontakter nye vikarbyrå så sier de "ååå...er du intressert i kundeservice". NEI, NEI og atter NEI. Jeg hadde besvimt bare jeg hadde kommet innenfor døren, og hadde overhodet ikke vært motivert for en sånn jobb. Nå har jeg heldigvis fått noe mer erfaring, og bruker det for alt det er verdt. Men da ender en med å ikke ha NOK erfaring. Vikarbyrået som jeg har best kontakt med, har innsett at kundeservice er helt utelukket og jeg har jo vært på intervju på litt andre type stillinger så en får se hva fremtiden bringer. Jaha..og råd til deg..tja.. enklere er det jo om en periode har mulighet til å si NEI til den type jobber som en overhode ikke vil jobbe med. Men dessverre kan en jo ikke gjøre det i det uendelige heller, det koster jo å leve. Er det omsorgsarbeid innen kommunen du jobber i? Jeg tenker at "ledere" i kommuner kanskje kjenner til andre "leder kollegaer" i andre avdelinger som kan hjelpe...Om du jobber innenfor kommunen da... undersøke om en skal arrangere julebord for alle kommuneansatte og smiske deg inn på "de rette folkene". Ellers er det å søke da....å være positiv! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå