Gå til innhold

Hvor er hjelpen til oss barn av alkoholikere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her. Og gjennopplever gamle traumer. 

 

Hvor ble egentlig hjelpen av? Moren min var innlagt på psyikiatrisk avdeling og rusavvenning flere ganger. Hun truet meg som barn med å ta livet sitt. Jeg forstod ikke hva som var galt med henne. Men ingen lege snakket med meg om hennes tilstander. Ingen fortalte meg noen ting som helst.

Etterhvert begynte også faren min å drikke. Han fortalte meg heller ingen ting. Jeg vsste hun hadde problemer med nervene sine. Men hva vil det egentlig si? Ikke som voksen engang forstår jeg hva det betyr..

Barnevernet var så vidt innblandet da jeg ble tenåring men det var fordi jeg ble utagerende. De satte inn 2000 kr på kontoen min som jeg skulle bruke på en hobby. Ikke noe mer hjelp fra dem.  Barnevernet var jeg dessuten opdratt til å frykte og lyve for.

 

Hvor er hjelpen til meg nå? Hvor var den? Er det bare terapi som er tilbudet? 

Jeg fikk aldri en familie. Aldri en normal jul eller bursdagsfeiring. Jeg sliter med å takle hverdagen. Har ikke velferdsstaten noen hjelp for meg, alle andre voksne barn av alkoholikere, og alle barn som lever i Norge idag som har ufunksjonelle hjem? 

Anonymkode: c9763...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...